Får ikkje start, skjært?
-
Hjelledudn
- Fersk
Får ikkje start, skjært?
Var ute å kjørte med min 07mod rs.. Sykkelen var varm å eg gidde opp til ca 140. plutselig dauer bare sykkelen av. Så litt etterpå får eg start igjen å kjører hjem, mn merker fort at det er lite komprosjon.. Så nå står sykkelen i garasjen å får ikkje start. Er den sjært?
Skulle ta av sylinderen å se, mn møtte på ein plate under toppen med 5 bolter ner i sylinderen, skal eg skru de og av?
Skulle ta av sylinderen å se, mn møtte på ein plate under toppen med 5 bolter ner i sylinderen, skal eg skru de og av?
Sist redigert av Christian den 15 jun 2008, 12:22, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Endret
Begrunnelse: Endret
Re: Sjært?
Ja det er 88% sikker på at du har skjært den. Det skjedde det samme med en kamerat. Det er lettere og du må ta av sylinderen for og bytte stempel. Har du dratt ut eksos ventilen? 
Aprilia rs 125 SBK
Full power
Ride hard die free
Ride hard die free
Du har tatt av topplokket, og burde ta av toppen ja.
Det att du starta den og kjørte videre har garantert ødelagt sylindern din hvis den er skjært
Det att du starta den og kjørte videre har garantert ødelagt sylindern din hvis den er skjært
=)
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Du kan sjekke om den er skjært ved å ta av eksosanlegget og se inn i sylinderen.
2004 Aprilia RS 125 Free Power
-
Hjelledudn
- Fersk
Re: Får ikkje start, skjært?
Tatt av alt nå, stempel og sylinder va sjært. Tips til kor eg får tak i billig og rask sylinderkit til 07 mod? er det rotax 122 motor?
Rotax 123.. Mitaka blir vel det billigste. hør med Pålarn (http://www.pm-salg.com). Han fikser nok en god pris på et komplett sylinderkit for deg. 
Tidligere admin/moderator
HÆ?? Er det rotax 123 på de nye.. trudde det bare var på de gamel -98 jeg

=)
-
marius1992
- Mekaniker
- Sted: Bryne
inne på ebay kan det ver det er noe billig?
Aprilia RS 125 98mod
Trim: Gianelli effekt anlegg, Reed ventil, tynnere pakkning for mer komp og hevet eksosventil
Trim: Gianelli effekt anlegg, Reed ventil, tynnere pakkning for mer komp og hevet eksosventil
- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
Det er ihvertfall ikke Rotax 123 på 07 modellene. Og tviler att det er på 08 modellene , tror Alecken er veldig fyllesyk.
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
Sorry.. :p haha.. satt å så på min egen og tenkte for meg selv...
Rotax 122 selvfølgelig!!
Tidligere admin/moderator
- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
Hehe såpass, skjønte ingenting 
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
-
Hjelledudn
- Fersk
Da har eg snakket med pål og han sender eit komplett sylinderkit til rotax 122 i måro for 3500kr..
-
Hjelledudn
- Fersk
Veit egentlig ikke.. Siden den er varmesjært må det være noe med dyse og olje tror eg..
Har du kjølevæske?
04'Aprilia RS 125 - Manuel Poggiali
Rave 1 & Jolly Moto
Rave 1 & Jolly Moto
-
Hjelledudn
- Fersk
Selfølgelig!
-
Martin1992
- Fersk
- Sted: Halden
- Kontakt:
Hei, viste ikke at det gikk å skjære en sykkel på en annen måte enn varmskjært jeg da.
Hehe
Hehe
Den perfekte konbinasjon av beauty and the beast.
Aprilia RS 125 GP (2003):P
-
Martin1992
- Fersk
- Sted: Halden
- Kontakt:
Har du riktig kjøleveske? det er to typer så vidt jeg vet, en for aliminiumssylinder og en for vanlig. Det er den som er for aliminium.... som du skal bruke.
Den perfekte konbinasjon av beauty and the beast.
hvordan ser toppen av stempelet og pluggen din ut da ? da ser du om det er dysefeil i allefall
finnes ikke bare bare en måte å skjære sylinder på martin1992
finnes ikke bare bare en måte å skjære sylinder på martin1992
Det siste jeg skal gjøre er å dø
Rs 07 Black
Rs 07 Black
-
Hjelledudn
- Fersk
Toppen av stempelet å pluggen så helt FIN ut.. Det ble tyligvis for høg varme så sikkert for liten dyse eller forlite olje..
Kjørte den ikkje noe særlig varm på den turen den skar seg.. sikkert derfor og:P
Kjørte den ikkje noe særlig varm på den turen den skar seg.. sikkert derfor og:P
hvis toppen og pluggen ser fin ut, tror jeg ikke det er noen dysefeil.. det vises med at pluggen/toppen kan være litt hvit.
kan være dårlig med smøring ja, eller at det har kommet noe rusk/støv inn i sylinder som har blitt med stempelet du og skrapet opp veggene dine
kan være dårlig med smøring ja, eller at det har kommet noe rusk/støv inn i sylinder som har blitt med stempelet du og skrapet opp veggene dine
Det siste jeg skal gjøre er å dø 
Rs 07 Black
Rs 07 Black
-
Hjelledudn
- Fersk
Sylinderen såg faktisk ikkje så gale ut, var stempel som så heil forferdelig ut..
Kjørte som sagt med jolly, kappa ventil, br10eg og ti dyse størrelser opp enn hva det er orginalt og oljepompen står strek mot strek..
Skal trimme igjen no når eg har fått innkjørt den nye sylinderen. Tenkte da å sette på større dyse å kanskje hive litt ekstra olje i tanken.. Får å være på den sikre siden;)
Kjørte som sagt med jolly, kappa ventil, br10eg og ti dyse størrelser opp enn hva det er orginalt og oljepompen står strek mot strek..
Skal trimme igjen no når eg har fått innkjørt den nye sylinderen. Tenkte da å sette på større dyse å kanskje hive litt ekstra olje i tanken.. Får å være på den sikre siden;)
- fullpower_rider
- Silver
- MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
- Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
- Kontakt:
-
Hjelledudn
- Fersk
Alle plomberingene var tatt..