Jeg bruker Tuneboy på min SXV, av mine studier på internett fikk jeg intrykket av at dette var bestevalget.
Tuneboy går direkte inn i ECU'en på sykkelen og programmerer den.
Veldig enkelt program følger med, med mange muligheter for finjustering av både luft/bensintilførselen, tenning+++ .
Kan også si at den fungerer perfekt, har ikke hatt problemer med og starte sykkelen en eneste gang etter at den rette "mappingen" var blitt lagt inn i ECU'en (Akrapovic map, siden jeg da har Akrapovic anlegg
Tuneboy koster 265 €uro pluss eventuell frakt,
med i pakken følger:
*USB kabel for og koble ECU opp mot data
*CD med programvare, som du forøvrig kan få gratis fra hjemmesiden deres.
*og en "TuneEdit Key" for og få rett kode til din ECU så du får tilgang til den. Merk kun EN. Ny kode koster 135 €uro, så du har får bare med kode til EN SXV, ikke til naboen og kompisen og jobbkameratene dine.
Eneste problemet jeg har hatt med Tuneboy var at programvaren ikke ble støttet av min Windows XP, men det ble ordnet med en liten mail til Tuneboy som ordnet med ny programvare tilbake på mail samme dag (på en søndag faktisk, på kvelden
Screenshot av Tune Edit som følger med, som du ser kan du justere en hel masse forskjellige funksjoner.

PCIII, eller PowerCommanderIII om du vil,blir lagd av Dynojet og bruker en litt annen måte og tune sykkelen.
PCIII er en styre-enhet som blir koblet inn etter ECU'en på sykkelen, det vil da si at den forandrer verdiene ECU'en allerede har fått kalkulert ut ifra signaler til diverse sensorer. Flere sier dette er med på og forvirre ECU'en siden den får feil verdier tilbake fra sensorene sine som kan føre til at ECU'en forandrer tenningen for og kompensere.
Bestiller du til din sykkel, får du kontakter som passer til ditt ledningsnett, plug and play. Så denne blir sittende på sykkelen, det blir ikke tuklet med ECU'en. Tar du den av blir alt tilbake til normalt.
Powercommander III koster omtrent 250 €uro pluss frakt.
Med i pakken følger:
*USB kabel for og koble PCIII opp mot dataen
*Programvare
*PCIII enheten
*9v power adapter, for at informasjonen skal holde seg lagret i PCIII til du kobler den til sykkelen.
Har bare funnet map'er til Silmoto eksosen fra PCIII.
Til enheten har du også muligheter for og koble til diverse tilbehør som tenningsmodul, quick shifter, multifunkjsonell HUB, trykk sensor display og LCD display enhet fra Dynojet.
PCIII enheten har også justeringsmuligheter i form av knapper der du kan finjustere bensinblandingen mens du er koplet til sykkelen fra dataen.

Jeg har ikke prøvd Powercommander III, bare informasjon jeg har funnet på internettet.
Så del gjerne erfaringer dere som har prøvd det.
Denne veiledningen gjelder forøvrig mange andre type sykler.
Tuneboy finner du til diverse Aprilia, Benelli, Buell, Ducati, Moto Guzzi, KTM, Triumph og MZ sykler.
PCIII har alle disse syklene pluss en hel del flere.