Har prøvd å sjekke de 3 ledningene til relê inni der, og selve relê, uten å bli noe klokere. Noen som har erfaring med dette eller noen gode råd? Eller rett og slett en funkende styringsboks?
Problemer med eksosventilstyringen
Problemer med eksosventilstyringen
Har problemer med denne boksen som styrer vaierne til eksosventilene. Den skal jo snu seg til hakk 1 (max stengt) når tenningen vris på, men det min gjør er å snurre 180 grader unna, og så snurre litt fram og tilbake.. Men når tenningen er av, og jeg vrir den mot hakk 1 og vrir på tenninga står den der.
Har prøvd å sjekke de 3 ledningene til relê inni der, og selve relê, uten å bli noe klokere. Noen som har erfaring med dette eller noen gode råd? Eller rett og slett en funkende styringsboks?
Aprilia RS 250 - Nero Diablo 2001
Re: Problemer med eksosventilstyringen
Tror Inunf hadde noe lignende som skjedde med sin eksos styring.
Tror problemet er servo motoren og ikke CDI boksen.
Tror problemet er servo motoren og ikke CDI boksen.
1998 Aprilia RS250 Harada replica.
Ja, har tenkt på at det enten var servo motoren eller den tenningsboksen under setet, har jeg forstått det rett styrer den ganske mye(coiler, eksosventiler++). Har vurdert å kjøpe en brukt fra rgvspares, men skal vente å se om ikke noen her på forumet har en til salgs. Er så lei av den styringsboksen min nå, har prøvd å reparere den men mislykkes..
Noen som har erfaring med bestillinger fra rgv spares?
Noen som har erfaring med bestillinger fra rgv spares?
De skal være bra de.
Etter hva jeg hører, har aldri bestilt fra de før. Men har hørt at de skal være bra.
Etter hva jeg hører, har aldri bestilt fra de før. Men har hørt at de skal være bra.
1998 Aprilia RS250 Harada replica.
Ok
får bestille på mandag, hvis ikke noen her har en å selge.. Så kan kansje inunf fortelle hva han gjorde, hvis han har hatt lignende problem.. ;P
Høres ut som akkurat det samme som skjedde med min. Sporet problemet til potmeteret i eksosventilboksen. Grunnen til at det tok kvelden var at ledningene til det var eiret. Ledningene er av kobber, og skal være kobberfarget. De som er svarte er eiret, og leder ikke nok strøm til å gi riktige signal til potmeteret. Jeg endte med å kjøpe ny (brukt) eksosventilmotor (altså hele boksen), og bytte ut alle ledningene som var eiret. Sjekk om noen selger deler på , var der jeg kjøpte fra.
Ok, har ikke målt ledningene, så kan godt hende det er det som er problemet. Takker for tipset =)
Var å prøvde meg litt på den magnet følern inni styringsboksen isted. klippet av de gamle ledningene og loddet på nye. Det skjedde noe da, den ble rett, men 180 grader feil. men den snurret seg dit den skulle, bare nøykati 180 grader feil. Skal prøve meg litt mer senere. Nå har jeg bestilt meg en ny (brukt) fra rgvspares.com.
Ja, 180 grader feil var det nærmeste jeg kom med min. Jeg måtte bytte ihvertfall en av ledningene hele veien til SAPCen. Er de gamle ledningene eiret?
Ok. De var litt eiret der de var loddet fast til magnet føleren. Men ellers var de fin. La merke til et lite klikk et sted, må ha kommet fra en boks i nærheten av luftfilteret. Den klikket da den var 180 grader feil.
Fikk pakken fra rgvspares.com på lørdag. Har koblet til den nye (brukte) styrings boksen, og den fungerer som den skal.