Hvordan fjerner man limet fra kåpenes klistremerker?
Hvordan fjerner man limet fra kåpenes klistremerker?
Jeg har nettopp skrella en del kåpedeler for klistremerker, jeg har store problemer med å få av limrester i kantene + at har en hel overflate på bakre kåpedel med rester som ikke vil gå vekk...
Noen som har noen forslag?
Noen som har noen forslag?
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Re: Hvordan fjerner man limet fra kåpenes klistremerker?
Du burde helt VARMT vann på klistremerkene før du prøvde å ta dem av! da er det veldig enklet å få dem av og limet følger som regel med!
=)
Bruk hårføner
Jolly Moto
RAVE 1
Dellorto VHSB34
BR10EG
Dyse: 145
aprilia rs 125 2002
RAVE 1
Dellorto VHSB34
BR10EG
Dyse: 145
aprilia rs 125 2002
Jeg prøvde meg med varmt vann etter jeg hadde tatt dem av
altså særlig på den siden hvor limet hang på over hele flaten :/
Innbiller meg at det kan være skadelig for kåpene... lakken/selve plastikken at den kan bli skadet av bla varmt vann samt høy temp fra hårføneren.. :S Hva med white-/rødsprit?
Innbiller meg at det kan være skadelig for kåpene... lakken/selve plastikken at den kan bli skadet av bla varmt vann samt høy temp fra hårføneren.. :S Hva med white-/rødsprit?
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
- StreetRider
- Støttespiller
- Sted: Bærum, Hosle
Jeg brukte sånne rengjørings servietter fra biltema. funket fint
!
Aprilia RS <3 2007 mod, spains no 1
- Simen -
- Simen -
Det var jeg også bekjymrett for! Men tenk deg hvor varm en svart sykkel blir om den står i sola en hel dag midt på sommern 

=)
-
Lartreig
Jeg brukte rød sprit og alt gikk av. Lakken ble ikke stygg etter det heller.
Jeg elsker deg magnus
(DVS, Rødsprit er din venn!) Funka sinnsykt bra.. Bakre kåpedelen min ble 100% smooth
(DVS, Rødsprit er din venn!) Funka sinnsykt bra.. Bakre kåpedelen min ble 100% smooth
-
Lartreig
3M sitrusrens fungerer også utmerkeret.
Noen kjører Aprilia, andre kommer senere.
Varmt vann, salo og ei god fille. Det jeg brukte, men det blei mye gnikking før jeg var fornøyd.
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
X: Aprilia Rs 125 '00
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Jeg er helt overbevisst om at Rødsprit er utmerket til denne jobben... Om ikke best av alle! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten
Altså.. Jeg hadde 50% av klistremerkeflaten dekket med lim.. Helt veldig! Ville ikke rikke på seg, selv ikke med varmeste vannet fra springen som er pain og være borti!
Men rødspriten gjorde det mulig å bare gnikke på deg slik at limet klumpet seg opp etterhvert! Og så var det bare å tørke på... Som sagt gjorde jobben lekende lett.. selv om det tok tid, da det var vanskelig/tok tid å få bort alle lim klumpene.
Altså.. Jeg hadde 50% av klistremerkeflaten dekket med lim.. Helt veldig! Ville ikke rikke på seg, selv ikke med varmeste vannet fra springen som er pain og være borti!
Men rødspriten gjorde det mulig å bare gnikke på deg slik at limet klumpet seg opp etterhvert! Og så var det bare å tørke på... Som sagt gjorde jobben lekende lett.. selv om det tok tid, da det var vanskelig/tok tid å få bort alle lim klumpene.
Ser bra ut det der. Var redd for at rødsprit skulle ta lakken jeg.
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
- KneeDragger
- Gold
- Sted: Asker
goody (y)
skal du lakke eller noe? eller ville du bare ha av klistre merkene?
skal du lakke eller noe? eller ville du bare ha av klistre merkene?
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition
Kjører en blåkopi av sykkelen til mats, da jeg synes den ble fet! Og synes 2000 rossi replica er mindre pen.. særlig med de gule detaljene... Lakking er overflødig:P Btw den halekåpa var 100% aldri sitti på en sykkel før.. men så klarte jeg å få meg til å skrelle den til slutt.. selv om det er den peneste delen på hele sykkelen ^^
Hårfønar når du fjernar klistermerka funkar fett. INGEN limrestar - og då sparar du tid. Tid er pengar! 
Kawasaki ZX6R - 1999
VW Golf II - 1991
[x] BMW 320i - 1992
[x] Aprilia RS125 - 1998
VW Golf II - 1991
[x] BMW 320i - 1992
[x] Aprilia RS125 - 1998