Låsen på sykkelen har vært litt vrien i det siste, har vært litt vanskelig og få nøkkelen ordentlig inni, jeg har smørt låsen og nøkkelen uten at det hjalp spesielt mye.
I dag hadde vi et seminar vi skulle på, og det gikk ikke buss dit fra meg, så jeg bestemte meg for å kjøre selvom det var litt kaldt, som sagt så har låsen vært litt vrien så jeg må ta i litt får å få den nedi, og selvfølgelig så blei nøkkelen ødelagt / bøyd.
Jeg har jo en ekstra nøkkel, men den kan være enda værre å få nedi en den andre :<
Jeg tenkte først at dette kanskje kan ha noe med at det var ganske kaldt at den bøyde seg, siden det ikke har skjedd før, men det burde vel ikke ha så mye å si om det er et par minus og litt kaldere om natta, eller?
Burde jeg tilfelle skifte ut hele låsen, eller bare ta kopi av min andre nøkkel, begge nøklene (inkl. den som bøyde seg) har vært litt vanskelig å få i de siste ukene, så vis jeg tar kopi av den andre nøkkelen så løser det sikkert ikke så mye, og det koster sikkert litt for kopi av sånne nøkler?
Hvor mye koster egentlig en ny lås? Og er det noe vanskelig å bytte den ut?
Trur dere tilfelle det kan gå på garantien, sykkelen var kjøpt ny for 1. år siden, og det er vel 2 års garanti på den om jeg ikke tar helt feil.
Nå er det jo uansett ikke noe spesielt mer kjøring i år, så det haster ikke å få fiksa det, men skulle gjerne fått gjort det så fort som mulig.
Dette gjelder en rs 50 '07 forresten.
Takk for alle svar på forhånd!
Christoffer
Nøkkelen / låsen ødelagt
- christoffer
- Fersk
- Sted: Bø
- christoffer
- Fersk
- Sted: Bø
Jeg vet ikke helt hva som går inn på garantien
Men du kan jo altids ringe å høre etter med forhandleren 
Tror det skal gå på alle deler som er oriiginalt
Tror det skal gå på alle deler som er oriiginalt
Sist redigert av Berg den 17 okt 2008, 16:31, redigert 1 gang totalt.
- Aprilia RS 125 1999 Modell.
- Yamaha DT 50 (herjemoped)
Re: Nøkkelen / låsen ødelagt
Bruk låsolje på vinteren,da fryser den ikke. Låsspray inneholder sprit og er bare egnet til å tine låser i nødsfall.
MX 125 -04