Fant dette fine forumet idag og tenkte jeg skulle spørre dere om litt hjelp. Det er 2 stk Rs250 til salgs her i Tromsø nå, en 1998 og en 2001 modell.
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... 121&page=4
http://www.zett.no/motorsykkel__til_sal ... Id=1290564
Det jeg er litt redd for er eksos ventilene på begge sykklene. Hvordan kan jeg sjekke vandringen på ventilene på begge sylindrene uten å ta ut selve ventilene ?
Når tenningen blir slått på, trekker da pv motoren opp ventilen og slipper de ned igjen ?
98 modellen har jeg vert å sett på og tatt en del bilder. Denne er det en del riper på - venstre kåpedeksel har fått seg stygge riper etter det jeg tror er at sykkelen har tippet
over mens den har stått på støtten. Den mangler alle utenom 3 naggler for å holde vindskjermen på plass. Service vises i dashbord.
Denne selges som fulleffekter men den er registrert som 40 KW som er 55Hk.
Er det byttet tenningsboks for å få den opp til 74Hk eller snakker vi om andre hoveddyser og kanskje andre plomberinger ?
Denne kommer fra Ålesund sier eier, noen som har kjennskap til sykkelen kankje ?
01 modellen har jeg ikke enda sett på, skal kanskje dra idag å ta noen bilder. Sykkelen har ikke blinkelys - mulig at denne kanskje er banekjørt ?
Sykkelen kommer sørfra, tror at det kanskje var Homestrand...husker ikke helt hva eier sa.Mer info om denne legger jeg opp etter jeg har sett nermere på den.
Den har andre potter, noen som vet hvilket merke utifra bildene ? eier husket ikke hvilket merke det var.
Har avtalt med begge eierne at jeg skulle få ta kompersjonstest før kjøp samt prøvetur på sykklene. Kompersjonstesten vil bli en god sammenligning iåmed at begge sykklene har gått like mange km.
Skal motornr og rammenr være like ? noen som har en Rs250 og kan sjekke kanskje
Har skrudd mye to-taktere og har egen fullt utstyrt garasje for å mekke. Er klar over at det er tid for stempel bytte og generell service på begge sykklene og var tenkt å bruke vinteren til dette og ha den tilbake på veien til neste sommer.
Hilsen
Gryterett

Blir vel litt å gjøre på den å:D