har hatt oppe før det med vibrasjon, og kom fram til at balangse drevet var smadra. men nå har jeg skiftet det og det andre drevet, men den vibrerer like mye.
begynner og gi opp nå.
mitt andre problem er en banke/klakke lyd jeg har i motoren. høres ut som rådebank men jeg har ikke peil mer. den følger turtallet til et vist punk men så hører jeg det ikke mer..
pluss den bankinga fra clutch men den har alltid vært der så bryr meg ikke om den lenger.
takker for hjelp!
vibrasjon,klakking og clutch
vibrasjon,klakking og clutch
Sist redigert av DuNkiller den 12 jun 2008, 22:59, redigert 1 gang totalt.
audi 90 quattro 2.3l .
Re: vibrasjon og klakking
TRor jeg ville tatt en overhaling jeg for å få det gjort skikkelig!
RS'n selges! ta kontakt=)
Enig med Patmat, sykkelen er jo tross alt 10 år gammel.
04'Aprilia RS 125 - Manuel Poggiali
Rave 1 & Jolly Moto
Rave 1 & Jolly Moto
satt de riktig?
vatr noen hakk der på det ene drevet på balansgs akselen den satte jeg riktig med sporet på akslene.
mens de andre skjønte jeg ikke hvoradn jeg skulle plasere!
noen som kan gi meg en ordentlig forklaring?
overhale motoren er ganske uaktuelt nå hvertfall. kanskje seinere er veldig avhengig av sykkelen nå.. kunne egentlig trengt en ny motor og satt inn.
forrige eier påsto motoren var overhalt når jeg kjøpte den. det er var nye pakninger når jeg henta den og motoren sto delevis i deler. men er det mulig og få sjekka det et sted hvor det er noen som har kompetanse i huet til finne ut hva det er uten splitte motoren? rundt tønsberg området
vatr noen hakk der på det ene drevet på balansgs akselen den satte jeg riktig med sporet på akslene.
mens de andre skjønte jeg ikke hvoradn jeg skulle plasere!
noen som kan gi meg en ordentlig forklaring?
overhale motoren er ganske uaktuelt nå hvertfall. kanskje seinere er veldig avhengig av sykkelen nå.. kunne egentlig trengt en ny motor og satt inn.
forrige eier påsto motoren var overhalt når jeg kjøpte den. det er var nye pakninger når jeg henta den og motoren sto delevis i deler. men er det mulig og få sjekka det et sted hvor det er noen som har kompetanse i huet til finne ut hva det er uten splitte motoren? rundt tønsberg området
audi 90 quattro 2.3l .
Det er ett spor på hvert av drevene som skal passe med hverandre. også er det ett spor i senter på hvert drev og hver aksel som skal passe med hverandre
=)
vanskelig forklare detta her ja... men er det bare de to store plast dreva som er viktig er på linje? får liksom ikke helt alle sammen til stemme
audi 90 quattro 2.3l .
Gul mot Grønn og Rød mot blå.
Alt dette skal stemme overens hvis det skal funke!
Også sitter dreva med forskjellige sider ut (de har en uthuling på ene sida) men det har du sikkert tatt hensyn til

Alt dette skal stemme overens hvis det skal funke!
Også sitter dreva med forskjellige sider ut (de har en uthuling på ene sida) men det har du sikkert tatt hensyn til

=)
takk jeg fikk futt i det til slutt men sliter enda med cluthen.. og rister like forbanna mye. går snart til innkjøp av ny motor viss det skal fortsette sånn her..
hva heter den armen som man har justerings skruen til luthen inne i clutch huset?
hva heter den armen som man har justerings skruen til luthen inne i clutch huset?
audi 90 quattro 2.3l .
audi 90 quattro 2.3l .
Sliter du med justering av clutchen les her: viewtopic.php?f=64&t=1120&start=0
Og les ALT før du begynner å justere
Og les ALT før du begynner å justere
=)
Re: vibrasjon,klakking og clutch
har prøvd det og ingen ting hjelper! jeg er nå HELT uten clutch. uansett hva jeg gjør så får jeg ikke reaksjon i sykkelen. har nå hatt den oppe 6 ganger i dag og begynner mildt sagt og bli pent LEI!. aner ikke hva jeg kan gjøre lenger. kan det være selve clutchen som er blitt ødelagt ? eller hva. den vil bare noen ganger i gir og sånt. vanskelig og forklare det er så mye. men den vil ikke kjøre framover. er dårlig motstand når den ikke er i gang og står i gir. samme når motoren sstår i gang kan jeg sette den i gir og ikke en døyt skjer, er nesten som man skulle tru at man ikke hadde clutch lenger.
audi 90 quattro 2.3l .
Demonter clutchen og se etter slitasje på alle delene... Må være noe som er galt hvertfall. 
gjort det finner ikke noe... eller bare jeg som ikke klarer se det men noe er riv ruskanes galt!
audi 90 quattro 2.3l .