Hei!
Har hatt dette problemet siden jeg skiftet clutchen på RS'n. Den lugger når jeg slurer på lave turtall (kø) og når jeg skal gi på skikkelig/ta av fort i 1 så holder den seg ikke slurende, den strammer på en måte slik at turtallet detter og det ikke er samme effekt.
Kjøpte kittet på PJME: Aprilia RS125 Mitaka Clutch Kit, dette var med strammere fjærer også..
Mulig jeg har "Clutch Judder" ?
Kan jeg ha strammet trykkplaten ujevnt?
Mulighet for skjevhet i metallskivene?
Kjører foressten på Motul 10w-40 olje tilberegnet for to-takt girkasser..
Clutch slurer ujevnt
Clutch slurer ujevnt

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
Re: Clutch slurer ujevnt
Kjedelig at det er ingen som vet..

---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----
La du lamellene i oljebad før du monterte dem? 

Her skal det stå noe fornuftig.
min var sånn som din, da var det lageret til den kula på trykkplata som hadde gått så det lugga i den kula på trykkplata.
http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS12 ... Parts.html
nr 8 på bilde.
det er ikke sikkert det er det som er feil på din siden det skjedde etter du bytta clutchen, men ville ha åpna å kjent på den kula på trykkplata
http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS12 ... Parts.html
nr 8 på bilde.
det er ikke sikkert det er det som er feil på din siden det skjedde etter du bytta clutchen, men ville ha åpna å kjent på den kula på trykkplata

Lamellene lå 24 timer i oljebad.
Kan kjenne på kula, men det var ikke rullemotstand når jeg skiftet den..
Edit, passer forsovidt perfekt til beskrivelsen på PJME.
Kan kjenne på kula, men det var ikke rullemotstand når jeg skiftet den..
Edit, passer forsovidt perfekt til beskrivelsen på PJME.