Renner olje fra potta, får den for mye olje? (bildevedlegg)
Renner olje fra potta, får den for mye olje? (bildevedlegg)
At oljeforbruket er for høyt er vel årsaken til at olje renner ut fra potta. Har dette noe å si? Bør jeg justere oljeforbruket og er dette noe som er forholdsvis kurrant å fikse?
Sist redigert av millenium den 13 jun 2008, 14:09, redigert 1 gang totalt.
Aprilia RS250 - 2002
[x] Yamaha Thundercat - 1996
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
Re: Renner olje fra potta??
Det kan være (som jeg skrev på mc-forumet) at det er eksosventilmotoren som er ødelagt. Det vil gjøre at sykkelen går ekstremt dårlig på lavt turtall, og at oljeforbruket blir veldig høyt.
Re: Renner olje fra potta??
Tror den gikk som den skal på lavt turtal uten at jeg kan si det for sikkert (aldri hatt 250 før). Tok ett bilde (se link). Jeg tror kanskje den får litt for mye olje. Hva tror dere?
Aprilia RS250 - 2002
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
Re: Renner olje fra potta, får den for mye olje? (bildevedlegg)
Sånn er det med meg og. ü
Aprilia RS 125 gp-1 2002. <3
Så litt mye ut. Sjekk at oljepumpa er innstillt i henhold til manualen.
sånn er min også..
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

-
Kolberg
- Fersk
- MC: Aprilia RS 125 2008
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Sikket bare kondens også ligger det drit i potta etter eksosen som blåser ut.....Kan huske at jeg har hatt det ofte på cross sykklene jeg har hatt....Aldri tenkt over det før jeg så det nå..Hehehe
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Den får nok for mye olje ja, for den spytter jo noe som vil si at den ikke bruker alt av det den får. Kondens oppstår vel ikke på sommeren?
Skal man bli god, må man ville bli god!
Vil bare legge til at det er en RS250 og at den kun hadde gått ca 330 mil på tidspunktet bildet ble tatt.
Aprilia RS250 - 2002
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Dersom sykkelen har vært startet og stoppet mye uten at det har vært kjørt i mellomtiden kan dette resultere i at eksosventilhuset fylles med overskytende olje som ved oppstart renner ned i eksosanlegget og til syvende og sist dekorerer lyddemperne dine
En annen mulighet er at actuatoren er litt på ville veier, den som skal fore oljepumpa med info slik at det blir riktig mengde olje.
Jeg ville allikevel forsøkt meg på å rense eksosventilene og tømme ventilhuset for gugge, for å gi den en "fresh start".
Jeg ville allikevel forsøkt meg på å rense eksosventilene og tømme ventilhuset for gugge, for å gi den en "fresh start".
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
Er tid for eksosventil rens nå uansett (gått 410 mil) så jeg får se om den blir bedre etter det 
Har igrunn liten tro at det er feil instillinger på sykkelen da den er som ny, den forige eieren hadde ikke tuklet med noen instillinger. Så enten er instillingene rett, eller så er de feil fra fabrikk.. Tror jeg!
Har igrunn liten tro at det er feil instillinger på sykkelen da den er som ny, den forige eieren hadde ikke tuklet med noen instillinger. Så enten er instillingene rett, eller så er de feil fra fabrikk.. Tror jeg!
Sist redigert av Christian den 24 sep 2008, 20:29, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fjernet sitering
Begrunnelse: Fjernet sitering
Aprilia RS250 - 2002
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
[x] Honda NSR 125 - 2002
[x] Honda MT5 - 1998
[x] Aprilia RS50 - 2002
Sjekk også motoren for oljenivå.. vist du har for mykje olje på motoren kan dette føre til spytting spesielt ved sylinder overgang til eksos
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Hmmm.. Snakker du om girolje nå eller hva mener du med oljenivå? Hvis giroljen finner veien til eksosporten så vil jeg si du har et alvorlig problem.
Men nei, fra spøk til revolver, spørs om ikke du tenker på 4-taktere BmwFrik, ettersom 2-taktere kun har forbrenningsolje og girolje så er det kun forbrenningsolje som kan finne veien til eksosporten, og da er det ikke snakk om noe oljenivå ettersom dette er eksternfeed fra en separat tank.
Det er nok eksosventilene hans som skriker etter litt TLC.
Men nei, fra spøk til revolver, spørs om ikke du tenker på 4-taktere BmwFrik, ettersom 2-taktere kun har forbrenningsolje og girolje så er det kun forbrenningsolje som kan finne veien til eksosporten, og da er det ikke snakk om noe oljenivå ettersom dette er eksternfeed fra en separat tank.
Det er nok eksosventilene hans som skriker etter litt TLC.
Aprilia RS 250 2003
Nei; om man har over max levelet med Girolje så vil sykkelen begynde og spytte ut olje ved overgang til potta.. Mellom syl og potte.. men om sykkelen er gammal kjem det som regel av at sykkelen e sleten og bruka oljen sin godt for og seie det sån.. hehe..
Om sykkelen e daukjørt i lengre tide.. "start og stopp.. og får aldri kjørt seg nokon km.. vil dette også føre til event oljerenning frå potta."men sjekk oljepumpa
Om sykkelen e daukjørt i lengre tide.. "start og stopp.. og får aldri kjørt seg nokon km.. vil dette også føre til event oljerenning frå potta."men sjekk oljepumpa
-
Robban
- Admin
- Kontakt:
Jeg klarer ikke helt å se overgangen fra girkassa til veivhuset i forklaringen din? Du tenker fortsatt på en 4-takter dersom du mener at motoroljen spyttes ut i potta. Det er nemlig sånn at girkassen og clutchhuset er lukket, det er en ventilasjonsslange for å ta overskytende olje fra girkassa men den går ihvertfall ikke til veivhuset.
Oljepumpa håndterer forbrenningsolje og vil ihvertfall ikke ha noe med giroljen å gjøre. Det som her har skjedd er at eksosventilene ikke har vært renset på en stund og at det ligger olje i ventilhuset som renner ut i eksosanlegget.
Oljepumpa håndterer forbrenningsolje og vil ihvertfall ikke ha noe med giroljen å gjøre. Det som her har skjedd er at eksosventilene ikke har vært renset på en stund og at det ligger olje i ventilhuset som renner ut i eksosanlegget.
Aprilia RS 250 2003
Og veiva er lukka på to-taktarar 

Aprilia rs 125 free power 2005 mod
KTM sx 125 crosser