Tenkte jeg skulle få i gang en lita tråd om sykkelen min.
UPDATE NYE BILDER Lørdag 4. Oktober 2008
FØR...

NÅ!!!

UPDATE NYE BILDER Mandag 29. September, bildene er tatt med et Mamiya ZD kamera første gang jeg bruker det, så halvparten av bildene om ikke fler ble "lysskadet"

Fikk også et nytt GP150 kit i posten Onsdag den 24. September

Slik sykkelen var rett etter at jeg kjøpte den, relativt shabby stand med mange mangler og shabby løsninger om du vil... Men den har blitt borskjemt ever since

Så hva har jeg egentlig gjort med denne saken?
Vel vi har jo alltids ei polini 154cc sylinder, V-force 3 reed ventil, 34 mm innsug som har fått en 10 timer med dremel arbeid på seg av "fagkyndig" slik at den skulle passe med V-force 3 reeden da den er laget for KTM 125, men "passer" fysisk på RS125. Så 34mm innsuget passer nå optimalt med V-force reeden. Videre så har sykkelen fått seg en forgasser som står originalt montert på Honda CR250 totakt, en Mikuni TMS 38mm Flat slide, denne er en av de tingene som skiller denne sykkelen fra alle andre RSer. Jeg blir imponert hvis du finner en RS125 i Norge som kjører fra denne! Så har vi selvfølgelig alle standard sakene som Rave 1 kjøpt splitter ny til denne sykkelen, samt det råeste effektanlegget til JollyMoto... Vi prater Corsa. For å gi et lita topp til lydbilde så har jeg putta på et ekte "power filter" av typen K&N som er enormt! Det gir helt syk lyd...

Veiva har fått seg et rådebytte og 10 timer med ballansering av "fagkyndig".
Et bilde av sykkelen med den gamle fronten

Jeg prøvde meg på et JIm Lomas SS Carbon i første omgang da jeg synes det var rett og slett vakkert, og tanken på et anlegg som forblir slik av seg selv... (stainless steel) vel en fristende tanke...

Det eneste problemet med Jim Lomas er at de er noen urutinerte kjøttkaker med dårlig quality control så anlegget jeg endte opp med crasha i støtta så du fikk ikke montert det, Speedoptions stilte opp så jeg betalte kun 300-400 kr i mellomlegg for den kompromissløse saken fra Jolly Moto... Også kjent som JM Corsa. Dette anlegget derimot, satt som ei kule! En kunne kjenne at det var mye bedre enn Jim Lomas sitt når en følte på innsiden av svanen ved motorfeste, på jim lomas anlegget kunne en kjenne dype sveisefuger som ville hindret eksosflowen, mens på Jolly Moto sitt så var det MYE smoothere, det er vel ikke uten grunn at Jollyen har rykte på seg for å være verst! Men på en annen side, selv med 3 lag med klar varmelakk så har jollyen begynnt å bli litt rustent og det er der Jimmy har sin edge over Jolly... Holdbarhet/Vedlikehold. Men men... Nå kjører vi jo tross alt ikke Honda Varadero heller da...
Jeg holdt på å glemme jeg har jo og en HPI R-CDI twin curve, i tillegg så har jeg kjøpt programmeringsinterfacen til den med software som gjør at du kan modifisere/lage egne tenningskurver optimalisert for oppsettet, pr dags dato så brukes kun den tenningskurven som leveres med boksen fra fabrikk.
Masse ledningskål og kobling måtte til... For å få til Speedometer, R-CDI og prøvemontering av alarmen.

På styling siden så har jeg nappa av det som er av klistremerker, montert de blå 06- felgene, Braking Wave original bremseskive forann og et Acewell speedometer (samme som Ghostrider bruker!). Jeg har også ordnet ordentlige xenonlys 12000K med blålilla skjær, de lyser over dobbelt så sterkt som de originale og de er drittøffe! Jeg har kjøpt en ny sort passasjersal med stropp og "carbon look" blinklys foran og bak.

Videre har jeg byttet ut alle gule deler med sorte da jeg hater gult, så har jeg montert en carbon skjerm foran som er tøff som få, har og liggende en til bakhjulet men den tror jeg er feilstøpt så har ikke fått montert den og så har jeg carbon chain guard, men for øyeblikket så har jeg montert en aluminium chain guard som jeg synes er tøffere.

Jeg har heelplates fra 06- modellen, så har jeg komplett bakbremssystem fra 06- modellen (gull caliper som er montert på oversiden, med braided brake line og braketten). Jeg har også montert braided brake line foran som gir et kraftig bitt i forbremsen.
Clutchen har fått montert 10% sterkere fjærer samtidig som de er spaca ut med skiver for å få clutchen sterk nok til å takle den økte effekten, jeg har og bytta til nye clutch plater ikke halvveis men alle sammen! Og alle slitte kulelagere i motoren er blitt bytta ut med nye.
Og så har jeg kjøpt en Öhlins bakdemper som fortsatt ligger i eska og venter på å bli montert... Det er samme typen som blir brukt i den Engelske og Italienske Aprilia RS125 ligaen av de gutta som virkelig satser stort! Den har Adjustable compression, Adjustable length, Adjustable rebound og Hose mounted reservoir som en fester på undersiden av hekkramma like før fothvileren til passasjeren med medfølgende festemateriell. Den er innstillt til førervekt på 90kg så her kan du kjøre noen turer til kebabsjappa og fortsatt ikke ha noen problemer i ettertid

Jeg har gjenget opp høla i enden av svingarmen og montert noen blå elokserte depot støtte fester... Så nå mangler jeg kun depot støtter...
Bare kødda... selvfølgelig har jeg depot støtter! Foran og bak

Jeg har og bytta til et lukket gele-blybatteri som ikke gir fra seg batterisyre, dette betyr i praksis at sykkelen ikke vil ruste noe særlig sammenlignet med tideligere da batterisyre er no hor!! Bare se på kjedebeskytteren min! Den ser ut som steiner langs stranden som er infisert av sånn skjell sopp greier! uff, innsiden som har vært offer for olje og søl ser derimot strøken ut... Jeg er helt overbevist om at batterisyra står for all den visuelle skaden! Det er ikke noe du kan vaske bort heller da det liksom har "korrodert" plastikken.

Der glemte jeg nesten ett av de kuleste toucha på sykkelen... For jeg har jo faktisk Carbon speil også! Sinnsykt tøffe
Har mye mer også.... Lista er lang men jeg orker ikke å skrive mer akkuratt nå da alt bare blir en smørje med bokstaver!
Det ENESTE som er fake carbon på sykkelen er blinlysene som er av typen "Arrow blinkers, med iridium linser (ser ut som oljefarga klinkekuler? på en måte, linsene altså).
Denne sykkelen er for deg som vil ha det beste, du skal lete langt og lengre enn langt for å finne en mer påkosta gateregga 125cc.Kåpene er tilnærmet plettfrie etter at jeg bytta dem ut sakte men sikkert siden jeg fikk den og så har jeg en Iridium blå vindskjerm av typen doubble bubble, denne designen er laget av en kar med sans for aerodynamikk og slikt.
Det skal også sies at den går rett opp på hjulet i første gir kun ved et lite napp i styret, trengs ingen clutch her

Hvor fort går den? vet ikke. Hvor mange hester har den? vet ikke, men det ble spådd at den skulle ha 45 på hjulet med det porta polini kitet som jeg har brukt opp. Nå med original polini vet jeg ikke men du vil ikke bli skuffet... en kompis av meg som kjører RS80 med veiv, gasser anlegg og det hele sa det var det sykeste han hadde vært med på når han fikk ei lita testride...
Så hva skal gjøres videre med sykkelen? Vel jeg har jo et 2002 GP-1 Replica frontkit jeg vil montere, samt få på Öhlins demperen såfremt ingen er keen på å kjøpe den av meg... Har lekt med tanken på å kjøpe Marzochi fullt justerbare front gafler med radial kaliper, Har lufta tanken med Öhlins front også, men det koster 4600 $ eller 23 000,- i Norge med god pris... Litt stivt synes jeg. Tenker på Öhlins styredemper, men nå som jeg kanskje skal selge den til neste år så ser jeg ikke helt poenget.
Et bilde av slik den står i dag

Et bilde av slik den lå i går