Men når det er sakt så er jeg kun få dager unna å fylle 18år, og det vil si at bil er det neste prosjektet. Idag var jeg i vikersund å så på en BMW 1 serie 118d 2008 modell, og det endte med handel
En utrolig morsom bil som skal hentes på tirsdag, planene for bilen er allerede klare Siden den forrige sykkelen ble vrak så må jeg jo skaffe en ny en, vanskelig og få noe som var som den andre.. Men skal prøve så godt jeg kan til og få det til mitt eget! Aprilian er helt ny og det er en 2011 modell, legger ut bilder dagen jeg får den. Så kommer det fortløpende update's, etter det.

Heihei!
Har skjedd mye her nå, og masse deler har kommet på den nye sykkelen og ikke minst den har kommet i hus! Dette er det som er montert på sykkelen sånn den er
nå, Tyga Performance chain guard, Tyga Performance bakskjerm, Tyga Performance motor cover, Tyga sprocket cover, Nobunaka racing step kit svart og rødt, Harris grips, Røde swingarm spools, Evotech skiltoppheng, Red aluminium fuel tank cup washer, Red aluminium fuel tank bolt, Røde bar ends, LED-Blinklys og Sota vindskjerm
Step kit'et var litt vrient og montere, men etterhvert som vi forstod opplegget gikk det ganske bra! Litt små justeringer her og der trengtes, men nå er det veldig bra! Og ikke minst så tok det seg veldig godt ut på sykkelen, syns det ble kjempe fint

Hei, endelig hjemme etter en hel dag med sykkelen!
Ting som er gjort idag er, vært med på lakkering av felger helt fra starten, montert xenon kit og alarm!
Alarmen kommer jeg ikke til og skrive noe om, siden jeg har gjort det fra før! Men hvis dere lurer på noe, skrik ut!
Kan starte med lakkeringen, det tok jeg hos en kamerat av pappa som driver Sætre Autolakk AS! Han er så absolutt og anbefale hvis du bor i Akershus området

Så over til xenon kitet!
Var egentlig utrolig enkelt og koble, eneste som var litt tull er at det blir litt dårlig kobling så man må trekke ut de pinnene som skal sitte i sokkelen.. Ellers veldig enkelt og greit

Dekk og felger blir satt på, på fredag så da kommer det en ny update! Får nye Pirelli Diablo dekk imorgen, siden dunlop dekkene var så utrolig dårlige..
Hei alle sammen, ikke så veldig mye og skrive her, så bedre og legge ut bilder med en gang! Satt på felgene med nye dekk, blått parklys, kjedet og drev igår
Ble faktisk veldig fornøyd Men så bilder!

Hei, ikke sikkert dere husker meg
Men håper nå ihverfall det da, haha! Som dere sikkert har sett så har jeg ikke vært aktiv her på lenge, følte bare for å ha en pause fra hele forumet. Å det har egentlig vært litt godt, men tenkte jeg skulle starte igjen nå som det snart er sesongstart! Håper jeg da ihvertfall
Det har faktisk skjedd en hel del imens jeg har vært borte fra siden, så skal prøve og få med alt nå!
Problemet jeg hadde med sykkelen, det at den gikk 30km/t saktere en den skulle. Var ganske mye verre en det jeg trodde det skulle være.. Satt sykkelen inn på førstegangs service, å hørte med de som var der om de kjente til problemet. Men ble ikke særlig klokere, tilslutt endte det opp med at pappa prøvde den og da fant han ut at den pluttselig dabbet av på km han lå i 110 og pluttselig slutta sykkelen å dra selv med bånn gass det skjedde 3 ganger i løpet av litt over en mil.
Han tok det problemet videre noe som førte til at jeg måtte lever inn sykklen på verkstedet.
Etter noen dager ringte de pappa å sa at de ikke fant ut noe men de skulle sende sykklen til en aprilia teknikker som hadde masse kunnskap og peiling på Aprilia rs 125.
Da gikk det 4 dager så fikk vi en telefon fra verkstedet om at han hadde funnet ut feilen på min sykkel,det var en produksjonsfeil og det viste seg at sykklen hadde rådebank og sylinderen var skjært noe de var veldig lei seg for og de beklaget att dette hadde skjedd og de sa dette skulle vært oppdaget før sykelen forlot fabrikken i Italia. Men at de ville ta alle kostnadene på den reprasjonen.
Så det ble ny veiv, stempel, stempelfjører, sylinder og topp, pappa testa den en liten tur etter vi fikk den tilbake og det virket som den gikk mye bedre.
Så nå venter jeg kun på å få ut sykklen så jeg får testet den selv også, fikk ikke gjort det da den kom pga snø
Titax har jeg monter, å jeg skal ikke si annet en at det ble utrolig fint. Et bilde sier mere en tusen ord

Bedre bilde og updates som jeg har på lur kommer

Som jeg har lovet så skulle jeg legge ut litt bilder av sykkelen, ting som er gjort er: Lakkert underkåpa candy red, aprilia carbon klistremerker, arrow anlegg og røde skruer
Ting som er gjort:
-Lakke felgene metalic
-Tyga Performance forskjerm
-Tyga Performance chain guard
-Tyga Performance bakskjerm
-Tyga Performance motor cover
-Tyga Performance sprocket cover
-Jollify Carbon film på rattet
-Jollify Carbon speedometeret
-Jollify Carbon film under setet
-Jollify Carbon på siden av tanken
-Nobunaka racing step kit, svart og rødt
-Harris grips
-Røde swingarm spools
-Evotech skiltoppheng
-Red aluminium fuel tank cup washer
-Red aluminium fuel tank bolt
-Røde bar ends
-LED-Blinklys
-Sota vindskjerm
-Xenon lys[
-Alarm
Ting som skal gjøres:
-Dekk Tusj
-Rk Heavy Duty Chain Red
-Renthal Front Sprocket, 16 tooth
-Renthal Rear Sprocket Alloy, 40 tooth
-Røde vindskjerm's skruer
-Røde skruer speil
-Røde skruer blinklys
-Røde kåpe skruer
-Røde skruer til fremdrev coveret
-Røde skruer framskjerm
-Røde titax hendler med svart knapp
Kjøreutstyr:
- Alpinestars Scream Monster Leather Jacket
- Alpinestars GP Plus Leatherpants
- Alpinestars SP-1 Glove 2011
- HJC Monster Edition hjelm
- Alpinestars Fastlane sko
- Alpinestars SMX Plus støvler
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hei alle sammen, mitt navn er Marius Larsen og dette er min Aprilia!
Sykkelen ble kjøpt den 1. september 2011 på motorport i Oslo, helt splunka ny. Jeg valgte først og fremst Aprilia fordi det har fått så god omtale, og det virker som en solid og god sykkel! Hittil kan jeg ikke si noe annet en at jeg er utrolig fornøyd
Tråden min kommer til og gå mest ut på kjøp og montering av deler som hever utseende, siden det ikke er så mye å gjøre med motoren osv siden den er helt ny. Kan også si her at trim er uaktuelt, fordi da går garantien rett vest.. Hvis noen fra Akershus området vil være med å kjøre en tur, hadde jo det vært veldig gøy

Det er en Aprilia RS 125 Alitalia, 2011 modell. Bare få av denne i norge, og dessverre en av de siste 2-takterene.. Sykkelen er en replica av Aprilia RSV4 Alitalia

Det meste av delene blir bestilt snart så kommer flere bilder etter at jeg har fått montert det, har dere noen kule forslag så er det bare å komme med de!
Ting som er gjort:
-Rød rim tape
-Tyga Performance ankelbeskyttelse
-Tyga Performance chain guard
-Tyga Performance bakskjerm
-Tyga Performance motor cover
-Tyga Performance bremseveske beholder
-Tyga sprocket cover
-Harris grips
-Dekk Tusj
-Rk Heavy Duty Chain Red
-Renthal Front Sprocket, 16 tooth
-Renthal Rear Sprocket Alloy, 40 tooth
-Røde swingarm spools
-Evotech skiltoppheng
-Røde vindskjerm's skruer
-Røde skruer speil
-Røde skruer blinklys
-Røde kåpe skruer
-Røde skruer til fremdrev coveret
-Røde skruer framskjerm
-Red aluminium fuel tank cup washer
-Red aluminium fuel tank bolt
-Røde bar ends
-Alarm
-LED-Blinklys
Ting som skal gjøres:
-Røde titax hendler med grønn knapp
-Xenon lys
Kjøreutstyr:
- Alpinestars Scream Monster Leather Jacket
- Alpinestars GP Plus Leatherpants
- Alpinestars SP-1 Glove 2011
- HJC Monster Edition hjelm
- Alpinestars Fastlane sko
Flere bilder kommer snart!
___________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nå har jeg fått på noe av carbonen, så her kan dere se!

Harris holker

Og til slutt et bilde av hele sykkelen

Heihei, tenkte bare jeg skulle legge ut handlelista mi fra pjme! Bestiller derfra om litt under to uker

da er det bare og vente på og bestille da, kommer en update når jeg får varene
ENDRING i planene, bestiller også sotet vindskjerm!!
Noe mere jeg burde kjøpe fra pjme?
Dekk tusj

Tusjen ble kjøpt fra ebay og var veldig fin å tegne på med.
Depostøtten har kommet, likte den utrolig godt

Ble litt forandring på bestillingen fordi jeg kjøper skruene jeg skal ha fra Veronesi

Da har min aller første pakke med deler kommet, GOD FØLELSE

Men så over til hva som er inni, er jo det som er best eller hva?

Delene ble bestilt fra den 19.11.11 og kom idag den 25.11.11 ! Kjapp levering, anbefaler og handle fra PJME
Alt vil bli montert når jeg får skruene fra Veronesi, slenger med et bilde av de skruene jeg har bestilt!!

Håper alle sammen hadde en koselig kveld på julaften, og at dere fikk masse spennende mc ting!
Det fikk ihvertfall jeg! Carbon bakskjerm fra tyga, carbon fra jollify, carbon sprocket cover og røde aprilia swingarm spools

Skruene og sprocket coveret som jeg skulle få fra Veronesi har blitt veldig forsinket, men dem er på vei nå.. Så det kommer snart en update med delene fra pjme og carbonen, stay tuned!
Hallo folks, håper dere alle har fått en bra start på det nye året!
Nå har jeg altså fått pakken min fra Veronesi, det tok utrolige fire uker før jeg fikk pakken... Men nå er den endelig her!
Nok om det, let's see what's inside!

Dette er nå da carbon sprocket cover og røde skruer til nesten hele sykkelen
Håper dere alle gleder dere til lørdag, for da kommer det en STOR update med blant annet alt fra pjme bestillingen Da er endelig den store dagen med montering vel ovestått,vi startet ca kl 10.00 og var ferdig med alt rundt kl 15.00.
Klarte jo å knekke skruen som fester bremseledningen bak,men takket være min Onkel som har eget verksted med masse utstyr gikk alt smertefritt. Og han borret opp hullene til svingarms skruene
Så var det av med bakhjulet og det gikk veldig bra,ikke noe problem med demonteringen eller monteringen det gikk som hånd i hanske

Da var det egentlig bare småtingene igjen, som bytte av vindskjermen med nye skruer, kåpe skruer, speil skruer, forskjerm's skruer, skruer til framdrev coveret og sist men ikke minst da så var alle skruene røde!
Fant ut under mekkinga at jeg skal bytte skruene som fester blinklysene, siden det ble mye finere på den ene siden vi testet det på! Så det skal bestilles nå snart.
Da var det bare jollify carbonen som skulle klistres på som var det siste som skulle monteres på sykkelen for denne gang, før jeg klistret det på brukte jeg et bra avfettning's middel. Som jeg sprutet på et tørkepapir og fikk da vasket bort all smuss og fett, og jeg syntes dette satt overaskene bra
Men nok om alt dette, nå er det over til bildene! Noe som jeg vet dere er veldig glad i her på forumet, så håper dere liker de bildene jeg har tatt under oppdateringen av sykkelen min

I <3 my bike
Så må jeg få takke onkel og pappa for all hjelp jeg fikk der jeg sto fast.
Hvist dere går på side 9 så ser dere flere bilder fra updaten
Hei alle sammen!
Nå har jeg da kommet meg til pappa og skal være der i helgen, han spurte om jeg kunne hendte litt ved og når jeg kom inn igjen så blir det vell en liten overraskelse sa han.. Etter jeg hadde hentet ved så kom han med pakke etter pakke, og i dem hadde jeg fått carbon motor cover, bremseveske beholder med carbon lokk, skruer til blinklys og noen ekstra til kåpa og alarm (Cyclone C-11) carbonen er fra Tyga, skruene fra Veronesi og alarmen fra England
Har også snakket med motorport og klistremerket til den sota vindskjermen er ankommet. Så skal ned å få skiltene på sykkelen i slutten av februar så da monterer de det for meg samtidig. Bra service på Motorport
Men her skal dere få noen bilder

Må bare si tusen takk til pappa, hva skulle jeg gjort uten han <3
Hei godtfolk!
Nok engang så har jeg kommet meg hjem til pappa og skal bare chillen her resten av ferien, det første som møtte meg når jeg kom inn var en pakke fra http://www.24mx.no! Må si jeg elsker disse mc pakkene mere og mere for vær gang
Men nå skal dere få se hvordan dem ser ut!

Slenger også med et bilde av motor coveret fra tyga

Så nå er det bare og vente spent på update folkens
Hey people
Kommer med en liten update her nå, skulle egentlig prøve å skaffe et litt spesielt sprocket cover fra Bali gjennom en fra jobben til pappa som bor der nede, men de fikk ikke til å lage det sånn jeg ville ha det.. Så da ble det til og bestille fra Tyga siden jeg solgte det forrige til Ole Sætre her på forumet
Som vanlig så er Tyga veldig bra og handle med, kjapp levering og super kundebehandling Men nå går vi over til bildene

Så får dere følge nøye med fremover, kommer til å bli mye bra
Heyy!
Vet det blir mye små update's, men håper dere liker det uansett

Har som dere vet fått sprocket coveret, så monterte det idag! Samtidig har jeg levert sykkelen til Motorport og der skal dem skifte og sette på klistremerker, sette på Tyga bremseveske beholderen, skilte den og litt sånt.. Henter sykkelen igjen på fredag, og selvfølgelig var det litt trist og reise fra den selv om jeg skal hente den igjen på fredag
Men så var det bildene da

Hei alle sammen
Nok en gang har jeg vært på verkstedet til onkel og montert alarm og blinklys! Har bare et bilde av blinklysene, så kommer til å konsentrere meg mest om alarmen på denne updaten
Siden sykkelen skal tilbake til Motorport for å fikse en lekkasje mellom bensin og 2-takts olja, så satt jeg ikke på side kåpene igjen.. Når den var inne på Motorport nå, så hadde dem jo runda seks av de nye kåpeskruene mine Først så starter jeg bare med å si at alt er så mye enklere når jeg får stå på ett verksted med masse utstyr, onkel har så mye smarte ting

Fulgte guiden til Raixon her på forumet,veldig bra guide som hjalp meg masse!!!!!!
Men jeg valgte å ikke følge alt da onkel hadde noen veldig bra kabelsko med smeltetinn inni som vi bare varmet opp så smeltet tinnet og plasten rundt ledningene,og ble det dønn tett og meget bra.
Så jeg valgte å bare kople meg på den grønne ledningene til tenningslåsen, for å slippe å skru ut, åpne og lodde meg på tenningslåsen.
Det samme ble gjort med ledningene til blinklysene, start réelet, jord + og - til batteriet. Koblingene så veldig tette og fine ut

Sirena valgte jeg å plassere på høyre side av ramma (se bilde) og lyse som indikerer at alarmen er på i styrekrona.
Hovedenheten valgte jeg å legge bak batterikassa, da boret jeg 2 stk hull i batterikassa og la på litt ekstra dobbeltsidig tape klemte den fast, også tredde jeg en stor strips i hullene jeg boret (se bilde).
Må si meg veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk, og jeg syns alarmen virker meget bra så Cyclone -C11 kan jeg anbefale til alle dere som vurderer å montere alarm på sykkelen. Kommer til å slenge ut en video av alarmen om ca 1 ukes tid
Men la oss se på noen bildeeeeer

En av de type kabelskoene vi brukte sammen med krympe strømpe.

Enda en annen type kabelsko.

Var da her jeg valgte og plassere sirena.

Og her ser du hvor jeg plasserte hjernen.

Siste typen kabelsko vi brukte.
Hvis det er noe dere lurer på angående montering eller alarm, så er det bare og spørre i vei

HEEI
Blir bare en liten update her nå.. Men har da fått på skilter, bedre bilde av blinklysene og kjøpt meg intercom!

Intercomen'e heter Interphone F5, og kostet 3999 for twinpack som jeg da kjøpte
Har øvelses kjørt med pappa idag, og da testet vi den.. Hørte hverandre veldig godt i lav og høy hastighet, og den er utrolig lettvin å bruke! Anbefaler denne på det sterkeste hvis du tenker på og kjøpe intercom, er også masse andre muligheter med den! 

Mistet også carbon coveret til motoren når jeg kjørte idag

Heihei, sjekk ut photoshoot'en på side 22
Fikk gave av pappa idag, men jeg var også med på og betale litt daa
Verdens beste pappa hadde skaffet Alpinestars GP Plus leatherpants, HJC Monster edition hjelm og Alpinestars Fastlane sko! Boksa var ubeskrivelig god, iforhold til andre jeg har prøvd
Hjelmen virker utrolig bra, lett og ikke minst utrolig fin og se på. Skoene er også utrolig lette, faktisk også veldig gode å gå med! 

Hello everyone
Skal bare poste et par bilder av Alpinestars jakka og Alpinestars hanskene, så nå er kjøreutstyret komplett! Nå er det bare og vente på sommerværet og lappen