Hei!
I dag tidlig kom det en usetvanlig rar lyd fra starteren, det virket som den ikke tok tak i tannhjulet som får motoren i gang, det hørtes ut som at det kun var det drivende hjulet på starteren som gikk rundt.
Jeg plukka ned starteren og testet den, men alt såg fint ut bortsett fra at jeg reagerte litt på at når jeg testa starteren gikk den ikke i innslag. Altså, det drivende hjulet skal "flytte" seg noen mm akkuratt idet det begynner og rotere.
Har starteren på RS125 et annet funksjonsprinsipp slik at det drivende hjulet bare går rundt, og ikke går i innslag?
Hva kan være galt?
Starter slår ikke inn(RS125)
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Starter slår ikke inn(RS125)
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Når startern går rundt så skal det drevet mellom svinghjulet og startern spre seg slik att ytterste del går i inngrep med tannkransen på svinghjulet.
Ta ut drevet og vri på det.. når du vrir den ene veien så skal det som nevnt over bli større (i akselens reting)
Kan du vri det rundt uten at noe skjer begge veier så er det trolig ødelagt ja
Forresten folkens, slik skal en emnetittel se ut!
Ta ut drevet og vri på det.. når du vrir den ene veien så skal det som nevnt over bli større (i akselens reting)
Kan du vri det rundt uten at noe skjer begge veier så er det trolig ødelagt ja
Forresten folkens, slik skal en emnetittel se ut!
=)
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Så det drevet mellom starteren og svinghjulet, (NR: 80010 -> http://www.pm-salg.com/images/kategoribilder/424/1.jpg )
visst det drevet som sitter på den "gear unit" kan snues begge veier er det defekt?
Jeg har nå en mistanke om at det er det drevet som er delvis ødelagt. Jeg får start på sykkelen, men da må jeg trykke på startknappen til sykkelen starter.
Men takk for svar!
visst det drevet som sitter på den "gear unit" kan snues begge veier er det defekt?
Jeg har nå en mistanke om at det er det drevet som er delvis ødelagt. Jeg får start på sykkelen, men da må jeg trykke på startknappen til sykkelen starter.
Men takk for svar!
2004 Aprilia RS 125 Free Power