Hei!
Jeg har en Aprilia RS 50 2002 modell.
når jeg var ute å kjørte ista låste plutselig bakbremsen seg helt..jeg og 3 venner fikk dyttet dn fremoover, med det er såvidt.
det er som om bakbremsen er låst seg. brems pedal og alt fungerer, men bremsen rikker seg ikke når jeg bruker pedalen.!
noen som vet hva som er galt, og evt hva eg kan gjøre med det?
setter stor pris på svar!
Låst bakbremse
Re: låst bakbrems.
Jeg fikk start og sånn da.
og bremseskiven ble varm da jeg skyvde den.
?
og bremseskiven ble varm da jeg skyvde den.
?
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Visst det er bakbremsen din bør du demontere den og sjekke hva som er galt. Det kan være at støvhetta er gått hull på og det har kommet vann inn og det er komt rust som etter tid kan føre til bakhjulslåsing.
Jeg har vært med og fikset et slikt problem på en bil før, framhjulet låste seg grunnet støvhetta var ødelagt.
Det kan også være gummiringen som ligger inni sylinderhuset, gummiringen sin jobb er at stempelet skal sige tilbake når du slipper opp bremsepedalen. Er den ødelagt vil ikke stempelet sige tilbake.
Jeg har vært med og fikset et slikt problem på en bil før, framhjulet låste seg grunnet støvhetta var ødelagt.
Det kan også være gummiringen som ligger inni sylinderhuset, gummiringen sin jobb er at stempelet skal sige tilbake når du slipper opp bremsepedalen. Er den ødelagt vil ikke stempelet sige tilbake.
2004 Aprilia RS 125 Free Power
- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
Re: Låst bakbremse
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07