HEI!
Jeg får ikke gang i min RS 125, problemet ligger i at det oppfatter ikke at støtta er oppe. Bolten som går gjennom støtta og holder den dingsen har dotte av. Men nå lyser ikke det gule "støtte" lyset.. Så jeg er redd sikringa der har godt.
Hvor sitter Sikringa?
Hvordan er det lettets og få start på den?
Får ikke start på RS'en [støtte]
Får ikke start på RS'en [støtte]
Allex Equal Dyslektiker..yeah, prøv og les hva jeg skriver 2 ganger 
Re: Får ikke start på RS'en [støtte]
Lukke kretsen ved å tape bryteren eller koble ledningene sammen? Vet ikke helt, har ikke denne..
MX 125 -04
Fint noen lager emnetittler som er informative Allex
For å komme til sikringene må du ta av tanken, de vil da være lett synelige på venstre side.
Nå veit ikke jeg heller hvordan den støtte sensoren funker, men så lenge sykkelen står i fri skal ikke den ha noe å si uansett. (rett meg hvis det er feil)
Grunnen til at den da ikke starter kan være mange, men enkleste måten å starte den på er å putte den i 2. gir inn med clutchen, løp i litt fart og slipp clutchen raskt.
For å komme til sikringene må du ta av tanken, de vil da være lett synelige på venstre side.
Nå veit ikke jeg heller hvordan den støtte sensoren funker, men så lenge sykkelen står i fri skal ikke den ha noe å si uansett. (rett meg hvis det er feil)
Grunnen til at den da ikke starter kan være mange, men enkleste måten å starte den på er å putte den i 2. gir inn med clutchen, løp i litt fart og slipp clutchen raskt.
=)
Jeg trodde det var flere en de 3 sikringene under tanken (7.5, 15 og 20). Trodde det var flere "sjulte" for de 3 ser fine ut, men kan bytte uansett. Har alt byttet ut den på 7.5 (mistet den når jeg skulle se om noen var godt) men det er ikke noe problem (5kr pr sikring).
JADA den starter fint altså I FRI!, men når jeg setter den i gir dør den ut "for den tror jo jeg har støtten nede" =O
JADA den starter fint altså I FRI!, men når jeg setter den i gir dør den ut "for den tror jo jeg har støtten nede" =O
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
Har du prøvd å vri den "dingsen" over, slik som skal skje når støtta dras opp og ned? Grunnen til at støttelyset ikke lyser, er vel bare en gåen pære muligens?
Husaberg FS650!
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Toita Celica GT4
Sierræva 92'
X: Aprilia RS125 Rossi Replica 1999'
X: Aixam Mega 400ccm mopedbil 2000'
X: Yamaha Aerox 2002'
X: FP Aprilia RS125 2000'
Muligens pæra ja..
Men jeg har vrid "dingsen" ja, fynker dårlig kan man si :O
Men jeg har vrid "dingsen" ja, fynker dårlig kan man si :O
Dette problemet har jeg også hatt og det som er feil er støttesensoren din som har kuket seg. Klipp opp isolasjonen rundt den ledninga, inni dær vil det være 3 mindre ledninger og to av disse må kobles sammen for å "lure" sykkelen til å tro at støtten er oppe. Hvordan farge det va på de som skulle kobles sammen husker jeg ikke i farten med det ser du! Husk å isoler ledningen godt etterpå så du slipper styret en gang til!
RS'n selges! ta kontakt=)
- Gulbrandsen
- Rossi
- Sted: kristiansund/ Frei
- Kontakt:
Problemet er løst, jeg gjorde akkurat det som patmat gjode og nå sviver den uten problem.
Tråden kan nå låsen, tusen takk for alle svar
- Allex
Tråden kan nå låsen, tusen takk for alle svar
- Allex
- Gulbrandsen
- Rossi
- Sted: kristiansund/ Frei
- Kontakt: