Får ikke start på sykkelen. Sier poff
Får ikke start på sykkelen. Sier poff
Jeg prøver å starte sykkelen men den vil ikke starte. man hører at den prøver. Når jeg triller den igang så kommer det bare sånn poff og gnist ut av potta.
Kuttet nylig eksoventil. Dette skjedde etter det. Først begynte det å ryke veldig fra radiatoren. så vi luftet den og fylte vann på. den koker. Fikk kjørt litt etterpå. Men jeg får ikke eksopotta onkelig på. Mangler en fjær. Men den startet noen ganger. så nå starter den ikke. er full tank med bensin og halvfull med olje. Hva er galt? :S
Kuttet nylig eksoventil. Dette skjedde etter det. Først begynte det å ryke veldig fra radiatoren. så vi luftet den og fylte vann på. den koker. Fikk kjørt litt etterpå. Men jeg får ikke eksopotta onkelig på. Mangler en fjær. Men den startet noen ganger. så nå starter den ikke. er full tank med bensin og halvfull med olje. Hva er galt? :S
Aprilia rs 125 gp1 03
Giannelli
De nye Bad boys<3
Giannelli
De nye Bad boys<3
Dette er standard "skjært RS125 symptomber" en tier på at sykkelen din er skjært... Når du skjærer en RS125 så stiger temperaturen kraftig! gjerne fra 60-80 til 105 celsius. Ved 105 celsius så koker kjølevæska di og det vil ryke! Hver gang jeg har skjært sykkelen min så har jeg fått de samme poffene som deg når jeg har brukt elstarten og ved trillstart, bytta plugg mange ganger osv... Men hjelper ikke en dritt!
Sykkelen din er skjært! Kjøp deg et Mitaka kit og gjør deg klar til å skru!
http://cgi.ebay.co.uk/Aprilia-RS125-RS- ... m153.l1262
210 pund med frakt!
220 pund med frakt!
http://cgi.ebay.co.uk/APRILIA-RS-125-AF ... m153.l1262
204 pund med frakt!
Sykkelen din er skjært! Kjøp deg et Mitaka kit og gjør deg klar til å skru!
210 pund med frakt!
220 pund med frakt!
http://cgi.ebay.co.uk/APRILIA-RS-125-AF ... m153.l1262
204 pund med frakt!
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Du bør ikke kjøre med kuttet eksosventil og plombert potte! Blir for varmt og du får liten eller ingen nytte av det, får jo ikke puste som den skal. Gjør ting skikkelig og i riktig rekkefølge.
Sist redigert av Altec den 23 okt 2008, 16:10, redigert 1 gang totalt.
MX 125 -04
Min var slik etter jeg hadde overhalt den med gåen topppakning og kjølevæske i sylinderen mener jeg selv var årsaken til at den ikke tente skikkelig. Hadde samme problemet at den nesten kom hele veien men dødde så ut, når jeg trillet smalt det også godt i potta til tider. Jeg bare trillet og trillet og trillet.....så trillet jeg litt til å plutselig startet den! Sykkelen din trenger på ingen måte å være skjært!!
RS'n selges! ta kontakt=)
Re: Får ikke start på sykkelen. Sier poff
sjekk om tennpluggen gir gnist, samme skjedde med min. bytta bare tennplugg.

Å kjøre Aprilia originalt er som å spise sjokolade med papir på!
Du skrur ut pluggen, så tar du på plugghetta igjen, så holder du pluggen i plugghetta, og legger gjengnene på pluggen mot topplokket ditt så trykker du på elstarten, da burde du se små "lyn" mellom elektroden (den i midten) og "bøyla" som går i en 90 graders bøy over elektroden.
Hadde jeg vært det ville jeg skrudd av innsuget og reeden og sett inn på sylinderen! Da slipper du å ta av eksosanlegget og kåpene for å se inn eksosporten! (Du får ikke tatt av eksos anlegget uten å fjerne en sidekåpe, eller begge). Det er fullt mulig å bare skru av en av dem da
.
Hadde jeg vært det ville jeg skrudd av innsuget og reeden og sett inn på sylinderen! Da slipper du å ta av eksosanlegget og kåpene for å se inn eksosporten! (Du får ikke tatt av eksos anlegget uten å fjerne en sidekåpe, eller begge). Det er fullt mulig å bare skru av en av dem da
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Okey. men det at den ikke tenner onkelig og når jeg først får startet den så bare går den på lavt turtall. og slokner fort og den begynner å koke. og tar laaang tid før den går på høyt turtall. har det noe med at det ikke er tatt ut plombe i orginalpotta?
Aprilia rs 125 gp1 03
Giannelli
De nye Bad boys<3
Giannelli
De nye Bad boys<3
- Thunder
- Støttespiller
- MC: Aprilia SXV 550
- Sted: Flekkefjord
Kan igrunnen være så mye som er galt da, ødelagt vannpumpe, feil tenning, dårlig tennplugg, ikke rett blanding bensin/luft, skjært sylinder osv...
Tror ikke det har noe med plomba og gjøre.
Ta ut tennpluggen og fortell hvilken farge den har.
Tror ikke det har noe med plomba og gjøre.
Ta ut tennpluggen og fortell hvilken farge den har.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport
siden er fin. Jeg og en venn tok ut eksosventilen fra motoren. Vi tok så vinkelsliper å kutten den og gjore den rund. Han har gjort det med sin egen sykkel og en annen venn sin sykkel. Hans sykkel har ikke plombering i orginalpotta. Han andrea karen har effektannlegg på sin. Jeg har orginalt annlegg med plombering. Jeg har ikke ha noe andre spessielle problemer som dette før vi kuttet ventilen. det skjedde med en gang jeg begynte å kjøre den etter vi hadde kuttet.
Aprilia rs 125 gp1 03
Giannelli
De nye Bad boys<3
Giannelli
De nye Bad boys<3
- HåkonR
- Bronze
- MC: Aprilia RS 125 gp-1
- Sted: ski, akershus
- Kontakt:
Prøv å sett på fastlåst eksosventil du.
Med kappet regner jeg med at han mener at han har kuttet av en liten del av den originale fastlåste eksosventilen, slik at den står i åpen stilling hele tiden. Dette er ikke bra for motoren og gir hvertfall ingen effektøkning uten å ta plomben i svanen.
Endring: Hvis dette skjedde RETT ETTER du hadde kuttet ventil er det det som er problemet. Det er ikke rart at den ikke vil starte med plombe i svanen. Hvis du ikke har anledning til å sette inn en original eksosventil råder jeg deg til å kjøpe deg et fp- eller effekt anlegg. Husk å dys opp og ta luftfilterplomben hvis du kjøper fp da!
Med kappet regner jeg med at han mener at han har kuttet av en liten del av den originale fastlåste eksosventilen, slik at den står i åpen stilling hele tiden. Dette er ikke bra for motoren og gir hvertfall ingen effektøkning uten å ta plomben i svanen.
Endring: Hvis dette skjedde RETT ETTER du hadde kuttet ventil er det det som er problemet. Det er ikke rart at den ikke vil starte med plombe i svanen. Hvis du ikke har anledning til å sette inn en original eksosventil råder jeg deg til å kjøpe deg et fp- eller effekt anlegg. Husk å dys opp og ta luftfilterplomben hvis du kjøper fp da!
Sist redigert av HåkonR den 24 okt 2008, 21:45, redigert 1 gang totalt.
Aprilia rs 125 '02
- Even
- Pensjonert admin/mod
- MC: Aprilia RS 125
- Sted: Hønefoss
Med sportsluftfilter går jeg ut i fra at du snakker om powerfilter?
Jeg skjønner godt at sykkelen din ikke går som den skal om du har powerfilter og kappet ventil med en "flaskehals" i svanen! Er temmelig sikker på at ventilen er årsaken. Angående dyse, så må du prøve deg frem! les trimmeguiden, der står det sånn ca dyser. kjøp noen over og noen under og prøv deg frem!
Det med kappet ventil og plombert svane ville jeg forklart som at du kjører på en 4 felts motorvei, og plutselig går veien over til å være en trang traktorvei. med dette mener jeg at du har gitt eksosen fri gjennomstrømning igjennom sykkelen, men så møter den plomberingen i svanen (traktorveien min). haha!
Jeg skjønner godt at sykkelen din ikke går som den skal om du har powerfilter og kappet ventil med en "flaskehals" i svanen! Er temmelig sikker på at ventilen er årsaken. Angående dyse, så må du prøve deg frem! les trimmeguiden, der står det sånn ca dyser. kjøp noen over og noen under og prøv deg frem!
Det med kappet ventil og plombert svane ville jeg forklart som at du kjører på en 4 felts motorvei, og plutselig går veien over til å være en trang traktorvei. med dette mener jeg at du har gitt eksosen fri gjennomstrømning igjennom sykkelen, men så møter den plomberingen i svanen (traktorveien min). haha!
Aprilia RS 125 2005 RED

Tror jeg har funnet ut noe av feilen. Det er noen plastikkdrev til oljepompe og vannpumpe bak dekselet på venstre siden som har knekt. så må kjøpe nye sånne også:( har regnet ut nå at ting jeg må påkoste sykkelen kommer på ca 7800 kroner med drev og kjede og masse annet dritt:(
Aprilia rs 125 gp1 03
Giannelli
De nye Bad boys<3
Giannelli
De nye Bad boys<3
http://www.pm-salg.com sparer deg fort en tusenlapp av og kjøpe fra han!
04'Aprilia RS 125 - Manuel Poggiali
Rave 1 & Jolly Moto
Rave 1 & Jolly Moto
-
Anders
- Fersk Racer
- MC: 1999mod. Aprilia Rs 125 FP
- Sted: Raufoss
Sykkelen din må jo ha viberert og rista noe helseløst, for fy søren som det rister når man ha defekte balansedrev, dette stopper også alt inne i motoren, oljepumpa bla. så den ikke får olje eller noe form for smøring =/
1999mod. Aprilia Rs 125
Re: Re:
=)
jikes det var mye værre smadring en jeg hadde! så ikke bra ut det der. men du Må ha merka at det var noe galt?? rister jo noe helt sykt når det skjer og sykkelen blir bare værre og værre etterhvert som hvert drev tar fyken. men du fant hvertfall problemet,
anbefaler mc-deler i tr-heim med deler. de er raskere en pm-salg og har stort sett alt, de kjøpte opp konkurboet av deler til aprilia
anbefaler mc-deler i tr-heim med deler. de er raskere en pm-salg og har stort sett alt, de kjøpte opp konkurboet av deler til aprilia
audi 90 quattro 2.3l .
-
OleKristianS
- Fersk
- MC: Aprilia rs 125 GP1 04mod
- Sted: Karmøy/Rogaland
- Kontakt:
-
Anders
- Fersk Racer
- MC: 1999mod. Aprilia Rs 125 FP
- Sted: Raufoss
Skjekka om det er komp i den da? Bare går den å surrer på starteren, eller går motoren rundt?
Samme skjedde med min, og det viste seg at den var skjært =/
Samme skjedde med min, og det viste seg at den var skjært =/
1999mod. Aprilia Rs 125