Jeg har skrudd scooteren helt fra hverandre og sammen igjen jeg

Det var da jeg trimmet og gikk over hele scooteren. Den gikk i 2 uker før søstern kjørte inn i en parkert bil. Da sluttet den å virke. Kuttet bare etter å ha kjørt en 10 minutt. Så ble den vansklig å starte. Så startet den ikke i det hele tatt. Hadde mistanke om falsklukt i motorblokken, så jeg sendte den til mc-deler slik de skulle gå igjenom den, noe de gjorde. Skiftet veiv, stempel og noen pakninger. Fikk tilbake en motor som gikk i 2 dager før den stoppet igjen. Denne gangen skjært sylinder. Sendte den tilbake og fikk igjen en scooter som gikk i litt over en uke, før den ikke startet lengre. Da var det en ledning som var løs ... Fikk den igjen atter engang og kjørte over en fartshomp, og da hadde den vistnok skjært seg igjen ... Nå har jeg fått den tilbake for siste gang (håper jeg!) ...
Har vært noe dritt med denne scooteren, og den har stått 2 år med defekter ... Men når den først går, drar den lett på bakhjulet
Kjører med powerfilter, 85 dyse elns. Mc-deler satt i dysen for oppsettet, og jeg har sjekket pluggen med jevne mellomrom, får da en brun farge.
Mente bensintanken ja, er litt sliten denne uken

Oljeprosenten jeg kjører med i dag er jeg meget usikker på. Blir blandet i oljepumpen(derfor jeg har lyst å koble den vekk). Oljepumpen har mc-deler stilt, så den skulle igrunn være grei, men vil ikke ta sjangser.
Det er forøvrig snakk om en Piaggio NRG Mc3 2004. Hvilken olje prosent burde jeg satse på ? 2% ? Er det bare å nappe ut oljeslangen som går til gasseren, eller må jeg tette hullet der?
Nyligste skjæringen;
Stempelet som ble skiftet gangen før;
Hva mener du med å stille tenningen?