Jeg trenger hjelp!
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Sted: Egersund
- Kontakt:
Jeg trenger hjelp!
jeg har et problem, og håper dere har noen gode tips eller en logisk forklaring til meg på dette:
jeg byttet alle lagerene i motoren min, byttet stempel, og alle pakningene (satte på den tynneste sylinderpakningen). jeg endret ikke noe på forgasseren. jeg bruker 130dyse, pluggen var sotete også. når jeg kjørte så begynnte motoren å bremse, som om stemplet begynnte å skile seg, brennkvikt tog jeg inn clutchen og stoppet motoren. Etterpå når jeg hadde stoppet prøvde jeg å starte den forsiktigt, den sveiv på tomgang, var frisk å fin etterpå, men det kom en suselyd som fulgte omdreiningshastigheten.
Jeg tog av sylinderen for å sjekke stemplet, det var sotete og så litt brendt ut på toppen, og riper ned sidene forran og bag.
Hva er årsaken til dette har skjedd?
håper på et fornuftigt svar, takk på forhånd!
jeg byttet alle lagerene i motoren min, byttet stempel, og alle pakningene (satte på den tynneste sylinderpakningen). jeg endret ikke noe på forgasseren. jeg bruker 130dyse, pluggen var sotete også. når jeg kjørte så begynnte motoren å bremse, som om stemplet begynnte å skile seg, brennkvikt tog jeg inn clutchen og stoppet motoren. Etterpå når jeg hadde stoppet prøvde jeg å starte den forsiktigt, den sveiv på tomgang, var frisk å fin etterpå, men det kom en suselyd som fulgte omdreiningshastigheten.
Jeg tog av sylinderen for å sjekke stemplet, det var sotete og så litt brendt ut på toppen, og riper ned sidene forran og bag.
Hva er årsaken til dette har skjedd?
håper på et fornuftigt svar, takk på forhånd!
RS125
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-Rave Elektronisk eksosventil
15_45 drevet=150km/t både ned og opp!
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Kontakt:
-
morten_kjar
- Småproff
- Sted: Tønsberg
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Kontakt:
- Motorduden
- Gold
- Sted: Larvik
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Kontakt:
-
morten_kjar
- Småproff
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Kontakt:
oljepumpa er oppskrudd bittelitt.
Jeg har kjørt mange tusen kilometer med disse instillingene, bare nå er pakningen tynnere, nytt stempel og nye lagere. Jeg har ikke rørt noe annet. Jeg har sjekket alle lagerene nå, lagerene til "loddet" har det ikke bra, kan det være at det er disse som bremset motoren og sluppet igjenn?
her er stemplet etter 150km, skåret? ren slitasje? Hardt innkjøring?
toppen, hvor pluggen står er det brunt, som brendt sukker.
Jeg har kjørt mange tusen kilometer med disse instillingene, bare nå er pakningen tynnere, nytt stempel og nye lagere. Jeg har ikke rørt noe annet. Jeg har sjekket alle lagerene nå, lagerene til "loddet" har det ikke bra, kan det være at det er disse som bremset motoren og sluppet igjenn?
her er stemplet etter 150km, skåret? ren slitasje? Hardt innkjøring?
toppen, hvor pluggen står er det brunt, som brendt sukker.
RS125
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-
morten_kjar
- Småproff
når du prøver å spinne lagret rundt! hakker det dA? hvordan ser lagret ut, er det mye aleminiums støv i oljen din, inne i lagrene?
hvis det er det er stor slitasje ett eller annet sted, foreksempel fra selynder/stempel! men også fra lager som går dårlig og mater/spiser seg selv opp...
det brune du forklarer oppe på stemplet er vel igrunn bare brent olje.. ikke no farlig, men synes stemplet ditt så fint ut jeg :S
hvis det er det er stor slitasje ett eller annet sted, foreksempel fra selynder/stempel! men også fra lager som går dårlig og mater/spiser seg selv opp...
det brune du forklarer oppe på stemplet er vel igrunn bare brent olje.. ikke no farlig, men synes stemplet ditt så fint ut jeg :S
my RS solgt =)
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Kontakt:
jeg kjørte 150km ca. på ny olje, når jeg tappet den ut var den grå. klarte ikke se sponet med øyet. Men kan være støvspon fra lageret.
Lageret så litt mørkt ut kansje, det er veldi hakkete når jeg snurrer, og den innereste ringen er slarken. Men hva har bremst motoren så kraftigt? det forstår jeg ikke
Lageret så litt mørkt ut kansje, det er veldi hakkete når jeg snurrer, og den innereste ringen er slarken. Men hva har bremst motoren så kraftigt? det forstår jeg ikke
RS125
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Kontakt:
-
RSkillaren
- Fersk Racer
- Kontakt:
Jeg mener at det er orginallagaret som alltid har stått i. Det skal jeg skifte. Hvilket rullebur? til kryssbolten?
Og hva er hensikten med slangen som stikker opp fra hulrommet bag lageret til loddet? og hvor skal den hen? den var løs og har alltid vært det.
Jeg har gjort alt selv
Og hva er hensikten med slangen som stikker opp fra hulrommet bag lageret til loddet? og hvor skal den hen? den var løs og har alltid vært det.
Jeg har gjort alt selv
RS125
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
-cdi-plombe borte
-plombe i potte borte
-powerfilter
Hvis det er orginallager er rulleburet mest sannsynlig av plast. Jeg tror problemene dine kommer av monteringsfeil.
Slangen du snakker om er en lufteslange som skal ned i et hull som du finner på dekslet til framdrevet. (v/kjedet). På denne måten kan overflødig olje smøre kjedet! God ide i teorien, men i praksis er det nesten det samme
Slangen du snakker om er en lufteslange som skal ned i et hull som du finner på dekslet til framdrevet. (v/kjedet). På denne måten kan overflødig olje smøre kjedet! God ide i teorien, men i praksis er det nesten det samme
Dagens stall:
Ducati Monster S4R Factory
Yamaha YZ450F
Tidligere:
Rs 125 93 Extrema (53kh)
Husaberg FE501 Supermoto
RSV1000R 04 Factory
Ducati Monster S4R Factory
Yamaha YZ450F
Tidligere:
Rs 125 93 Extrema (53kh)
Husaberg FE501 Supermoto