Maks Hastighet på Lett-MC
Maks Hastighet på Lett-MC
:: aprilia Rs 125 '93 Extrema, painted black Edition ::
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :
øøøøø
- karlsen.90
- Rossi
- Sted: DRØBAK
- Kontakt:
- AndreasM
- Veteran
- Sted: Klett, Trondheim, Norway!
- Kontakt:
Hahaha!=p Dette er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt... Viss det er restreksjoner om fart på Lett-mc, så står det i vognkortet. Se for eksempel på KTM exc 125. Der står det klart i vognkortet at de ikke skal kjøre fortere enn 70 km/t.
Aprilia RS 125..
-Polini 160 -Elektronisk eksosventil
-Dellorto 34mm flatslide -Carbon reed's
-Powerfilter -Giannelli effektanlegg
-Polini 160 -Elektronisk eksosventil
-Dellorto 34mm flatslide -Carbon reed's
-Powerfilter -Giannelli effektanlegg
I tyskland kan 125cc kjøres på mopedførerbevis om de er blombert ned til 80km/t!
veldig heldig griser de nede i tyskland, bare fjerne blomberingene så kjører du vanlig lett-MC på mopedførerbevis
veldig heldig griser de nede i tyskland, bare fjerne blomberingene så kjører du vanlig lett-MC på mopedførerbevis
“Id rather see my sister in a whorehouse than my brother on a Jap bike”
BMW E39 Mtech
Derbi GPR Hebo Edition [Solgt]
BMW E39 Mtech
Derbi GPR Hebo Edition [Solgt]
- KneeDragger
- Gold
- Sted: Asker
Re: Maks Hastighet på Lett-MC
-.-
Haha, da snakker vi kjørelærer
Haha, da snakker vi kjørelærer
Aprilia rs125 - 06mod - Black Edition
-
Mathias
- Lærling
- MC: Aprilia Rs 125
- Sted: Våle/Re
- Kontakt:
Når jeg hadde kjøretime, kjørte jeg ut på motorveien og lå i 90, men da sa kjørelæreren at jeg skulle holde fartsgrensen og det var 100 km/t
APRILIA RS 125 07 spain's #1
Free Power
Free Power
Er nok gammelt reglement det leedo nevnte ja.
Aprilia RS 125 07
Aprilia-The choice of the champions
- Thunderbird
- Lærling
- Sted: Hønefoss
- Kontakt:
Re:
1991 Audi 100 2.8E
[x] 1998 FP Aprilia RS125 Harada replica <3
[x] 1998 FP Aprilia RS125 Harada replica <3
det står jo 120 km/t som max tillate hastighet i vognkortet til RS'n, så da kjører man ikke i 80
jeg fikk beskjed av kjørelæreren min å ligge i 10 over fartsgrensa på motorvei.
jeg fikk beskjed av kjørelæreren min å ligge i 10 over fartsgrensa på motorvei.
- KneeDragger
- Gold
vi kan konkludere med at kjørelærern til esten er helt på jorde
vis jeg hadde vært deg esten ville jeg bytta til seth sin
Lett MC = 125cc - 15hk ellers ingen begrensninger!
Lett MC = 125cc - 15hk ellers ingen begrensninger!
Lett mc har ikke lov til å KJØRE fortere enn 80. men kan derimot gå raskere enn det.. Det er ingen ting å diskutere for slik er det!
=)
- KneeDragger
- Gold
hva snakker du om sigbjørn?
Lett MC har ingen fartsbegrensninger..
Lett MC har ingen fartsbegrensninger..
Sov du under teorien eller?
Henta fra lovdata.no (norges LOVER)
b) Lett motorsykkel: Motorsykkel som har motor med slagvolum over 50 cm3 og/eller ytelse over 1,84 kW ECE, og/eller som er konstruert for en hastighet over 50 km/t, men som har slagvolum ikke over 100 cm3, ytelse ikke over 5,15 kW ECE og som har en konstruktiv hastighet ikke over 80 km/t.
Henta fra lovdata.no (norges LOVER)
b) Lett motorsykkel: Motorsykkel som har motor med slagvolum over 50 cm3 og/eller ytelse over 1,84 kW ECE, og/eller som er konstruert for en hastighet over 50 km/t, men som har slagvolum ikke over 100 cm3, ytelse ikke over 5,15 kW ECE og som har en konstruktiv hastighet ikke over 80 km/t.
=)
Ser att det der er en gammel regel nå. Orker ikke å pløye etter den nye.. men er iallefall 80kmt!
=)
- KneeDragger
- Gold
virker som en jøvla piczo side eller noe
og den er oppdatert til dagsdato?
Slagvolum ikke over 100cc? Konstruktiv hastighet over 80km/t?
vis jeg ikke husker feil så har rs125(rs100
) et slagvolum på 124,6cc? og kan kjøre i over 80km/t..
så vi kjører mellom tung da?
edit:
Ok, var det jeg trodde.. men tror fortsatt ikke at det er noen hastighets begrensinger..
Slagvolum ikke over 100cc? Konstruktiv hastighet over 80km/t?
vis jeg ikke husker feil så har rs125(rs100
så vi kjører mellom tung da?
edit:
Ok, var det jeg trodde.. men tror fortsatt ikke at det er noen hastighets begrensinger..
- General-Billy
- Wannabe admin
- Sted: Northern Norway
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Det der må være gamle regler. Under 125ccm så kalles det moped i disse dager.
2004 Aprilia RS 125 Free Power
- General-Billy
- Wannabe admin
Ja men fremdeles skrev du att det er iallefall 80 km/t , har jeg aldri hørt om.
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
Han har hørt det av bestefaren sin eller no
Her er hvertfall reglene for forskjellige to-hjulinger:
Moped: Motorvogn med to hjul (motorvogn gruppe L1e) eller tre hjul (motorvogn gruppe L2e) som har en høyeste konstruksjonshastighet som ikke overstiger 45 km/t og som har motor som oppfyller vilkårene angitt i annet eller tredje avsnitt.
Motorvogn med to hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor, eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har elektrisk motor.
Motorvogn med tre hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har elektrisk tenning, eller maksimal nettoeffekt på høyst 4 kW hvis den har en annen forbrenningsmotor eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har en elektrisk motor.
Som moped regnes også firehjuls motorsykkel med en egenmasse på under 350 kg (motorvogn gruppe L6e), ikke medregnet batterienes masse for elektrisk drevne motorvogner, hvis høyeste konstruksjonshastighet ikke overstiger 45 km/t, som har motor med slagvolum på 50 cm3 eller mindre for motorer med elektrisk tenning (eller største netto effekt på 4 kW eller mindre for andre forbrenningsmotortyper eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW for elektrisk motor).
Alternativt kan definisjonen av moped i forskrift om krav til kjøretøy anvendes for nasjonale typegodkjenninger før 1. oktober 1996.
b) Motorsykkel: Motorvogn med to hjul, med sidevogn (motorvogn gruppe L4e) eller uten sidevogn (motorvogn gruppe L3e), som har motor med slagvolum på mer enn 50 cm3 , dersom den har forbrenningsmotor, og/eller en høyeste konstruksjonshastighet på mer enn 45 km/t.
c) Trehjuls motorsykkel: Motorvogn med tre symmetrisk plasserte hjul, som har motor med slagvolum på mer enn 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor, og/eller en høyeste konstruksjonshastighet på mer enn 45 km/t (motorvogn gruppe L5e).
Som trehjuls motorsykkel regnes også firehjuls motorsykkel med en egenmasse som ikke overstiger 400 kg (motorvogn gruppe L7e) (550 kg for motorvogner beregnet for godstransport), ikke medregnet batterienes masse for elektrisk drevne motorvogner, som har motor hvis største netto effekt ikke overstiger 15 kW, med unntak av de firehjuls motorsykler som er nevnt i nr. 2 bokstav a fjerde ledd.
For kjøretøy typegodkjent eller registrert (uten typegodkjenning) før 1. oktober 1999, eller kjøretøy registrert (med typegodkjenning) før 17. juni 2003, skal firehjuls motorsykkel som nevnt likevel regnes som bil.
d) Lett motorsykkel: Motorsykkel som har motor med slagvolum ikke over 125 cm3 , og effekt ikke over 11 kW, målt i henhold til direktiv 95/1/EF, eventuelt som endret ved direktiv 2002/41/EF jf. § 23-3.
e) Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har effekt ikke over 25 kW, målt i henhold til direktiv 95/1/EF, eventuelt som endret ved direktiv 2002/41/EF, jf. § 23-3, og et forhold mellom effekt og vekt på høyst 0,16 kW/kg. For motorsykkel med sidevogn gjelder at forholdet mellom effekt og vekt høyst skal være 0,16 kW/kg (uten øvre effektgrense).
f) Tung motorsykkel: Motorsykkel som har motor med slagvolum over 125 cm3 og/eller effekt over 11 kW, målt i henhold til direktiv 95/1/EF, eventuelt som endret ved direktiv 2002/41/EF, jf. § 23-3.
3. Definisjonene av lett, mellomtung og tung motorsykkel i nr. 2 d), e) og f) trer i kraft 1. februar 1996. For motorsykler registrert før denne dato gjelder definisjonene slik disse lød før endringen av 22. januar 1996.
Tung motorsykkel registrert før 1. februar 1996 og som - eventuelt etter ombygging - dekkes av definisjonen av lett motorsykkel i denne paragraf, tillates omregistrert til lett motorsykkel. Motorsykkelen skal fremstilles for ny godkjenning og det må fremlegges nødvendig dokumentasjon dersom dette følger av kap. 6 eller 7.
0 Endret ved forskrifter 7 mars 2005 nr. 222, 19 jan 2007 nr. 54
Her er hvertfall reglene for forskjellige to-hjulinger:
Moped: Motorvogn med to hjul (motorvogn gruppe L1e) eller tre hjul (motorvogn gruppe L2e) som har en høyeste konstruksjonshastighet som ikke overstiger 45 km/t og som har motor som oppfyller vilkårene angitt i annet eller tredje avsnitt.
Motorvogn med to hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor, eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har elektrisk motor.
Motorvogn med tre hjul som har motor med slagvolum som ikke overstiger 50 cm3 dersom den har elektrisk tenning, eller maksimal nettoeffekt på høyst 4 kW hvis den har en annen forbrenningsmotor eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW hvis den har en elektrisk motor.
Som moped regnes også firehjuls motorsykkel med en egenmasse på under 350 kg (motorvogn gruppe L6e), ikke medregnet batterienes masse for elektrisk drevne motorvogner, hvis høyeste konstruksjonshastighet ikke overstiger 45 km/t, som har motor med slagvolum på 50 cm3 eller mindre for motorer med elektrisk tenning (eller største netto effekt på 4 kW eller mindre for andre forbrenningsmotortyper eller maksimal kontinuerlig nominell effekt på høyst 4 kW for elektrisk motor).
Alternativt kan definisjonen av moped i forskrift om krav til kjøretøy anvendes for nasjonale typegodkjenninger før 1. oktober 1996.
b) Motorsykkel: Motorvogn med to hjul, med sidevogn (motorvogn gruppe L4e) eller uten sidevogn (motorvogn gruppe L3e), som har motor med slagvolum på mer enn 50 cm3 , dersom den har forbrenningsmotor, og/eller en høyeste konstruksjonshastighet på mer enn 45 km/t.
c) Trehjuls motorsykkel: Motorvogn med tre symmetrisk plasserte hjul, som har motor med slagvolum på mer enn 50 cm3 dersom den har forbrenningsmotor, og/eller en høyeste konstruksjonshastighet på mer enn 45 km/t (motorvogn gruppe L5e).
Som trehjuls motorsykkel regnes også firehjuls motorsykkel med en egenmasse som ikke overstiger 400 kg (motorvogn gruppe L7e) (550 kg for motorvogner beregnet for godstransport), ikke medregnet batterienes masse for elektrisk drevne motorvogner, som har motor hvis største netto effekt ikke overstiger 15 kW, med unntak av de firehjuls motorsykler som er nevnt i nr. 2 bokstav a fjerde ledd.
For kjøretøy typegodkjent eller registrert (uten typegodkjenning) før 1. oktober 1999, eller kjøretøy registrert (med typegodkjenning) før 17. juni 2003, skal firehjuls motorsykkel som nevnt likevel regnes som bil.
d) Lett motorsykkel: Motorsykkel som har motor med slagvolum ikke over 125 cm3 , og effekt ikke over 11 kW, målt i henhold til direktiv 95/1/EF, eventuelt som endret ved direktiv 2002/41/EF jf. § 23-3.
e) Mellomtung motorsykkel: Motorsykkel som har effekt ikke over 25 kW, målt i henhold til direktiv 95/1/EF, eventuelt som endret ved direktiv 2002/41/EF, jf. § 23-3, og et forhold mellom effekt og vekt på høyst 0,16 kW/kg. For motorsykkel med sidevogn gjelder at forholdet mellom effekt og vekt høyst skal være 0,16 kW/kg (uten øvre effektgrense).
f) Tung motorsykkel: Motorsykkel som har motor med slagvolum over 125 cm3 og/eller effekt over 11 kW, målt i henhold til direktiv 95/1/EF, eventuelt som endret ved direktiv 2002/41/EF, jf. § 23-3.
3. Definisjonene av lett, mellomtung og tung motorsykkel i nr. 2 d), e) og f) trer i kraft 1. februar 1996. For motorsykler registrert før denne dato gjelder definisjonene slik disse lød før endringen av 22. januar 1996.
Tung motorsykkel registrert før 1. februar 1996 og som - eventuelt etter ombygging - dekkes av definisjonen av lett motorsykkel i denne paragraf, tillates omregistrert til lett motorsykkel. Motorsykkelen skal fremstilles for ny godkjenning og det må fremlegges nødvendig dokumentasjon dersom dette følger av kap. 6 eller 7.
0 Endret ved forskrifter 7 mars 2005 nr. 222, 19 jan 2007 nr. 54
Aprilia RS 125 07
- KneeDragger
- Gold
ikke søren om du får meg til og lese igjennom det der 
Det gjelder det samme for lastebil.. Og jeg fant ikke det heller noen plass.
De går forterer (lastebil er sperra på 90) men både lastebil og lettsykkel har ikke lov til å kjøre fortere enn 80kmt!
De går forterer (lastebil er sperra på 90) men både lastebil og lettsykkel har ikke lov til å kjøre fortere enn 80kmt!
=)
altså ingen fartsbegrensning
eller det er jo skilt med fartsgrenser rundt omkring :p men de er det ingen som hører på uansett 
altså ingen fartsbegrensning
Det siste jeg skal gjøre er å dø
Rs 07 Black
Rs 07 Black
- Christian
- Gold
- Kontakt:
Motorveier da? Der er det 90km/t eller mer og lettmc har lov å kjøre på motorvei, skal en lettmotorsykkel da hindre trafikken fordi den ikke ha lov å følge den antatte fartsgrensen på motorveien? Det er ikke lov å hindre trafikken. Samme som å få gult kort ved innkast på en fotballbane når en holder ut tida.
Visst det ikke står noen steder at lettmotorsykkel ikke har fartsbegrensninger så eksisterer det ikke. Nye regler. Igjen, en lettmotorsykkel har lov å følge i 90 - 100km/t(alt etter hvilken fartsgrense) på motorvei.
Visst det ikke står noen steder at lettmotorsykkel ikke har fartsbegrensninger så eksisterer det ikke. Nye regler. Igjen, en lettmotorsykkel har lov å følge i 90 - 100km/t(alt etter hvilken fartsgrense) på motorvei.
Lett MC har INGEN fartsbegrensninger. I tyskland derimot, kan en aprilia rs125 kjøres på moped serfikatet om den er plombet ned til 80kmt. I norge har vi ikke noen sånn regel, uten om at moped kan kjøres under 45. Eneste krav på lett mc er at det er 11kW og under 15hk. Det er ¨nåtidens¨ regel. 
Aprilia RS 125 - Black - 2006
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
Honda Rebel 125 - Black - 1999
Honda Camino 50 - Red - 1984 ( Til Salgs )
X: CPI Crab RS50,Xinling QT50-B
- General-Billy
- Wannabe admin
[X] BMW 325D E92, 11
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
[X]Audi A3 1,8TQ 00
[X] Aprilia RS 125 07
- Skaarud
- Pensjonert admin/mod
- Sted: Hadeland, Oppland
- Kontakt:
Det må være en veldig gammel lov, Sigbjørn.
Det er nok ingen fartsbegrensning nei, og om det hadde vært det synes jeg det er rart at kjørelærer ikke gjorde meg oppmerksom på det i en 100-sone.
Det er nok ingen fartsbegrensning nei, og om det hadde vært det synes jeg det er rart at kjørelærer ikke gjorde meg oppmerksom på det i en 100-sone.
Skal man bli god, må man ville bli god!
- Christian
- Gold
- Kontakt: