I slutten av Oktober 2006 kjøpte jeg meg en Aprilia Rs 125 GS utgave. Selgeren holdt til i Fagernes/Oppland som lå ca 5 timer fra Florø. Jeg og to dansker (stefadern og en kompis) reiste nedover i en malebil for å hente sykkelen.
Vi kom frem vel i 6 tiden en kald og trist vinterdag (ja, snøen var komt og veiene var såpeglatte). Møtte eigeren som bodde en snau 100 meter unna "sentrum".
Han var en hyggelig kar som virka pålitelig. Jeg stod en stund og kikka på sykkelen (hadde VELDIG lite kunnskap om slike ting den gang). Så jeg leita generelt etter lakkskader og riper osv.. hehe. Sykkelen staret på første trykk og hadde en deilig tung to-takts lyd. Kjedelig som den var utseende messig var jeg jo såklart litt i tvil. Men da kom også tanken om pimping og tuning inn i bildet. Det endte såklart i at jeg kjøpte den!
Trilla sykkelen inn i varebilen og kjørt hjemover. Vel hjemme var jeg stolt over det nye innkjøpet mitt såklart. Men oppdaget også fort at det var noe i vei med det elektriske. Jeg trodde det var dårlig batteri men det fortsatte bare å utlade seg til og med når sykkelen gikk. Så konklusjonen ble at den ikke ladet nok strøm til forbrukerene. Men men.. ble enda et halvt år igjen til jeg fikk lappen så sykkelen ble stående til pynt og dill en god stund.
Jeg har gjennom lett-perioden min fikset en del på sykkelen min. Perfeksjonist som jeg er har det blitt en del frem og tilbake med hvordan jeg egentlig ville sykkelen min skulle se ut. Så legger ut diverse bilder tatt opp igjennom tiden.
Det begynte slik...

Det begynte med at jeg lakkerte opp igjen litt forskjellig og pusset en del her og der...

Den gang var jeg helt frelst i Robin sin så jeg ville at resultatet mitt skulle bli slik... som dere ser var black the way to go!

Etter en stund så min slik ut...

Nå var det vel begynt å ligne eller?
Fikk en ide om å gnikke ned kantene på felgene... det ble jo egentlig veldig bra

Jeg kjørte med den looken ut "sesongen"... Når vinteren kom var jeg lei og ville gjøre noe nytt... etter en del dilling osv så den slik ut..

Angrer kanskje litt på at jeg ikke har samme looken fremdeles.. etter at jeg ble litt frelst i Chesterfield looken..

Så ble min slik...

Film: http://www.youtube.com/watch?v=ju65nBjXCis

Mitsubishi Eclipse GS '97