Som sakt har jeg en aprilia rs 125 06 modell, og i høst kjørte jeg som vanlig, dette var vel rett før høst ferien tenker jeg.
Men midt i en rundkjøring låste bakhjulet seg, jeg som hadde ganske stor fart skvatt selfølgelig, men jeg fikk sykkelen inn på siden av veien før den stoppet helt.
Jeg prøvde flere ganger å sette sykkelen i fri å trille den til en kompis som bor like ved, og alt mulig, endte med at jeg måtte ta av kjedet for å få den av sted.
jeg skjønte ikke hva det kunne være, jeg bytta kjedet og drev for å se om dette hjalp(ikke spør hvorfor, det første som falt meg inn bare).
Men dette var til liten nytte. :
Så jeg sendte inn sykkelen til et verksted som straks mente det var girkassa det var feil med, dette var i oktober.
Jeg ringte ca 1 gang i uka, og de mente at det var et drev som var dårlig i girkassa, og at dette også var garantisak siden dette var vist en svakhet på denne modellen.
Og jeg forsatt og ringe 1 gang i uka jeg, og som derre sikkert vet er ikke aprilia de raskeste til å sende deler(han på verkstedet fortalte at han hadde ventet 11 måneder for 2 år siden, på 1 liten del).
Så nå for 2 uker siden fikk de endelig delen, etter jeg personlig kontaktet aprilia norge, og ringte verkstedet ca hver dag.
Og delen kom på plass, og de skulle test kjøre, sykkelen gikk, men den gikk vist alt for tungt, så nå lurer de på om akslingene i girkassa er skeive, de ble nå sendt inn på måling, og jeg får svar på Mandag.
Jeg fikk inntrykk av at det var en feil på girkassa, men at de ikke var helt sikkre på hva det er, og som sakt så er vist dette en svakhet på aprilia rs 06/07, han mente problemet var mye større nedover i europa, og at noen land vurderte å trekke tilbake sykkler.
Er det noen som har vært borti det samma? og eventulet kan svare meg på hva problemet er?
etter så mye tull som det har vært veit jeg ikke om jeg stoler på verken verkstedet eller aprilia når jeg får vite noe som helst...
Sesongen her i lillestrøm har begynt, og jeg vil ut å kjøre

Mitsubishi Eclipse GS '97