starter hang seg opp

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
DuNkiller
Verdensmester

starter hang seg opp

Legg innav DuNkiller » 15 mai 2008, 13:15

I dag på skolen hadde jeg det morro skal du se. jeg skulle vaske bremse skiven foran pga lekasje i simeringen. og når jeg skulle starte sykkelen igjen så HANG starteren seg opp og sykkelen kjørte av gårde med den på. prøvde skru av tenninga men det hjalp ikke en døyt! jeg måtte rive av batteriet før jeg fikk stoppa den.

prøvde seinere og starte den og samme skjedde, da koblet jeg ut starteren ved og dra ut ledninga i start eleet. så fikk jeg hvertfall trill starta den, men når jeg kobla inn starteren igjen så var det påån igjen, sykkelen dro av gårde med en gang. så stoppa den og jeg fikk kjørt, men når jeg stoppa så gikk starteren men den dro ikke sykkelen avgårde,

tror dere den har ryki da? og hva er det som gjør at starteren henger igjen sånn! har testa releet og det virker, men ikke målt og sjekka det ordentlig, bare finni ut at det går og slår inn uten kobla til starter. knappen virker som at det er funskjon

HJELP vanskelig og drive trille den i gang hele tia:P
audi 90 quattro 2.3l .

Brukeravatar
General-Billy
Wannabe admin
Sted: Northern Norway

Re: starter hang seg opp

Legg innav General-Billy » 15 mai 2008, 14:06

Jeg hadde det problemet med att startmotoren plutselig slo inn etter att jeg dro om tenninga , og da skrudde jeg opp startknapp huset og der var det en dam med vatten nederst som hadde skapt kontakt , så det kan jo være en mulighet. Ta hårfønern og blås tørt nedi der eller hvisst det er mye vann snu den på hodet.
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07

DuNkiller
Verdensmester

Legg innav DuNkiller » 15 mai 2008, 15:03

er uansett om tenninga er på eller av. og det er en skrue under jeg tilfeldig klarte og knuse i raseri annfall :P så tror ikke det er vått der.

startmotoren går uansett.. er bare når jeg tar av + polen på batteriet at den stopper.. det som er problemet. fikk panikk når det skjedde
audi 90 quattro 2.3l .

Brukeravatar
Sigbjørn
Støttespiller
Sted: Gol / Våler
Kontakt:

Legg innav Sigbjørn » 15 mai 2008, 15:43

Er brytern i startrelèt ditt som henger.
Er det sånn att startern surrer å går, men drar ikke igang motoren, isåfall er har startdrevet, starter drevet eller tannkransen på svinghjulet ryki
=)

DuNkiller
Verdensmester

Legg innav DuNkiller » 15 mai 2008, 21:29

starteren går og drar i gang motoren men stopper ikke og dra. uansett om jeg skrur av tenninga. releet virker men jeg har ikke målt om den er riktig. eller om bryteren er gåen. jeg få ikke sjekka før i morra.. men kan hende jeg tok startkransen i sta ja.
audi 90 quattro 2.3l .

Brukeravatar
Sigbjørn
Støttespiller
Sted: Gol / Våler
Kontakt:

Legg innav Sigbjørn » 15 mai 2008, 21:54

Hvis det hadde vert brytern oppe på styret som hang så ville jo den kutta når du vrir av tenninga..
Men hvis kontaktorn inne i relèt henger fast i ene posisjonen så vil den bare overføre strøm rett fra den tjukke kabelen som sitter på + polen på batteriet og ned til startern..
Relèt ditt henger. kansje det hjelper å gi det noen små dunk? eller så kjøper du nytt
=)

DuNkiller
Verdensmester

Legg innav DuNkiller » 16 mai 2008, 22:18

det som er merkelig er jo at jeg kan høre og kjenne at det klikker inne i start releet men kan og hende at den ikke går helt tilbake og har fortsatt kontakt.. jeje får se den dagen jeg får tid... bare stress.
nå¨er kjedet mitt gåent, nytt kommer på mandag, bakdekk slitt ut, nytt på mandag. simeringer foran begge, byttes 30mai. starter fikses snarest så har en del jobb igjen på den...
audi 90 quattro 2.3l .

Gå tilbake til «125 ccm»