Jeg har nå bestemt meg at jeg vil ha en sykkel igjen. Savner dagene med lett motorsykkel og nå som jeg har penger til det vil jeg ha noe moro å kjøre på sommeren.
Jeg har lest mye her på forumet og mange andre steder og funnet ut at Rs250 høres moro ut.
Men jeg har en liten bekymring for at mange av de som er til salgs har blitt rævkjørt. Hvordan kan man finne ut av dette?
Og hvordan er Rs250 å ha som en bruks sykkel fram og tilbake til jobb osv? Jeg bor i Oslo så litt bykjøring blir det nok på den. Er da en 2 takter noe å ha eller blir det bare å stå i lyskrysset og lage mye leven med 8000 rpm før du kommer deg avgårde?
Jeg har lest at etter 1998 så har de mer drag i midt registeret er det sant?
Sånn ca. hva er drifts kostnadene med god blandings olje og service så ofte som rs250'en må ha?
Beklager så mange spørsmål og ja jeg har lest mye på dette forumet og søkt. Men har ikke funnet noe definitive svar.
Kjøp av Rs250
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Trenger da ikke dra i gang ved 8000RPM hver gang. Ihvertfall ikke med RS125. Holder med 5-6.
RS250 er jo på mange områder ganske lik RS125, og bykjøring skal gå greit. Litt lyd er uansett moro!
Litt mer tungvindt enn en scooter selvfølgelig, men sykkelen vil fint takle det.
Jeg har alltid trodd at motorene har vært like, så jeg tviler på at mellomregisteret er forskjellig. Kan dog ikke svare sikkert på dette.
Skal du kjøre fulleffekt eller 34hk?
Og velkommen til forumet skal du være! Godt å se at flere får øynene opp for RS250.
RS250 er jo på mange områder ganske lik RS125, og bykjøring skal gå greit. Litt lyd er uansett moro!
Jeg har alltid trodd at motorene har vært like, så jeg tviler på at mellomregisteret er forskjellig. Kan dog ikke svare sikkert på dette.
Skal du kjøre fulleffekt eller 34hk?
Og velkommen til forumet skal du være! Godt å se at flere får øynene opp for RS250.
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Jeg hadde 2 stk. pre-98 Rs 250er. Dene ene som gatesykkel, og den andre som konkurransesykkel. Solgte gatesykkelen i sommer for 38000. Det er en 2000 modell som var gått 28.000. I forhold til det, synes jeg de to der var litt vel dyre. Personlig er jeg uening med Inunf, og synes de nye ser best ut, men smaken er baken, osv.. Showa demperne på de nye helt fantastiske. Jeg kan ikke sammenligne med de gamle, men mener å ha hørt at de ikke er justerbare (Inunf?), noe jeg selv anser som et must. Dete er ingenting som en sykkel med perfekt innstilt kompresjon og retur etter din egen vekt og kjørestil.
Ellers er det et helt fantastisk stykke ingeniørkunst.
Lykke til!
Ellers er det et helt fantastisk stykke ingeniørkunst.
Lykke til!
Fremgaffelen på de eldre syklene er også justerbar. Problemet er at det er en veldig kjip konstruksjon. Det ene gaffelbeinet består av en demper, mens det andre består av en fjær. Man kan justere forlast på fjæren og kompresjonsdemping på demperen. Kan ikke påstå at jeg synes RS'en min har dårlig handling på noen som helst måte, men håper at den kan bli bedre med nye dempere.