Takk på forhånd
Hva skjer hvis man blir tatt med trim?
Hva skjer hvis man blir tatt med trim?
Hei! Noen som vet konsekvensene av å bli tatt med trim på lett sykkel? Blir det bot og utsettelse på bil lappen?
Takk på forhånd
Takk på forhånd
- Benjamin77
- Wannabe admin
- Sted: Revetal
- Kontakt:
Re: Hva skjer hvis man blir tatt med trim?
ikke noe, for du blir ikke tatt
de gangene jeg har blitt stoppa har de seff spørt om den er trimma osv. men er bare å si at den ikke er det, og for all del IKKE inrøm noen ting! men hvis du skulle være veldig uheldig, så blir det vel en grei bot ja. utsettelse veit jeg ikke noe om...
05 Aprilia RS150 ¨gone edition¨
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
We don`t ride fast, we just fly low!
Honda CBR1000RR HRP
Husqvarna TC450
95 Nissan 200SX S14
96 BMW 523i e39
We don`t ride fast, we just fly low!
Liten mulighet for å bli tatt i vanlig kontroll.. så lenge du ikke ligger å peiser på i 150.
Det værste som kan skje er at du kolliderer og forsikringsselskapet finner ut at sykkelen din er trimmet. Da vil du nok ikke få igjen noe og få bot for å ha kjørt med det. I tillegg til at du eventuelt ender opp med å måtte betale for skadene du har påført andre selv.
Det værste som kan skje er at du kolliderer og forsikringsselskapet finner ut at sykkelen din er trimmet. Da vil du nok ikke få igjen noe og få bot for å ha kjørt med det. I tillegg til at du eventuelt ender opp med å måtte betale for skadene du har påført andre selv.
Tidligere admin/moderator
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Hvis du blir tatt for trim, så er det 4200,- rett til dass ut av din egen lommebok 
Blir du tatt to ganger har jeg hørt noe om at det kommer på rullebladet, og det er noe som skjer ang. lappen på bil eller noe sånt.
Men nå tar vi ikke utgangspunktet i at du blir tatt da
Blir du tatt to ganger har jeg hørt noe om at det kommer på rullebladet, og det er noe som skjer ang. lappen på bil eller noe sånt.
Men nå tar vi ikke utgangspunktet i at du blir tatt da
Skal man bli god, må man ville bli god!
-
Lartreig
Er det ikke sånn at forsikrings selskapet legger ut hvis du kræsjer, så må du betale tilbake til dem?
-
Martin1992
- Fersk
- Sted: Halden
- Kontakt:
Heisann
Skulle du bli tatt, så tar de lappen din pluss at du får 6 til 12 måneder utsettelse på bil lappen.
Men skulle du kjøre på noen så du skader ham\henne kan de ta 4 mill fra deg, hehe morro
Skulle du bli tatt, så tar de lappen din pluss at du får 6 til 12 måneder utsettelse på bil lappen.
Men skulle du kjøre på noen så du skader ham\henne kan de ta 4 mill fra deg, hehe morro
Den perfekte konbinasjon av beauty and the beast.
Aprilia RS 125 GP (2003):P
Aprilia RS 125 GP (2003):P
Dette er da det aboslute værste vil jeg påstå. Skjer nok ikke mer enn at du får bot i værste fall vanlighvis 
Aprilia MX 125
Giannelli effektpotte
El.eksosventil
Div. styling
Giannelli effektpotte
El.eksosventil
Div. styling
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
Pisspreik.
Første gang får du 4200 i bot+ må vise sykkelen.
Andre gang mister du lappen + en bot.
Sant det med at du sliter vis du skader folk..
Første gang får du 4200 i bot+ må vise sykkelen.
Andre gang mister du lappen + en bot.
Sant det med at du sliter vis du skader folk..

Fp ++
- Motorduden
- Gold
Det med når man skader noen sier jeg meg ikke direkte uenig i, men må nesten be om kilder til det andre du påstår.
Flyttet tråden.
Flyttet tråden.
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
8. kjøring med motorsykkel (herunder moped) hvor det er foretatt endring som øker den maksimale hastighet eller ytelse som motorsykkel er registrert for, vegtrafikkloven § 23 jf. § 13 kr 4200.-
Og ja, du må trolig vise sykkelen din! Men IKKE noe mere enn det!
=)
- Motorduden
- Gold
Er det jeg og har hørt.
Er ganske så sikker på at bot + visning er det eneste som skjer. Var en fyr på mopedportalen som hadde blitt tatt i trim 5 ganger på et år ellerno. Han hadde enda lappen i behold.
Jeg snusa litt etter regler for det Øystein mener, og fant fram til at det var noe lignende det han sier i 2003. Kan det være dette du forveksler med?
Er ganske så sikker på at bot + visning er det eneste som skjer. Var en fyr på mopedportalen som hadde blitt tatt i trim 5 ganger på et år ellerno. Han hadde enda lappen i behold.
Jeg snusa litt etter regler for det Øystein mener, og fant fram til at det var noe lignende det han sier i 2003. Kan det være dette du forveksler med?
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
-Aprilia RS 125 2003 ca 37 hk
-Cabalero Fantic ca 26 hk
-volvo 240 brent opp
-BMW 525 vraka
-Cabalero Fantic ca 26 hk
-volvo 240 brent opp
-BMW 525 vraka
- Øystein G
- Bronze
- MC: Aprilia Rs125 '07 Black
- Sted: Beitostølen
- Kontakt:
Kan være jeg ikke har fått med meg rett regel men det har vært sånn att du mista lappen på 2 gang trur jeg vis det var lett. Men er ikke helt sikker.

Fp ++
Han har sikkert fått PM som alle oss andre.. så han er vel klar over det!
=)
Åja hadde helt glemt den PMen.. bare en liten påminnelse da 
Aprilia RS 125 2000 mod<3

Takker for påminnelsen!
Skal bytte brukernavn så fort så mulig..
Skal bytte brukernavn så fort så mulig..
En mopedfører er opplært til å kjøre en moped med maksimalt tillatt fart på 45 km/t. Dersom man trimmer mopeden slik at den går raskere, kan man risikere å komme opp i situasjoner som føreren ikke klarer å håndtere, som for eksempel å utføre riktig nødmanøver.
Det er også straffbart å trimme moped. Blir en person med trimmet moped stoppet, vil vedkommende kunne påregne et forenklet forelegg på 4 200 kroner eller en anmeldelse. Mopeden vil kunne bli avskiltet for en periode, og det vil koste penger og få den registrert igjen. Dessuten vil det ulovlige utstyret kunne bli inndratt. Blir føreren tatt flere ganger med trimmet moped, vil vedkommende kunne miste retten til å kjøre mopeden.
Vel, dette gjelder lett motorsykkel også
For ikke å prate om mellomtung... Men Det virker ut til at det blir værre for hvor høy klasse du befinner deg i! Er visst slik at du må betale avgift og straffeavgift og sånt når du har gjort mellomtung sykkelen til en tung sykkel.
DVS at du har en GSX-R 600 med 34 hk som plutselig blir benket til 120hk hos satans vegvesen så må du betale avgift for 120-34=86 Så da må du betale avgift for 86 hk + straffeavgifter og masse rart.
Hvorfor er det ikke sånn med moped? Vel, kanskje de har skjønnt at 4200,- graver dypt ned i lommene til små 16 åringer og de viser litt medlidenhet?
Men noe jeg ser på med positive øyne er at de skriver ikke noe direkte om lett mc, vi virker ut til å være en oversett klasse!! Noe som er alt annet enn negativt
Og det blir bare bedre, bare se inntoget av de nye 4 takts pølsevognene, de gjør at vi drukner i mangfoldet av uskyldige ansvarlige småbarn.
Men en ting skal huskes godtfolk Onkel Blå MC-Edition, de er blant dine værste fiender!! Unngå dem så langt du overhodet klarer, de lukter 2takts røyken på flere mils avstand og de er beredt til å kjøre den korte bmw kompanserte pølsa si jevnt og trutt for ikke å prate dypt inn i the place where the sun just don`t shine... så fremt du ikke er stor søren av nudiststrender og slikt? Men for all del smaken er som baken, delt så kos dere for de som vil det
Og sist men ikke minst: De er ikke verdige en mc-hilsen engang!
Blue devils on 2 wheels.
Det er også straffbart å trimme moped. Blir en person med trimmet moped stoppet, vil vedkommende kunne påregne et forenklet forelegg på 4 200 kroner eller en anmeldelse. Mopeden vil kunne bli avskiltet for en periode, og det vil koste penger og få den registrert igjen. Dessuten vil det ulovlige utstyret kunne bli inndratt. Blir føreren tatt flere ganger med trimmet moped, vil vedkommende kunne miste retten til å kjøre mopeden.
Vel, dette gjelder lett motorsykkel også
DVS at du har en GSX-R 600 med 34 hk som plutselig blir benket til 120hk hos satans vegvesen så må du betale avgift for 120-34=86 Så da må du betale avgift for 86 hk + straffeavgifter og masse rart.
Hvorfor er det ikke sånn med moped? Vel, kanskje de har skjønnt at 4200,- graver dypt ned i lommene til små 16 åringer og de viser litt medlidenhet?
Men noe jeg ser på med positive øyne er at de skriver ikke noe direkte om lett mc, vi virker ut til å være en oversett klasse!! Noe som er alt annet enn negativt
Og det blir bare bedre, bare se inntoget av de nye 4 takts pølsevognene, de gjør at vi drukner i mangfoldet av uskyldige ansvarlige småbarn.
Men en ting skal huskes godtfolk Onkel Blå MC-Edition, de er blant dine værste fiender!! Unngå dem så langt du overhodet klarer, de lukter 2takts røyken på flere mils avstand og de er beredt til å kjøre den korte bmw kompanserte pølsa si jevnt og trutt for ikke å prate dypt inn i the place where the sun just don`t shine... så fremt du ikke er stor søren av nudiststrender og slikt? Men for all del smaken er som baken, delt så kos dere for de som vil det
Og sist men ikke minst: De er ikke verdige en mc-hilsen engang!
Blue devils on 2 wheels.
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Det er ikke hk-avgift på de første 15 hestene. Derfor får man ikke hk-avgift når man blir tatt med trimmet moped.
Mange mellomklassesykler har blitt plombert ned i ettertid, og da er alle avgiftene betalt. Da får man ikke noe straffeavgift om man blir tatt.
Mange mellomklassesykler har blitt plombert ned i ettertid, og da er alle avgiftene betalt. Da får man ikke noe straffeavgift om man blir tatt.
det ga jo ganske god mening:) men ganske mange girmopper der ute som topper 15hk med god margin! Kjenner en med tzr, kongmats her på forumet burde og toppe det lett samt en i klassen min med rieju rs2 samt en ukjent kar på skolen min med skamtrimma rs90 som tar plombert 06- både i aks og toppfart;)
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Trodde det var ganske åpenbart... Men ja rs125 06- skal riktignok sies at han fikk kølle i ettertid når gutten kjøpte seg jolly men fortsatt imponerende om du spør meg 
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
X: Aprilia Rs 125 '00
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Du får nok moped over 15
http://www.speedoptions.no/index.php?ma ... 5e013fdfc2
Hva skjer om du kræsjer med trim?
Må vel begynne å be da?

Hva skjer om du kræsjer med trim?
Må vel begynne å be da?
- Aleksander
- Fersk Racer
- Sted: Florø
Åå herregud. Trur du det er på hjulet?
Rieju RR castrol 0.075L 03mod
Ford fiesta 1,3L 94mod (Selges)
- Motorduden
- Gold
26-28hk på veiva må vel tilsvare ihvertfall 15hk på hjulet vel?
Selv om disse 26hestene er litt oppskrytte vil jeg tru.
Selv om disse 26hestene er litt oppskrytte vil jeg tru.
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Hehe, vet at det er på veiven det er ment, men jeg antar at en ikke mister mer enn en 6-7 hester fra veiven til hjulet? 
- Aleksander
- Fersk Racer
- Sted: Florø
Hvor mye som kommer bak til hjulet kommer helt ann på, proffe ligger vel på en 20-22 i cuppane. Er jo selvfølgelig mulig å hente ut mer ved drag osv..
P2R fra svergie pusha ut 20hk på hjulet med fullt bidalot oppsett + porta sylinder.
P2R fra svergie pusha ut 20hk på hjulet med fullt bidalot oppsett + porta sylinder.
Rieju RR castrol 0.075L 03mod
Altså.. små squattere med 2fast4race satt opp ordentlig pusher jo ut 25hk på hjulet og ja, helt overbevisst om at vi prater bakhjuls HK... For de knallertene penetrerer fast rumpe for å si det på den måten
Selv sett dem over 30hk, riktig nok med NOS men fortsatt 
- Motorduden
- Gold
Da har det blitt litt vel mye avsporing her, og jeg må be dere prøve å holde dere til temaet (selv om jeg føler det er diskutert ferdig). Beklager også for off-topic-posten min på forrige side.
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Hva skjer om en kræsjer med trim? Vil sykkelen bli testet for trim? 
Hvis man er i stand til det kan man jo starte sykkelen (hvis den går) og holde igjen oljeslangen så den skjærer seg =P
=)
Er du heldig så henger gassen seg opp under kræsjen og går med fullt turtall uten motstand
Men kjenner en som har kresja to ganger med FP rs125, fikk no penger
Men kjenner en som har kresja to ganger med FP rs125, fikk no penger
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Hehe
Jeg er livredd for å bli tatt med trim
Derfor lurer jeg på om det er en måte jeg kan fucke til sykkelen slik de ikke finner det ut ... Om jeg kan f.eks. kutte en ledning elns, slik den ikke starter
Eller som jeg planlegger, en rave bryter. Om jeg slår av raven vil den ca. yte som orginalt ja?
Ellers vil jeg nok kødde med olje slangen ja
Det tipset skal jeg gi alle kompissene mine, slik om jeg skulle kræsje kan de få føkke den til 
Ellers vil jeg nok kødde med olje slangen ja
- Motorduden
- Gold
Vil vel ha rundt 22-23hk ved kun effektanlegg. ALtså når du kobler fra raven.
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
Suzuki GSXR 1000 2010
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Audi A4 1.8 TQ
Yamaha DT50R
Oljepumpa er jo en VELDIG viktig del av motorikken! den er kritisk... så full gass og ikke noe olje i pumpa, trist? JA, men du får igjen penga 
=)
hva med å putte glava i lyddemper'n da? 
BMW e36 cab 1998
VW Polo 1994
BMW 520
Mercedes 230TE
Aprilia RS 125 RSF
[X] Jeep Cherokee
[X] Mercedes c180
[X] VW Golf 1994
[X] BMW E21 323 cab 1978
[X] BMW 318is coupe
[X] Mercedes 230TE
[X] VW Corrado G60 x4
[X] Yamaha DTR 50 x2
[X] Sachs Madass 150
[X] Aprilia RS 125 x3
VW Polo 1994
BMW 520
Mercedes 230TE
Aprilia RS 125 RSF
[X] Jeep Cherokee
[X] Mercedes c180
[X] VW Golf 1994
[X] BMW E21 323 cab 1978
[X] BMW 318is coupe
[X] Mercedes 230TE
[X] VW Corrado G60 x4
[X] Yamaha DTR 50 x2
[X] Sachs Madass 150
[X] Aprilia RS 125 x3
Ehh.. Hvordan rekker du det uten att de ser det??
Fikk en ny ide her.. Kjøp en ekstra eksoventil og fest den slik att den går inni eksosvana. trykk på en bryter, og vips du har en stor plombe =)
Fikk en ny ide her.. Kjøp en ekstra eksoventil og fest den slik att den går inni eksosvana. trykk på en bryter, og vips du har en stor plombe =)
=)
Eller lur oppi en skvett med girolje.. da skal jeg love deg att den skjærer seg 
Men har tenkt litt på en ting, nå som jeg skal drive med innkjøring kan de ikke kreve å få dra den fult ut på tralla.
Og hvordan skal de vite hvor mye effektap det er fra veiv til bakhjul på akkuratt din sykkel... får å få det rett må de jo faktisk ut med motoren da
Men har tenkt litt på en ting, nå som jeg skal drive med innkjøring kan de ikke kreve å få dra den fult ut på tralla.
Og hvordan skal de vite hvor mye effektap det er fra veiv til bakhjul på akkuratt din sykkel... får å få det rett må de jo faktisk ut med motoren da

=)
- HåkonR
- Bronze
- MC: Aprilia RS 125 gp-1
- Sted: ski, akershus
- Kontakt:
De vil vel ikke vite hk på veiv? Det som betyr noe er vel bakhjulshester?
Aprilia rs 125 '02
Det som er oppgitt i vognkortet er jo HK på veiva. Så er jo faktisk det de må finne ut..
Haha vi er trygge
Haha vi er trygge
=)
- HåkonR
- Bronze
- MC: Aprilia RS 125 gp-1
- Sted: ski, akershus
- Kontakt:
Men med 28-30hk på bakhjulet vil jo de fleste kjøtthuer forstå at det er over 15 på veiv 
Aprilia rs 125 '02
joda. 
Men skal bruke det innkjørings argumente mitt jeg..
Men skal bruke det innkjørings argumente mitt jeg..
=)
-
OleKristianS
- Fersk
- MC: Aprilia rs 125 GP1 04mod
- Sted: Karmøy/Rogaland
- Kontakt:
Hva hadde sjedd om dem hadde skjert sykkelen min på dyno?