Jeg hadde vært oppi et boligfelt for å se etter en kompis. Det var regn ute og små glatt asfalt. Der jeg kom kjørende fra ser du en avkjørsel fra høyresiden av et kryss, men er nå noen som mener på det at man ikke ser hele avkjørsla. Er godt mulig, er ikke noe jeg kommer på i ettertid. Uansett, så så jeg ned igjennom avkjørsla for å se etter bil, slik at jeg kunne sikre meg å slippe en kollisjon. Men hadde nok dessverre ikke sett godt nok etter. Jeg kom kjørende i rundt 45-50 km/t mot krysset da det plutselig kom en personbil av større klasse ut fra høyre side. Fartsgrensen ved avkjørselen er 30, selv mener jeg at sjoføren av personbilen ikke hadde 30 når han kom inn i krysset .. Men det endte da slik at han plutselig var rett fremfor sykkelen min, ca 4-5 meter fremfor ca. Og når jeg da skulle til å bremse slapp dekkene på sykkelen den våte asfalten, sykkelen begynte å woble. Jeg falt av og ble kasta over i venstre kjørefelt og rett under en bil, mens sykkelen forsatte frem igjennom veien. Den traff baken på personbilen og om det ble noe større bongel på bagasjeluka har jeg ikke hørt noe mer om. Sykkelen gikk ihvertfall rett i bakken med knuste sider og front ++
Jeg vil si at jeg kom ganske heldig fra denne situasjonen. Fikk ingen indre skader, bare vondt i en fot og noen skrubbsår her og der. Hopper rundt på krykker midlertidig da. Men sykkelen vil jeg si ser dessverre så alt for mye værre ut. Jeg er enda sjeleglad for at det ikke ble noe politisak av dette. Kunne blitt en smule ille. Jeg får bare ta på meg skylden og si at jeg ikke holdte vikeplikten. Kunne nok blitt en liten bot om det hadde blitt sak av dette ..
Har ikke kontaktet forsikringsselskapet enda, men tenkte jeg skulle ta meg av det i morgen eller i løpet av uken, og prøve å få tak i en takstmann så jeg får vite helt sikkert om den blir kondemnert eller ikke. Har tatt noen bilder av sykkelen slik den står nå, ikke noen særlige bra bilder, men kommer sikkert flere etter hvert.

Ikke sikkert det synes, men hendelen er knekt

Mini Update 30.09.08
Har endelig fått snakka med forsikringsselskapet, og de registrerte skaden slik at det kun var sykkelen det var skader på, og ikke personbilen. De skulle prøve å få sendt en takstmann i løpet av uka. Jeg har i grunn håp om rammeskeivhet slik at jeg får ny sykkel. Har ikke særlig lyst å fikse på den slik den står nå. Trist å si men men ..
Fikk forresten en kjempe idé samme kvelden som jeg skrev siste bit av innlegget! Om sykkelen skulle vise seg å ikke være rammeskeiv så må jeg jo ha nye kåper. Så hvorfor ikke kjøpe Junior Grand Prix kåpene?

Mini Update 12.10.08
Da var alt fiksa med forsikringsselskapet. Leverer sykkelen på verksted Tirsdag 14.08, altså om 2 dager
Etter å sett mere på sykkelen fant jeg også antydninger til skeivhet i styrekrona. Så om den ikke er rammeskeiv kan det vel kanskje være så pass store kostnader i erstatning av deler at de bare kondemnerer den likevell? Ikke vet jeg. Får vel høre fra takstmannen i løpet av kommende uke eller neste etter det.

Kjipt dette her altså.. Bra at du er ok,da.