Hjelp.Sykkelen går ikke rent?

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Brukeravatar
Henryk
Veteran
Sted: Halden

Hjelp.Sykkelen går ikke rent?

Legg innav Henryk » 04 jun 2009, 08:51

Hei, nå har det seg slik att jeg ikke får sykkelen til og gå rent. Dette er en fp sykkel med 34 gasser og 135 dyse. Denne ble importert fp fra Italia så det er ikke skrudd på i etter tid ;)
Sykkelen oppfører seg rart og eksosventil vaieren som går ned til bladet hopper ut av sporet ofte! Når jeg ruset sykkelen og så på solenoiden samtidig virket det som den rett og slett var helt på jorde, den bare dro vaieren inn og ut og inn og ut selvom jeg ikke gidde gass en gang? Jeg ruste den så vidt opp i 3k og solenoiden begynner og dra segg inn og ut igjen. Vist jeg kjører en tur med sykkelen så den blir varm så hopper vaieren ut av sporet nede ved bladet igjen. Vist sykkelen står på tomgang rusen den seg helt av seg selv opp i turtall, ikke så høyt men rundt 2-3k og så tar jeg på shok og av igjen så senker den seg til normalt turtal, så høyner den seg etter 5sek igjen, åltsa når jeg tok av og på shoken gikk solenoiden inn og ut? virker som disse henger sammen på en måte? Det har seg også sånn at den jukser noe helt forferdelig i turtals kicket.
Det jeg har gjort er og bytta plugg. Har også rensa gasseren og vaska rave bladet og smørt det, det samma med vaieren.

Så vist noen har noen meninger om hva problemet er så setter jeg veldig pris på tilbakemeldinger! :)
Takk!
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike

robin_1379
Bronze
Sted: skien
Kontakt:

Re: Hjelp.Sykkelen går ikke rent?

Legg innav robin_1379 » 04 jun 2009, 09:41

sjekk åssen farge det er på pluggen ;)
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03

Brukeravatar
Henryk
Veteran

Legg innav Henryk » 26 jun 2009, 02:33

Ingen som vet?
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike

tordwest
Norgesmester
Sted: hordaland, bergen

Legg innav tordwest » 26 jun 2009, 06:29

still blandingskruen og sjekk om den funkler då....
blir jo helt anerledes klima her siden den er stilt i italia.

Brukeravatar
Even
Pensjonert admin/mod
MC: Aprilia RS 125
Sted: Hønefoss

Legg innav Even » 26 jun 2009, 07:08

Det at den hopper ut kan tyde på at det er på tide å bytte bladet.
At sykkelen legger seg litt på 3k før den roer seg ned er helt normalt på 2 takt.
At den ikke går rent kan være mangt, dersom det er i mellomregisteret så bør du prøve å stille forgassernåla. Om det er på toppkicket, så er det nok feil dyse.

Hvilken tennplugg byttet du til? skal stå 10'er plugg på det oppsettet der!
Aprilia RS 125 2005 RED
Bilde

Brukeravatar
Henryk
Veteran

Legg innav Henryk » 26 jun 2009, 10:32

Bladet er fint og nylig byttet. Det er på både mellom registeret og toppdraget den ikke går rent? :rull: Har også kjøpt 10er plugg som står i nå :) Skal jeg prøve og dyse opp/ned et hakk? stille på nåla?
-Aprilia Rs 1998 FP
-Cagiva Mito (X)
-2x pocket bike

Gå tilbake til «Hjelp meg»