Orginale dekk:
Front: 100-80/17
Bak: 130-70/17
Dekkene skal bestilles her http://www.motorsykkeldekk.com/ grunnet at de er billigst og har et bredt utvalg i dekk.
Planen var å bestille Pirelli sport Deamon både bak og framme, men nå ser det ut som de er utsolgt for den dimensjonen jeg var tenkt å kjøpe bak 140-70/17. Til front har de i orginal størrelse, som jeg også skal ha foran. Jeg orker ikke å sette på et 130 dekk når jeg først bestiller meg nye dekk altså, blir litt for spinkelt for min del.
Så er spørsmålet
Jeg tenkte litt, skal jeg like så godt fleske til med skikkelige dekk, da snakker vi pirelli diablo strada! Dyre, men de sitter som superlimen til farfar i svingene. Eller er det whaste of money? Tenker til en trimmet moped liksom "Dyre supersport dekk med mye mønster igjen står på, Pirelli Sport Diablo" Ser for meg det kan bli et lite smykke som bidrar til høyere pris når jeg skal selge sykkelen.
Skal jeg slå til med 150 dekkbak, eller vil dette bare se mongo stort ut? Vil det gå? Vil jeg få den på felgen? Er sånne spørsmål jeg sitter med. Så vist meg bekjent er det samme felg, ramme og hugger (?) på GPR 125cc. De leveres med 140/70-17 bak og 110/70-17 front, skulle tro man kunne drøye den en cm på den modellen da. Jeg målte litt med målestokk fra huggeren, ramma og dekket i sta, så at der var rundt 2cm klaring på hver side. Det er vel ikke sånn at man ikke får den på felgen når dekkforhandler skal legge om?
Tenker på at enkelte folk med NSR skor den med opp til 170 bak!
Er takknemlige for alle svar, MVH mantis