Hei.
Jeg bare lurer på om noen har tips hvordan jeg skal få AV det skjærte lageret som sitter på veiva? hvordan skal jeg få det av veiva så jeg skal få tatt på nytt?
Lager på veiva.
Lager på veiva.
Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
aprilia rs 154 99 mod - Polini 154 big bore kit X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Re: Lager på veiva.
Ingen som kan hjelpe? sliter som F*EN! Får heller ikke ut det i blokka mot clutch siden, prøvde og slå det ut med dor og hammer men den rikket seg ikke 1 mm en gang! Kansje varme opp blokka så vil det bli lettere?
Men hvordan gjør jeg det med veiva? lageret sitter så og si bare noen så nm-mm ifra veiva så nytter ikke og putte noe bak for og vippe den ut heller
Har liksom planen for og få alt sammen og lagrene på plass igjen, men problemet er at jeg ikke får de ut!
Men hvordan gjør jeg det med veiva? lageret sitter så og si bare noen så nm-mm ifra veiva så nytter ikke og putte noe bak for og vippe den ut heller
Har liksom planen for og få alt sammen og lagrene på plass igjen, men problemet er at jeg ikke får de ut!
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
du er nødt til å kjøpe deg lageravdrager.. biltema sine funker bra til jobben.. du kjøper igså et tileggsverktøy som gjør at man kan dra av lager som sitter tett inntil ting.. slik som lageret på veiva.
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Hm ja det må jeg nok da.. men tok og sjekket biltema.no jeg fant ikke noe der? og er ikke lageravdrager egentlig ganske dyrt andre steder da?
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
jeg kjøpte jo på biltema så jo de har det. 
Aprilia RS250 1998mod.

Ja får sjekke biltema i sarp og se om de har noe.. hva er det tillegsverktøyet for noe? mener har det noe spesielt navn eller noe?
Også har du noen bilder av lageravdrageren din? så jeg vet hva jeg sikter etter
Også har du noen bilder av lageravdrageren din? så jeg vet hva jeg sikter etter
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Er du litt heldig så kan det hende at du slepper unna med å lege hele skiten i fryser'n noen timer, ta det ut og så varme lageret med en varmepistol el.
Kan hende det slipper da
Kan hende det slipper da

02" Aprilia RS 125 GP-1 FP
Skal prøve på det der! Så det skader ikke veiva og legge hele greia i frysern?
Foresten jeg lurer på noe angående oppvarming, i og med at jeg ikke har varmepistol, går det greit og bruke propanbrenner? Pappa sa han hadde det på jobben, så muligens det går ann og varme lageret på veiva og motorblokka mot clutchen for og få ut begge? Vil gjerne ha noen til og bekrefte dette, så jeg ikke f.eks gjør det på lageret ved veiva så jeg ØDELEGGER veiva eller noe sånt..
Foresten jeg lurer på noe angående oppvarming, i og med at jeg ikke har varmepistol, går det greit og bruke propanbrenner? Pappa sa han hadde det på jobben, så muligens det går ann og varme lageret på veiva og motorblokka mot clutchen for og få ut begge? Vil gjerne ha noen til og bekrefte dette, så jeg ikke f.eks gjør det på lageret ved veiva så jeg ØDELEGGER veiva eller noe sånt..
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Å fryse ned veiva er ikke noe problem
Propanbrenner funker det. Det du kanskje må passe deg litt for er å få mye varme på rådelagrene, er ikke sikkert at det er så gunstig. Men så lenge du passer på å kun varme opp veivlagrene så er det nok ikke noe stress
Propanbrenner funker det. Det du kanskje må passe deg litt for er å få mye varme på rådelagrene, er ikke sikkert at det er så gunstig. Men så lenge du passer på å kun varme opp veivlagrene så er det nok ikke noe stress

02" Aprilia RS 125 GP-1 FP
Flotters! Da prøver jeg
rådelagrene, de plastikk lignende avlange i veiva? eller hvem er det du mener? 
rådelagrene, de plastikk lignende avlange i veiva? eller hvem er det du mener? Audi 80 93 mod. turbo prosjekt
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Keeway matrix 50 X
aprilia rs 50 X
Jeg gjor noe stilig får og få dradd av eine veiv lageret mitt(det som satt igjenn på veiva) altså på girkasse siden.
Vinkel kutter med kapp skive, holdt opp en tersj og tusjet opp Der jeg skulle lage snitt, 3 forskjellige plasser!funket som bare det!: )
Vinkel kutter med kapp skive, holdt opp en tersj og tusjet opp Der jeg skulle lage snitt, 3 forskjellige plasser!funket som bare det!: )
eller du bare kjøper en tesj som er laget for å komme til på smale plasser, koster deg litt over 100 kr
så slipper du å risikere veiva di. Rådelager er jo lagrene som sitter på selve råden/stempelstanga.. Nålelager i hver ende der.
Aprilia RS250 1998mod.

- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Bare pass på å få lang nok og bred nok avdrager.. var på hengende håret med meg 
Aprilia RS250 1998mod.