Legg innav Skaarud » 20 apr 2008, 17:08
Deler til Aprilia er vel det minste problemet du skal tenke på! Pål Martin (privat importør), som driver har ALT av original deler til Aprilia, samt noe til Cagiva. Han er billigst, raskest, størst utvalg ++. Snart har han alle delene til en hau med sykler, og da mener jeg mange!!
Kvaliteten og kjørekomforten er best på Aprilia'n, sies det på tester.
De kriteriene som du nevner der så vinner Aprilia alle! Mye skyldes jo at det ikke er så mange Cagivaer i Norge, noe jeg egentlig ikke skjønner hvorfor er tilfelle. Cagiva Mito er jo en knall sykkel, så jeg skjønner at valget ditt er vanskelig. Men jeg har ingenting negativt å si om Aprilia. Mange tror at kvaliteten osv er dårlig men det er sludder. Mange sier også at de har mye tull med Aprilia, men det skyldes bare at de har tulla mye med den tilbake!
Hvis du velger en sykkel med to-takt så må du nok regne med litt småskruing. Noe som bare er bra for å bli kjent med sykkelen! Men jeg har ikke hatt noe problem med selve motoren i min, og jeg har heller ikke kløyva den. Mtp. service så er det nok lurt å ta en service i året, og det er ikke noe problem å få tatt en service! De fleste motorsykkel verkstedene kan sykkelen ganske godt.
Skal man bli god, må man ville bli god!