Dette er et arkivert øyeblikksbilde av apriliaforum.no, slik forumet så ut da det ble lagt ned. Det er skrivebeskyttet — innlogging, søk og nye innlegg virker ikke.
Lurer på hvor mye olje syklene deres bruker? Jeg fylte opp sykkelen i fjord, og oljenivået har sunket, men ikke mye Har ikke stilt oljepumpa, i og med at jeg ikke har FP-sykkel.
Hvilken olje du fyllte opp i fjor? Den på oljetanken som skal forbrennes eller den på clutch siden som skal smøre? Oljepumpen virker inn på oljemengden som skal til forgasser!
Ta av dekselet til oljepumpen og se om den står stilt på merkene, hvis den gjør det så kan du starte motoren og dra av oljeslangen som går til forgasseren for å se om den pumper olje. (Vær litt kjapp, motoren går uten smøring hvis du venter for lenge. )
Jeg fylte på tanken som skal til forbrenning i forgasseren, altså den under førersetet. SKal sjekke i løpet av uka, ble skikkelig betenkt nå altså En kamerat av meg skjærte nettopp sykkelen sin på grunn av at oljepumpa streiket, det skal iallefall ikke skje med min!