Hei, og velkommen til forumet! Håper du blir!
RS125 modellene har 17-drev som standard foran. Bak er det vel 40-drev som er standard. Ihvertfall på min, og mange andre sine jeg har hørt.
Drevsett er det samme, så lenge du velger 520-størrelse. Da dette er størrelsen du har på kjedet. Denne skal stemme overens med det drevet er. Men om du tenker på drev størrelse, altså hvor mange tenner de har, så kommer det til det med toppfart og akselerasjon. Hvis du tenker en sykkel, girer du opp blir det tyngre, girer du ned blir det lettere. Akkurat slik fungerer det på motorsyklene også.
Altså noe slik:
Toppfart: opp foran, ned bak.
Akselerasjon: ned foran, opp bak.
Det å gå opp eller ned foran teller som ca. 2-3 opp eller ned bak.
Altså går du 1 hakk opp foran, vil det bli ca. det samme som å gå 2-3 ned bak.
Men når det gjelder drev, så bør du skifte kjede også med det samme. For å få de slitt like mye. For eksempel om du bytter drev bare, så er kjedet fortsatt slitt. Da vil det også påføre større slitasje på drevene.
Skal du bestille drev og kjede anbefaler jeg deg å bestille fra
www.PJME.co.uk. Denne siden er genial for trim deler og lignende til Aprilia RS125.
Her kan du bestille flere fargede kjeder; rødt, blått, gull, gult og originalt. Men noen kjeder kan du bestille sammen med drev. Altså du vil få en pakke pris, som regel er dette hakket billigere enn å bestille separat.
Gjerne ta en titt selv (direkte link til kjede/drev:
http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS12 ... kets_.html)
Når det kommer til hvilken akselerasjon du vil ha, så anbefaler jeg 14-40 om du skal ha "værstings" akselerasjonen. Denne gir en syk akselerasjon for trimmet sykkel. Sitter du normalt på en FP RS125 og gir bånn gass i første gir, så letter den på forhjulet. Skal du derimot bare ha grei akselerasjon og grei toppfart (FP sykkel = rundt 140-150km/t toppfart) så anbefaler jeg 16-40/41 dreving.
Håper dette hjalp deg.

Her skal det stå noe fornuftig.