Hei, i morgen skal jeg bytte drev på RS'n min ( RS 125 2002 mod.) har depotstøtte, så regner med at det skal gå fint å få av bakhjulet. dette er første gang jeg bytter drev og kjede, så jeg lurer på om det er noe spesielt jeg burde passe på? har hørt at jeg må være ganske forsiktig med boltene som holder bakdrevet fast, siden de kunne knekke lett...
bakdrev: 44 tenner
framdrev: 16 tenner
520 kjede, med 110 ledd
Bytting av drev
Re: Bytting av drev
Når de tåler trykket av å holde drevet på plass under kjøring så tøler det nok en støkk ja
Dette er relativt enkelt bare sørg for at du stramme kjeden slik at dekket blir helt rett! Når jeg bytta kjedet (110ledd) Var det litt langt så jeg måte fjerne to ledd.
RS'n selges! ta kontakt=)
ja;) de tåler nok litt da ja:P tror kjedet skulle være ganske passe lengde, for nå har jeg 17/40, og 107/108 ledd, mens nå får jeg jo "3" ledd mer, og da har jeg 110 ledd;)
hei:) nå er det på tide med en liten omdreving av sykkelen min. nå kjører jeg 16/44 dreving, FP-anlegg, uplombert luftfilter og selvfølgelig bytta dysa. lurte litt på å sette på 17 tenner foran(altså 17/44), det blir vel akkurat det samme som om jeg hadde kjørt med 16/40 hvis jeg har forstått riktig? noen som har noen formening om hvordan toppfart jeg vil klare med denne drevingen(17/44)? nå har jeg en toppfart på 120 km/t på 10000 omdreininger...