Ulyd
Ulyd
Hei Jeg har en forferdelig banke lyd i motoren min! Noen som har noen formening om hva dette kan være? rådebank?
Lyden er der på tomgang men ikke fullt så ille men bankelyden øker med turtallet og sykkelen drar nesten ikke! så nå er den parkert. sjekk linken under for lydklippp tå ulyden.
aprilian min<
Re: Ulyd
Trenger ikke å være det, men ligner på lyden som når balangsedreva mine gikk.. En slags skarp banke/skrape lyd på lavt turtall..
Lenge siden de er bytta?
Lenge siden de er bytta?
=)
Jeg har ikke byttet de i vertfall og jeg har kjørt 8tusenkm siden jeg fikk sykkelen! Men lyden er helt veldig og blir bare verre hvor høyere motoren kommer opp i turtall... eg byttet stempel for noen uker siden. Dimen på stemplet som sat i sylinderen var 53.98 men jeg sette på 53.99 siden jeg tenkte att sylinderveggene var litt slitt så det ikke gjorde noe att jeg satte på en størelse større. Men om dette kan ha hatt noe betydning vet jeg ikke, men det forklarer vertfall ikke banke lyden!Jeg har ikke sjekket etter slark på råden eller noe. Jeg skal se nermere på det i morgen
aprilian min<
Er ikke så lett å høre med den dårlige kvaliteten på opptaket.. Men prøv å lokaliser lyden da! 
=)
Heisann! Jeg skruvde opp sylinderen min og såg att stempel og sylinderen var temmelig hardt skjært. Stemple hadde riper på alle fire sidene så dette tydet på att det var for stort stempel. For som sagt så sette jeg på 53.99 stempel på når det egentlig skulle være 53.98! Så da sjekket jeg råden for slark tilfelle det kunne være rådebank! Men det var ikkke noe slark i det heletatt! Så da begynte jeg virkelig og lur epå hva den banke lyden kom av. Jeg monterte på nytt mitaka kit for og sjekke om lyden fremdeles var der! Så startet jeg opp og den gikk på tomgang fint i noen minutter så ruset jeg den såvidt og da var den samma bankelyden der enda! Den er der når jeg ruser eller altså når den kommer opp i turtal. Noen som vet hva dette kan være?
Mvh
Mvh
aprilian min<