Finpuss av aprilia før jeg tar den ut

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Brukeravatar
joakim9093
Fersk Racer
Sted: Kristiansund, Møre og Romsdal

Finpuss av aprilia før jeg tar den ut

Legg innav joakim9093 » 29 mar 2010, 18:41

Heisann.

Tok MC sesongen for tidlig for en drøy uke siden og havnet sidelengs, så nå må jeg lakkere om høyre kåpe.
Så jeg har et par spørsmål om styling, mekanisk og priser.

- Jeg kjøpte sykkelen min for et år siden nå og jeg ble fortalt at den ikke var trimmet, men nå har jeg andre tanker siden den har en helt sinnsyk akselerasjon.
Det som er med denne akselerasjonen er at når turtallet når sånn cirka 7-8 så stopper den der og hører sykkelen dirrer og sliter seg over det hakket, og når den er kommet over så begynner djevelen i sykkelen min og løpe for livet og da går sykkelen sinnsykt fort. Men denne "turtalsperra" er utrolig irriterende når jeg skal komme meg oppover bakker, jeg må ned i lave gir for å klare meg ellers står sykkelen og dirrer og kommer seg ikke høyere på turtallet.
Jeg har skiftet tennplugg, da jeg ble fortalt at det kunne hjelpe. Og jeg skal rense forgasseren for å se om det hjelper. Men lurer på om dere har noe alternative løsninger? Er det noe trimpotte eller noe slikt som forårsaker dette ?

- Da jeg veltet med min sykkel så ble kåpa ripet opp, og jeg må lakkere hele kåpa. Så da vil jeg gjerne få på et nytt klistremerke som sier "RACING", noen som vet hvor man kan få tak i slike og hva koster de?

- Jeg har et svakt nærlys som må bli ordnet med. Så jeg lurer på hva slags pære er det jeg må ha som gjør at lyset blir bedre? Eller burde jeg vurdere xenon lys? I så fall, er xenon lette å montere?
Jeg har også kjøpt inn angel eyes, er det lov å ha slike på lett motorsykkel? Jeg har hørt at det ikke er det, så jeg burde vel koble disse på parklys?

- Pæra i turtallet mitt har tatt ferie, så jeg lurer på hvordan jeg bytter den? Virket litt komplisert å komme inn i labryinten der :)

Jeg har en Aprilia RS 125cc 2001 modell foresten.
Kjører hardt, kjør stil, kjør Aprilia RS.

- Aprilia RS 125cc 2001 modell(custom blå)

Brukeravatar
freddy
Gold
Sted: bærum

Re: Finpuss av aprilia før jeg tar den ut

Legg innav freddy » 29 mar 2010, 18:49

mulig du har samme problemet som meg. det med at den har en slags sperre før den drar av gårde som bare det, det fikk jeg beskjed om at var nåla i gasseren så prøv å still den så kanskje det løser seg. de har dekaler på ebay, de har det og på oem parts som er norskt.

angeleyes er heller ikke lov nei.
rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1

min tråd:

sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald! :lol: F*en dette ble jo døds fett! :g

Brukeravatar
joakim9093
Fersk Racer

Legg innav joakim9093 » 29 mar 2010, 19:04

Brukeravatar
Anton
Støttespiller
Sted: Varhaug, Rogaland

Legg innav Anton » 29 mar 2010, 19:26

Hei!

Dersom den er trimma er det nok nåla i forgasseren som må stilles inn ja. :)

Ta kontakt med Pål Martin fra www.OEMparts.no dersom du ønsker "RACING" dekalen. Han vet som regel hva du trenger. :D

De fleste sier at xenon hjelper utrolig mye på lys-effekten. Ta en titt på Skaarud sine bilder, så ser du forskjell på vanlige lys og xenon lys på 99-05 Aprilia RS125. :) Kan eventuelt finne de for deg om du ønsker det. :) Ettermonterte lys på alle slags kjøretøy skal ha CE-merking, i tillegg så vil jeg tro at angeleyes gå under kategorien "styling lys" - som kun er lovlig når kjøretøyet står stille. Et annet navn for det er "showlys", da blinkende lys, neon, angeleyes osv. som regel blir brukt under messer og utstillinger. De fleste angeleyes blir som regel montert under produksjon på en bil, og er dermed lovlig. Du må nok få det godkjent dersom du ønsker og bruke angeleyes lovlig. Men Politiet vil neppe bry seg om du bruker angeleyes på sykkelen din, så jeg hadde ikke brydd meg. Blir du stoppa, så er det bare og ta angeleyesa av igjen. :) Men er sikker lovlig som parklys ja, da du som regel aldri kjører med parklys. :)

Hvordan og hvor du skal skifte pæra har jeg dersverre ikke peiling på, da jeg har en 2006 modell. Så det får noen andre svare på. ;)

All informasjonen er sikker ikke 100% riktig, så noen får godkjenne det. :)
Her skal det stå noe fornuftig.

Brukeravatar
joakim9093
Fersk Racer

Legg innav joakim9093 » 29 mar 2010, 20:42

Brukeravatar
Anton
Støttespiller
Sted: Varhaug, Rogaland

Legg innav Anton » 29 mar 2010, 20:55

Ville heller kjøpt fra en her på forumet. Da er du sikker på at du får kvalitet. Husker ikke hva han heter han som selger i farten. :) Kjøper du av han vil du få med pærer, ledninger, ballaster og alt. :) Så vil tro at sjansen er liten for å smelte ledningene som er laget for den varmegangen. :)
Her skal det stå noe fornuftig.

Brukeravatar
Beernie
Lærling
Sted: Tromsø
Kontakt:

Legg innav Beernie » 29 mar 2010, 23:28

Ustrucks på forumet selger xenon , kjøpte fra han . Tok med 10 min og montere og bra kvalitet og billig!.

Angående det med lyset i speedoen , er veldig veldig enkelt og bytte pærer :D bare å demontere speedoen fra sykkeln så snur du det så ser du veldig fort hvordan det henger sammen.
Sist redigert av Beernie den 30 mar 2010, 00:27, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
ustrucks
Mekaniker
Sted: Vigeland (Lindesnes)

Legg innav ustrucks » 30 mar 2010, 00:03

Sendte en mail om tilbud :)
Aprilia rs 125ccm replica 1995 modell ombygges til 06 modell sitt utsene
BildeBilde

Brukeravatar
Helstad
Støttespiller
Sted: Trondheim

Legg innav Helstad » 30 mar 2010, 10:05

Nåværende:
BMW 316i Coupe 1994 mod M-Tech
Yamaha FZR600R

Ex:
Aprilia RS125 `01 modell
Aprilia RS125 `97 modell (R.I.P)
Derbi GPR 50
Motorhispania RX50 Aprilia Edition (R.I.P)

Brukeravatar
joakim9093
Fersk Racer

Legg innav joakim9093 » 30 mar 2010, 13:08

Så ganske bra ut det der, Helstad.

Takk for svar folkens, dette hjalp meg veldig godt :)

Gå tilbake til «125 ccm»