Navnet er patrick og kommer ifra polarsirkelbyen mo i rana! i tillegg til å kjøre kjøre mc bruker jeg så og si alt av min tid på skiskyting som jeg satser ganske kraftig på. Etter mye om og men ble det til at jeg beholdte rs'en selv om jeg var veldig nære ved å selge den pga at jeg har slitt med vond rygg når jeg kjører racing, men har tatt noen timer til manuellterapeut nå og tror dette fikser seg til sesongen starter! Jeg eide først en supermotard av typen derbi senda som var en forferdelig treig firtakter! Etter noen turer på den sykkelen var jeg veldig skuffet over kjøpet og bestemte meg for å selge den sykkelen som så slik ut:

jeg fant fort ut at jeg måtte ha en totakter og rs ble jo selvfølgelig valget! I september kom jeg over en 2000mod som sto i salten ikke så langt fra mo i rana og vi ble enige om en pris så jeg dro for å hente den ganske uvitende om hva man skulle se etter når man kjøpte sykkel. Men hadde med meg bestefar faktisk som er mc-veteran så han sto for det meste av sjekking (simmeringer,slakke i styrelager osv) og alt så tilsynelatende greit ut så jeg slo til og kjørte den hjem etter en liten testur! kan nevne at av trim er det fp-potte og uplombert luftfilterboks og cdi-sperra er selvfølgelig tatt!
bilde etter første vask:

sykkelen var egentlig veldig pen å se på og hadde få skrammer på kåpene så jeg var fornøyd med kjøpet! Sykkelen sto i garasjen fram til jeg fikk lappen i midten av september ( ikke uvanlig med minusgrader her om natta da!) og når lappen endelig var i boks var det rett hjem og ut på sykkelen. Følte meg selvfølgelig som en konge men det varte ikke lenge! Sykkelen oppførte seg meget rart og stoppet hele tiden og jeg hadde null erfaring så var veldig skuffet over dette og på dette tidspunktet ble jeg medlem av dette fantastiske forumet
nå står sykkelen i tusen deler og så snart jeg får alle delene blir det bra!
det som blir gjort er:
-nytt drevsett med kjede (16-40) X
-ny clutch komplett med fjærer X
-bytte pærer i dashen (blå led) X
-nytt bakdekk X
-horn/tuta/bærtbært dere skjønner
-carbonblinkers X
-ny termostat X
-montere nytt bremseklips framme etter de gamle knakk
-tankpad(carbon) X
-nytt speedometerdrev X
-ny speedometerwire X
-girsjaltegummi X
-lakking av styrelodd og dempertopper X
-Skjære ut en profil i aliminium som blir lakket med dempertopper og styrelodd X
-Bytte alt av pakninger rundt sylinder (topp og bunn) X
-Dekktusj X
-Nye hjullager bake og framme x
-Ny tempmåler X
-Blinklysrelle' X
-Ny tennplugg X
-Rød led-pære i parklys X
-Nye pærer i hovedlys X
Det er det som blir gjort nå i første omgang men det blir sikkert mer etterhvert som sesongen nærmer seg(har planer om rave etterhvert)
Skal ta bilder av sykkelen i morgen slik som den står nå
så følg med videre folks

UPDATE 30mars:
Har fått montert ganske mye den siste uken til tross for en kortslutning som tok litt tid å finne men som nå er fikset
Slik står sykkelen nå:

Litt trist egentlig men er ikke helt store greiene igjen nå for å få sykkelen i god kjørbar stand
nytt speedometerdrev og wire:

nye blinklys:

Flere bilder kommer senere av hva som er blitt gjort! Skal skru på tirsdag så vi får se om jeg får tatt noen bilder da
Har også koblet ferdig alarmen med selvstarter men gjenstår enda å starte/stopp sykkelen for å se om at alt funker som det skal
Muligens pusse ned og lakke styrelodd(evt nye) og dempertoppene, synes ikke de blå dempertoppene er noe særlig med tanke på fargetemaet på sykkelen. hva tror dere?
Kan også nevne at jeg snart får opp deler fra Pål Martin hvor det er splitter nytt clutch-kit og termostat samt delene til frambremsa som jeg trenger
Det var det for denne gang! I'll be back soon!
UPDATE 11 JUNI
Bedre sent enn aldri? jaja tenkte jeg skulle begynne å oppdatere tråden min litt igjen jeg så får ta et skippertak å informere folket om hva som er gjort i det siste. Har oppdatert listen lengre opp også så der ser dere alt som er gjort fordi jeg har ikke bilder av alt^^
Jeg vil si at jeg er ulykkesfugl for det har vært veldig mye downhill med min rs. Først røk topp-pakningen som førte til kjølevæske i motoren og konstant stopp. Dum nok som jeg var glemte jeg å sjekke bunnpakninga å neimen tok det ikke lange tida før den også røk! Da tok jeg ut motoren og byttet det jeg kom over av pakninger og siden det har den funket fjell
Så litt bilder fra hele prosessen sant?
Ny clutch:

Desverre har jeg byttet tlf og mistet minnekortet så har desverre nesten ingen bilder av hele pakka
MEN
Jeg har gått til innkjøp av andre snask som ny hjelm og kjørejakke
Jakken:

Hjelmen:

Carbon tankpad:

Nytt parklys:

Dashen lakkert med blå led-pærer i instrumentpanel (Takk til knudtsen for hyggelig handel):

Lakkeringen av styrelodd,dempertopper og dashen i samme rødfarge som temaet på¨sykkelen

Veldig kjipt at jeg har mistet mye bilder for jeg hadde tatt en del! Men uansett så ser dere litt hvertfall
Så vil jeg også legge ut noen bilder jeg tok i mai etter en vårvask så dere får se hvordan sykkelen ser ut etter vinteren

Det var alt for denne gang! Tok sin tid men alt for deg kelso håper du blir fornøyd
Kan også nevne at nå skal desverre sykkelen selges
Lar egentlig bare bildene tale for seg selv og hvis du tror dette kan være en sykkel for deg så ta gjerne kontakt! Den ligger forsåvidt i salgstråden her på forumet også.
Gi meg masse innspill og kommentarer på hva dere synes både positivt og negativt
goheeei!
Da var jeg tilbake igjen hehe! Har gått til innkjøp av en 1997 modell suzuki gs 125 av alle ting. Bilder kommer i morgen av slik den ser ut nå før restaureringen begynner
Bilder av "ny" sykkelen slik den står nå før lakkering

Begynte å lakkere i dag så den blir ikke det samme som dere ser der. Fargenkombinasjonen får være en overaskelse inntil videre
Hvor vanskelig tror dere det er å skive inn en 250ccm motor btw? More to come!
Bilder av sykkelen etter lakkeringa:

Av nye deler er det kommet på
*Drevsett med kjede
*Bremseklosser framme
*Gasswire
*Speedometer
*Nye blinkers