Jeg er en ganske så Apriliafrelst, vil jeg påstå å si, gutt fra Sunnmmøre. Er opprinnelig fra Ørsta, ikke så langt fra Ålesund, men har nå flyttet til Bergen for å studere. Blir nok boende her ganske lenge. Jeg er eier av en Aprilia RS 250 '99 mod. Ble stolt eier av sykkelen i påsken 2007, men stoltheten rakna litt etter hvert som jeg skjønte jeg hadde kjøpt "katta i sekken". Så ting måtte, og må fortsatt gjøres. Nå skal jeg ikke snakke så høyt (Robban og Inunf), men så har jeg vært litt mer uheldig enn de angående kjøp av sykkel. Jeg håper dette etterhvert kan bli en slags interessant worklog. Har en del å gjøre, blant annet overhale girkassen og skifte ramme.
Det som er gjort med sykkelen:
- Overhalt og byttet eksosventil(er)
- Skiftet tenningsenhet
- Skiftet kåper
- Rød rimtape
- Effektanlegg: Tyga Performence
- (depostøtter)
Det som skal gjøres:
- Demontere hele sykkelen, og rengjøre hver bidige del
- Overhale girkassen
- Skifte motorramme
- Ny fluoriserende orange rimtape
- Nytt bakdekk
- Pusse opp og polere svingarm
- Ny sotet/smoked vindskjerm med blå skruer
- Carbon heelplates
- Carbon bakskjerm
PS: Har nok glemt en del, men føyer til etter hvert som idéer dukker opp. Sykkelen skal holdes clean og i mest mulig orginal stand utseendesmessig.
Her er et par bildet av utgangspunktet mitt.
Søndag Jun 03, 2007
Endret litt på utseende før jeg va fornøyd (for en stund). Fjærning av diverse dekaler + satt på rimtape. Gjorde susen den. Ellers på denne tiden, før jeg fikk lappen, fant jeg ut at ene eksosventilen var ødelagt, en av svakhetene på rgv motoren. For de som lurte stammer motoren fra Suzuki RGV 250 VJ22, noe som har vist seg å være ganske hendig med tanke på deletilgangen og hjelp fra RGV-forum. Har desverre ikke bilder av operasjonen om bytting og rensing av ventiler.
Lørdag Aug 18
Som den ebay-entusiasten jeg har blitt i sommer (hadde det ikke vært for ebay, hadde jeg vært utrolig blakk, evt solgt sykkelen), endte det opp med at jeg fant meg et ganske så strøkent kåpesett ala Rossi Replica. Vant budrunden for en overkommelig sum, så det gikk ikke lange stunden før den så slik ut:
Mye kåper?

Onsdag Okt 24
Som dere kanskje har sett var det stygge varmeskjold på lyddemperene, dette fordi de ble sinnsykt varme på grunn av katalysator, som også strupet effekten. Så det var bare en ting å gjøre; kjøpe Tyga effektanlegg. Det var en ganske så fin dag siden det også kom depostøtter (fra ebay selvsagt).

Onsdag Jan 23
"Oppdateringene" til nå er bare et sammendrag jeg sveiset sammen av alle oppdateringene jeg har gjort utover i tråden. Men har en del å gjøre med sykkelen fremover, så jeg tenkte det var ryddigere å samle alt på et sted, så man ikke trenger å lete gjennom hele posten for å se oppdateringene.
Sån det ligger an i dag har jeg fått tilslag på en strøken ramme. Fant desverre en liten bulk i den jeg har, og har ikke sovet skikkelig om nettene siden dagen jeg fant den, så noe må gjøres for å få tilbake nattesøvnen! Hørest kanskje brutalt ut å skifte hele ramma, men det får vi jo se på. Blir sikkert en spennende og lærerik operasjon. Eneste som er brutalt er prisen på ramma, som er rundt kr 19 000,-. Det ny da, såklart, men som sagt tidligere, ebay er din venn
Fant ut at jeg har vinterferie, så i uke 8 drar jeg hjem å skrur ut motoren. Tar med denne tilbake til Bergen for å overhale girkassen, da den ikke er helt lydig. Skal bli spennende for en som aldri har vært av med en sylinder en gang.
Ellers må jeg få handla inn en ny motorramme, da det er en sprekk i min. Har sett denne feilen på flere RS 250'er så mulig det er en svakhet på dem. Det var vel alt for nå! Over og tut.
Mitsubishi Eclipse GS '97