Den store hva slags olje kjører DIN rs250 på?
Den store hva slags olje kjører DIN rs250 på?
Jeg tenkte jeg skulle se hva slags olje dere kjører på?
Kunne også tenke meg å høre hvorfor du kjører på den oljen.
Sitter her og prøver å finne ut av hva slags olje jeg skal kjøre min RS250 på.
Kjører du på noe annet si det så skal jeg legge det til som et alternativ.
Men da må noen med mer tilgang en meg legge til alternativer for det kan tydeligvis ikke jeg.
Kunne også tenke meg å høre hvorfor du kjører på den oljen.
Sitter her og prøver å finne ut av hva slags olje jeg skal kjøre min RS250 på.
Kjører du på noe annet si det så skal jeg legge det til som et alternativ.
Men da må noen med mer tilgang en meg legge til alternativer for det kan tydeligvis ikke jeg.
Sist redigert av OJ den 07 des 2007, 23:43, redigert 1 gang totalt.
1998 Aprilia RS250 Harada replica.
- fullpower_rider
- Silver
- MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
- Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
- Kontakt:
Motul 700? Jeg bruker Motul 710, sikker på at det ikke er den du mener?
Jeg bruker Motul 710 fordi det er en kvalitetsolje til en pris jeg kan leve med. Fullsyntetisk og lukter godt
. Har vel egentlig alltid brukt Motul, og ikke funnet noen grunn til å bytte enda.
fprider: Du kan trykke "vis resultater" rett under alternativene.
Jeg bruker Motul 710 fordi det er en kvalitetsolje til en pris jeg kan leve med. Fullsyntetisk og lukter godt
fprider: Du kan trykke "vis resultater" rett under alternativene.
Har aldri hørt noe om at Castrol TTS er dårlig, tvert i mot. Men det er lurt å holde seg til en olje, ellers må man drenere smøresystemet mellom hver gang man bytter produsent. Det er ikke alle stoffene i de forskjellige syntetiske oljene som er like glade i hverandre, to forskjellige oljer kan faktisk reagere kjemisk og gjøre oljen tykkere eller tette systemet helt.
De vet jeg.
Men siden jeg akkurat har tømt og renset hele systemet mitt betyr jo det at jeg står ganske fritt.
Den var kjørt på Texaco 2t olje fra siste eier.
Ikke nok med det men den var blandet for rikt og må ha spydd ut blå røyk og olje som et helsike. Det ser jeg jo også på eksos rørene.
Men siden jeg akkurat har tømt og renset hele systemet mitt betyr jo det at jeg står ganske fritt.
Den var kjørt på Texaco 2t olje fra siste eier.
Ikke nok med det men den var blandet for rikt og må ha spydd ut blå røyk og olje som et helsike. Det ser jeg jo også på eksos rørene.
Er det oljepumpa som er stillt for rikt, eller er det noe annet som er feil?
Jeg hadde problemer med at eksosventilmotoren hadde gitt seg, så ventilene sto helt åpne hele tiden. Det førte til at oljepumpa sto på full mating, siden den "trodde" at sykkelen gikk på over 9 krpm konstant. Ble *litt* røyk da ja
. Og mye olje som rant ut av de forskjellige hullene i de relativt slitte originale lyddemperene. Triste saker. Alt kom seg med en nye eksosventilmotor.
Jeg hadde problemer med at eksosventilmotoren hadde gitt seg, så ventilene sto helt åpne hele tiden. Det førte til at oljepumpa sto på full mating, siden den "trodde" at sykkelen gikk på over 9 krpm konstant. Ble *litt* røyk da ja
Det som er moro med sånn du beskriver det er jo kontrastene
Hadde samme greia selv da jeg kjøpte tråsykkelen min med fp anlegg/cdi/filter + fjernet eksosventilbladet. Den var ikke direkte imponerende på lave turtall.. fjusket litt og sånt.. Men på 8000RPM så kom den som en rakett. Da kontrastene var så store så føltes det helt sinnsykt ut 
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Joda, fikk R2 for rundt 100kr literen. Men så har jeg lagt igjen en god del penger der. De skal jo egentlig ha 175kr literen.
Jeg fikk jo også sykkelen billig også.
Så ja jeg skal egentlig ikke klage. Totalt med alt verktøy, lift, deler, og stæsj så tror jeg at sykkelen havner på rundt 30000kr.
Jeg fikk jo også sykkelen billig også.
Så ja jeg skal egentlig ikke klage. Totalt med alt verktøy, lift, deler, og stæsj så tror jeg at sykkelen havner på rundt 30000kr.
Re: Den store hva slags olje kjører DIN rs250 på?
Min bruker Castrol TTS.
Er det ikke greit å bruke èn type olje hele veien,fremfor å bytte på?
Er det ikke greit å bruke èn type olje hele veien,fremfor å bytte på?
(",) 99 Aprilia RS 250^^
Er best å holde seg til en type olje ja. Blander du oljer av forskjellig fabrikat kan du rissikere at de reagerer med hverandre og tetter til smøresystemet.
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Castrol TTS her også foreløpig! Ihvertfall til jeg får et bra tilbud på R2, da kjøper jeg gjerne en kasse i slengen om noen kan hjelpe meg å finne en forhandler med grei pris (helst under 150kr liter'n).
På mekonomen i Sandefjord koster TTS 210kr liter'n! :S
På mekonomen i Sandefjord koster TTS 210kr liter'n! :S
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.
Har en mistanke om at Mekonomen har god fortjeneste på den TTSen, hør om du kan få kvantumsrabatt om du kjøper flere flasker.
-
Robban
- Admin
- MC: Aprilia RS 250 2003
- Sted: Sandefjord
- Kontakt:
Dersom Speedoptions fortsetter å ta inn TTS ser jeg ikke noen grunn til å ikke bestille 3liter av gangen fra dem. Har hatt en del kontakt med dem på mail også, virker som oppegående folk.
Aprilia RS 250 2003
Prisen der er ganske grei. Kanskje du klarer å prute ned prisen til samme nivå hos en vanlig butikk hvis du kjøper ei kasse, men tror ikke du kommer så mye under prisen til Speedoptions at det har noe å si. Vet du hvor mye frakta kommer på?
Når det er sagt så har jeg ikke tenkt å handle med dem, jeg klarer bare ikke å ta en butikk som bruker smilefjes i produktbeskrivelsene seriøst. Virker som om de sikter seg inn på å lure pengene fra moppegutta. Noe som forsåvidt er greit nok, men jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre.
Når det er sagt så har jeg ikke tenkt å handle med dem, jeg klarer bare ikke å ta en butikk som bruker smilefjes i produktbeskrivelsene seriøst. Virker som om de sikter seg inn på å lure pengene fra moppegutta. Noe som forsåvidt er greit nok, men jeg vil ikke ha noe med dem å gjøre.
Høiden Mc senter i moss selger Motul 710 for 145 ,- litern 
Nå
Yamaha Dt 125 X 2006
Full Gianelli + turtall sperre tatt
x:
Aprilia Rs 125 01 Nero Diablo
Rave 1
Fp svane
Yamaha Dt 125 X 2006
Full Gianelli + turtall sperre tatt
x:
Aprilia Rs 125 01 Nero Diablo
Rave 1
Fp svane
Samme hos Elvsaas motorsenter i Molde.
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
22 stemmer. Er det så mangen her med RS250? Antar flere med 125 har stemt..
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Sannsynligvis.
Tror 145,- er veiledende pris for Motul 710. Er det den koster hos oss også.
Tror 145,- er veiledende pris for Motul 710. Er det den koster hos oss også.
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Castrol R2 her
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
- Thunder
- Støttespiller
jepp
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Har du sykkelen din kjær så ligger du unna Castrol! En kid i klassen min som kjørte 100cc gokart før i tiden, far hans var sponsor utdeler for shell i sin tid så de har en fot innenfor racing kan du si... og Castrol var FYFYFY, jeg har selv skjært på castrol TTS og har fra en annen racing kar som har skrudd sykkelen min fått høre at all Castrol olje som ikke heter A747 er søppel. Shell Ultra 2T 120-160,- L er noe av det beste du kan blande i tanken/oljetanken.
Shell racing X er best men da må du nesten ha med en 10 l kanne så du kan shake blandingen før du forer sykkelen med det!
Shell racing X er best men da må du nesten ha med en 10 l kanne så du kan shake blandingen før du forer sykkelen med det!
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
- Thunder
- Støttespiller
Så castrol R2 er søppel? Er du sikker på at du veit hva du snakker om her?
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Shell ultra 2t soter ekstremt mye. At castrol er drit kan eg aldri tenke meg:P
Jeg kjører på Castrol R2 og er veldig fornøyd. Men skal ikke si noe for sikkert før vinteren når sykkelen blir demontert igjen.
Så vi får se da.
Så vi får se da.
- Thunder
- Støttespiller
ÅÅÅ, det lukter så godt!!! 
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
- Tommybrokhaug
- Støttespiller
- Sted: Lillestrøm/Åros(Hurum)
- Kontakt:
Kjører for øyeblikket på motorex racing power 2t. Koster 150kr/l og virker som den funker veldig bra. De selger den på mcoslo istedenfor motul.
2011 Husqvarna TC449
2008 RSV Tuono 1000 R
2003 KTM 640 LC4 Supermoto (solgt)
1998 RS250
1987 Suzuki TS 100 ER med 125ccm

2008 RSV Tuono 1000 R
2003 KTM 640 LC4 Supermoto (solgt)
1998 RS250
1987 Suzuki TS 100 ER med 125ccm