noen her som er dyktige å skru på 250..?

Kategorien for RS250
selton
Fersk

noen her som er dyktige å skru på 250..?

Legg innav selton » 13 apr 2013, 20:57

Jeg har en rs 250 aprilia 2000 model...har nå skiftet 3 stempler på den, første gangen byttet jg begge 2 da den varmskjerte seg, pga den forrige eiern ikke nevnte at oljelampen til blandern ikke funket,,2 gangen startet jg den opp..og da etter 10 minutter stoppet den og det smalt i potta på den øverste sylynderen når jeg prøvde å starte den...fikk ikke liv i den, så skrudde opp den og fant en løs liten del som hadde satt seg fast i toppen..stemplet var ødelagt..fikk sjekket sylinder hos en mc forhandler,,den var bra nok..og hadde ikke gjort noe skade..Jeg honet også opp begge sylinderne etter jeg hadde varmskjert den første gangen.....
Så byttet jeg stempel igjen på den øverste sylindern...den startet og gikk fint..kjørte vel ca 12 mil under 8000 omdreininger, virket som den funket bra og gikk gjevnt og fint...prøvde å gi på litt for å se om jeg hadde det draget jeg skal ha på over 8000 omdreininger..dro den til 10000, men den gikk ugjevnt og hadde ikke den powern den skulle ha...motoren ble veldig svak og hørte noen ugreie lyder fra sylindern..det smalt også i potta....har prøvd å starte den etterpå , den starter men det er så vidt jeg for turtall på den også dør den ut med smell fra eksosen...noe av di samme symptonene den hadde sist gang den skjerte seg...nå er jeg lei å skru på den siden det har skjert seg hver gang jeg har prøvd.....

har du noen råd eller vet du hva som kan være årsaken til dette...? vet du noe hva dette kan koste å reparere på et verksted?,,sansyligvis bare den ene stemplet som har gått...
Vært nøye med det jeg har gjort når jeg har skrudd på den..men da jeg hadde den på sjekk etter hva som hadde skjedd sist gang hadde verkstedet justert litt på den ene ventilen..så er ikke helt sikker jeg fikk stilt den helt der den var i utgangspunktet...men den skal vel ikke skjere seg pga det..?

Lurer også på en annen ting,,siden jeg fant en liten gjenstand som ødela sist....der veiva sitter i det lille rommet er det tett mellom der og motor oljen er?...må bare si at jeg er ganske fersk på dette..hehe...bare begynner å få en liten mistanke at det kunne vært mer der som har ødelagt stemplet..tenkte det rant ned med oljen jeg når jeg skiftet den sist....??

takknemlig for all hjelp jeg kan få...:)

Brukeravatar
Thunder
Støttespiller
MC: Aprilia SXV 550
Sted: Flekkefjord

Re: noen her som er dyktige å skru på 250..?

Legg innav Thunder » 14 apr 2013, 15:12

Kan være mye rart:
* Ødelagt eksosventil
* Ødelagt simmering i veiv
* Feil justert forgasser
* Tenningsfeil
* Ødelagte tennplugger
...osv

Begynn og feilsøk på det enkleste, mitt råd.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport ;)

selton
Fersk

Legg innav selton » 14 apr 2013, 15:53

takker for innlegget..:)

siden den har skjert seg før og jeg kjenner igjen alle symptomene, så er jeg vel ca 100 % sikker at den har skjert seg..det er heller ikke noe særlig komp på den øverste sylindern...starter gjør den, men det er så vidt den klarer å holde seg på et par tusen omdreininger..og det smeller fra den ene sylindern i potta...Og den gikk jo helt fint di første 10-12 mila, før jeg prøvde meg litt over 8000 rpm...kun noen sekunder..og da var det gjort..

Men di tingene du nevnte at jeg burde sjekke kan vel ikke få sykkelen til å skjere seg, hvis det er noen gale innstillinger som f.eks power ventilen på sylindern....?? sefølgelig hvis veiva er ustabil, kan det jo sikkert skje..men den virket ok den..så eller følte ikke noe feil når jeg tok den opp sist gang før jeg skiftet stempel...kan du fortelle mg åssen slingringsmom det er på veiva..? så jeg for sjekket den skikkelig

Brukeravatar
Thunder
Støttespiller

Legg innav Thunder » 14 apr 2013, 17:13

Hvor mange % sikker er du på at du er 100% sikker :p ? Og har du målt kompresjonen? Veiven skal ikke bevege seg noenting radialt, men gjerne litt aksialt på veiven.
Simmer ringene (tetningene) som er på veivakselen slipper inn falsk luft hvis de er utslitt/ødelagt, noe som kan føre til skjærings.

Feil justert forgasser kan få sylinder til og skjære seg. (For mye eller for lite bensin)
Feil/ødelagt tenning kan få sylinderen til og skjære seg.
Lite olje i bensin (gjerne kombinert med feil justert forgasser) kan få sylinderen til og skjære seg.
Tette kjølekanaler inn til sylinder kan få den til og skjære seg.

Begynn med det enkleste, det vil være og lese tennpluggene.
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport ;)

selton
Fersk

Legg innav selton » 14 apr 2013, 18:53

hehe...det gjenstår og se...har så vidt begynt å ta den fra hverandre nå...det hadde jo vært billigere om den ikke hadde skjert seg, men tror ikke jeg har så flaks..har ingen målings apperat, men jeg ser det og føler det med hånda..det blåser ca 90 % mer ut av den friske...
har prøvd å la være å justere det meste, eneste powerventilen på den sylindern som har skjert seg..men leste bare at det hadde med ytelsen på den..og det er jo fært lite jeg har justert den..
men jeg merket når jeg startet den opp sist gang etter jeg byttet stempel at det kom litt ekstra med olje ut av den ene som røyk...kan det være feilstilt forgasser..vet at han jeg hadde den på vekstedet hos..hadde koblet av gass vaiern på styret, mulig det kan ha skjedd noe der..men sjekker det etterpå ...kan man ikke bare se det om di står likt begge forgasserne?
ble litt mange fremmed ord det ..hehe...du mener at det ikke skal være noe slingringsmom på veiva til venster og høyre..?

skal skru opp plugen nå...er du flink til å lese den...? skal den være tør eller vått...åpning vet jeg at det skal være...men kan vel ikke se på pluggen om den har skjert seg eller ikke..?

takker for hjelpe så langt...:)

en ting til..vet du foresten hvor det er mest gunstig og kjøpe stempel kit...har kjøpt di siste gangene på en side som heter noe som "nonstop" hvis jeg ikke husker helt feil...kostet ca 1600 kr for et stempel og sett med topp pakninger....

selton
Fersk

Legg innav selton » 14 apr 2013, 19:15

sjekket plugen nå...den ser ikke bra ut..faktisk ikke noe mellomrom, ser ut som den har fått seg en trøkk....nesten brekt den tagen som sitter bøyd over...sprøtt...for det er vel ikke mulig at stemplet har trøkt den inn..?

Brukeravatar
Raptor33
Gold

Legg innav Raptor33 » 14 apr 2013, 19:15

Hvis du skal ha nye stempler (Hvis sylinderene er fine) så tar du med deg begge sylinderene til et verksted og får målt størrelsen på de.
Er ekstremt viktig å ikke ha for stort eller for lite stempel.. Dette kan også føre til at sykkelen skjærer seg.

Når du får ut pluggene kan du ta bilder av dem og legge ut her. Fargen skal være "stratos" brun, hvis jeg ikke husker helt feil. :)

Mvh
Raptor33

selton
Fersk

Legg innav selton » 14 apr 2013, 19:50

hei..

dem skal passe..for jeg fikk målt dem opp første gangen...bruker 55.96....den andre sylindern virker fint..så tror ikke det er det....

pluggen min så ut som den hadde vært i krig..den var rimelig svart..ikke noe mellom rom..kan skyve en papir bitt så vidt mellom der, etter jeg fikk bort shiten...men den var jo blitt slått inn også..tappen på pluggen hadde neste rykket av.. jeg prøvde å ta et bilde fra webkamera, men er litt for dårlig kvalitet til å se..

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 14 apr 2013, 21:45

Tydelig at skjæring ikke er selve problemet. Det ligger noe bak, og det bør du forske litt på før du prøver igjen. Hvis ikke blir det dyrt å bare reparere symptomene i stedet for feilen.

Stempelkit kjøper du på www.thetuningworks.co.uk. Bra priser og bra service.

Jeg ville begynt med å kontrollere alle eksosventilene. Demonter dem og sjekk at pinnen i senterbladet sitter fast. Hvis den er løs, pælm dritten og kjøp cougar red ventiler fra TTW (link over). Deretter sjekker du begge forgasserene. Sjekk alle dyser for fremmedlegemer. Sjekk så luftfilteret, reedventiler og alt på lista til Thunder. Ikke gi deg før du har funnet noe som er feil, for her høres det virkelig ut som at noe er feil.

Passet du på å montere stempelringene med åpningen over det lille hakket i stempelringsporet? Hvis ikke kan stempelringene ha rotert og satt seg fast i eksosporten. Det er mye som kan ha skjedd, du får åpne opp og legge ut noen bilder.

selton
Fersk

Legg innav selton » 14 apr 2013, 22:06

ja jeg for gjøre det..det blir vel ikke noe vakkert syn....tenkte jeg skulle sjekke med ny plug først og ta det fra der....bare håper ikke råden har gått...for da er det vel bare å kaste hele motoren..:(

stempelet og ringene kommer fra "prox" di var litt rare egentlig,,for jeg fant ikke ut hvilken vei ringene skulle sitte...di passet like bra hvilke vei jeg prøvde...kan det stemme..? hehe..for ellers har jeg dritti meg ut....

takk for forslagene..:)

Brukeravatar
Anton
Støttespiller
Sted: Varhaug, Rogaland

Legg innav Anton » 15 apr 2013, 17:19

Kjøp deg en kompresjon tester på Biltema om du ikke ønsker noe dyrt. Funker helt ok. Veldig enkelt.

- Skru ut plugg
- Skru i komp. tester
- Gi full gass
- Kinn den i like mange sekunder på begge sylindre
- Sammenlign resultat
- Finn ut hvordan kompresjonen er tilnærmet anbefalt kompresjon

Angående stempelringene, så har ringene som regel en liten skråkant på innsiden. Den skal ALLTID sitte oppover. Dette fordi kompresjonen presser stempelringene ut mot sylinderveggen, slik at de holder inne kompresjonen. :)

Laget et raskt illustrasjonsbilde. :)

Bilde
Her skal det stå noe fornuftig.

Brukeravatar
Thunder
Støttespiller

Legg innav Thunder » 15 apr 2013, 21:36

Sjekk hvem som har skills i Paint ass!!! :g
Aprilia SXV 550 07'
Suzuki DRZ 400 03'
KTM EXC-F 250 03'
Camino Sport ;)

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Sted: Austevoll
Kontakt:

Legg innav Fubb » 15 apr 2013, 21:56

Brukeravatar
Stianlokkeberg
Fersk

Legg innav Stianlokkeberg » 03 mai 2013, 21:35

haha, morsomt tråd.

Utrolig pen sykkel, synd du driver å ødelegger den. Jeg har jo selvfølgelig et spørsmål uten å ha fin lest hele tråden, du sier du har varmskjært/skjært, å at det til og med lå deler i sylinderen sist, har du fått borra sylinderene/lagt ny nicasil på de, eller kjører du rundt med saftige riper i de?

to-takter er ikke veldig avansert, men hvordan ligger det ann med tempraturene under kjøretur? Du satt stempla riktig vei? Oljepumpa fungerer? (lampa fungerte visst ikke, som du sa, men kanskje også pumpa har tatt kvelden)

Vanligvis begynner de fleste med en sliten moped, å skjærer den cirkus 5-10 ganger, men du skal ha for innsatsen! Ingen som har sagt kunnskap kommer billig! hehehe!
2002 RS250 / Wossner+Jim Lomas
2005 KTM 640 SM

selton
Fersk

Legg innav selton » 13 mai 2013, 17:06

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Kontakt:

Legg innav Fubb » 13 mai 2013, 17:48

Høres virkelig ut som ting har gått gale her! :o

Håper du får den tilbake på veien snarest mulig. Kan ikke la en rs250 stå med fucka motor! (så er ikke eg den beste til å si det da men :rull: )

Brukeravatar
Stianlokkeberg
Fersk

Legg innav Stianlokkeberg » 14 mai 2013, 13:20

2002 RS250 / Wossner+Jim Lomas
2005 KTM 640 SM

selton
Fersk

HJELP!!! overhalt motor som ikke går..:(

Legg innav selton » 03 jul 2013, 19:44

Har fått igjen sykelen nå etter at han Robin som er medlem på forumet her..motoren er overhalt med veiv, nye sylindere, stempler..etc...han går ihvertfal god for den jobben han har gjort..men noe feil har skjedd...motoren er ikke skjert eller noe, men kikken sitter dønn fast, så et eller annet stopper den..hvis jeg setter den i gir og gir den et dytt bakover, løsner det litt..slik at kikken går så vidt ned engang til den kiler seg fast igjen....så hvis jeg skal stole på robin som har gjort arbeidet, er alt gjort som det skal...de få gangene jeg har prøvd å kjøre kikken(startern) ned kommer det en jevn skrape lyd, den går veldig tregt og hardt før den setter seg helt fast igjen...og han har også byttet ut kikken(startern) men kunne ikke finne noe feil der heller....noen som kan hjelpe meg, noen råd.?..hadde satt pris på de

Gunnar

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer
Sted: Tromsø

Re: HJELP!!! overhalt motor som ikke går..:(

Legg innav Gryterett » 03 jul 2013, 21:17

Hvis du har en kick som setter seg fast ville jeg overhodet ikke bruke denne, setter den seg fast så er muligheten stor for at hurtigkasetten til girkassen sprekker og da snakker vi store problemer siden begge blokk delene og hurtigkasetten er tilpasset hverandre og skal ha samme serienr.

Husker jeg ikke helt feil selges ikke kasetten løst heller.

Sku av clutch deksel med en gang og x fingrene for at alt er helt - ta løs kick fjær før kasetten tar skade.
Aprilia Rs 250 2001 Tetsuya Harada
If at first you do succeed try not to look astonished

selton
Fersk

Legg innav selton » 03 jul 2013, 21:20

Brukeravatar
Stianaag
Veteran
Sted: Flatanger, Nord-Trøndelag

Legg innav Stianaag » 03 jul 2013, 21:32

Trillstart skal man gjøre helst i 2. gir eller 1. ;)
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt

Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer

Legg innav Gryterett » 03 jul 2013, 21:38

selton
Fersk

Legg innav selton » 03 jul 2013, 21:49

selton
Fersk

Legg innav selton » 03 jul 2013, 21:53

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer

Legg innav Gryterett » 03 jul 2013, 21:58

Kasetten TAR skade selv om den ikke har blitt kjørt, bare det at du prøver å starte den med kicken på normal måte kan skade kasetten.

Som, jeg sa tidligere - ta av clutch deksel og fjær før kasetten sprekker !!

http://www.rgv250.co.uk/forums/index.ph ... /?p=425038
http://www.rgv250.co.uk/forums/index.ph ... %2Bgearbox
http://www.rgv250.co.uk/forums/index.ph ... ntry380362

Les disse forum postene om sprukket kassett og x fingrene som jeg sa tidligere.

Legger ved et fint bilde som forklarer hva jeg snakker om.

Bilde

selton
Fersk

Legg innav selton » 03 jul 2013, 22:03

takker...skal ta en titt imorgen..:) så kommer jeg tilbake til deg..

Robban
Admin
MC: Aprilia RS 250 2003
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg innav Robban » 05 jul 2013, 07:44

Hei Gunnar,

dette var ikke direkte hyggelig lesning, men såklart må du fortelle din versjon av denne historien. Håper det hjelper og er rom for at jeg forteller min.

Når jeg fikk sykkelen av deg var motoren varmskjært og kjørt tom for olje i høy hastighet (var det 150km/t du sa?). Jeg kom fram til at med den mengden hakk og skader du hadde i toppen din og oppå stempelet måtte det være fordi noe hadde kommet løst og tatt turen inn i sylinderen din. Jeg regnet med det var fra et av lagerne på veiva som nå ikke hadde fått smøring (det var kulerammen på veivlagerne dine). Avtalen vi hadde var at jeg skulle ved behov ta ut veiven og sende den til overhaling, men etter å ha forhørt oss om priser litt her og der fant vi ut at vi kunne få tak i en ny veiv til nesten samme pris, så det ble bestilt. Vår avtale gikk da ut på at jeg skulle bytte veiv, stempler og sylindere på den.

Etter å ha ventet på delene en stund begynte fikk jeg de endelig, og på dette punktet hadde jeg tatt ut den gamle veiven din. Jeg hadde på ingen måte testet motoren din ettersom den var levert noe demontert. Jeg satte den sammen igjen og når jeg startet den opp første gangen hørte jeg en ulyd så jeg stoppet den med en gang. For meg hørtes det ut som noe mekanisk var feil, så som jeg sa til deg, jeg ønsker ikke å starte den igjen og risikere at noe annet er feil. Jeg tar helst ikke sjanser ettersom jeg ga deg klar beskjed på at jeg ikke kan gi noen garanti når jeg tar så lav pris for arbeidet, sånt har jeg rett og slett ikke råd til. Begynte å feilsøke den uten å forsøke å starte den. Trillet den litt i gir og dro den på kicken.

Når jeg prøvde kicken hadde jeg samme opplevelse som deg, den blir hardere og hardere og setter seg til slutt fast. Jeg forsøkte å forklare deg dette både over telefon og melding, jeg visste jeg ikke ville få noe mer betalt selv om det ble mer arbeid for meg, men jeg begynte å feilsøke den ytterligere. Ettersom det var kicken som ga mest utslag for problemet var det mest nærliggende å begynne der. Jeg fant ut at kicken din hadde gått i inngrep mest sannsynlig i fart (skader på starterdrevet indikarer det samme), ettersom det var en god del metallspon i oljen både nå og den jeg tappet ut før jeg splittet den. Det så ut til å være skader på festet til kickakslingen, så den var noe løs, men jeg fikk tak i et nytt (brukt) kickdrev for deg ettersom jeg fryktet det gamle bare ville gjøre vondt verre.

Jeg jobbet med den så lenge jeg kunne, etterkontrollerte at det ikke var noen skader på sylindere eller lignende. Til slutt rådet jeg deg til å hente den på henger og ikke forsøke å starte den før du hadde funnet ut av problemene, ettersom jeg hadde feilsøkt den så godt jeg kunne med tiden jeg hadde til rådighet. Jeg måtte på jobb og jeg jobber ombord i båt så det gjør det litt utfordrende for meg å skru mer på den. Jobben vi ble enige om at jeg skulle gjøre har jeg gjort, men det er fortsatt en feil der. Kan kassetten din ha tatt skade av en av de flere skjæringene du har hatt med den? Jeg fant som sagt skade på kickdrev og innfestningen til kickakslingen.

Du har fått reduksjon av min arbeidskostnad, jeg har lagt ned langt mer arbeid i den, samt at jeg byttet noen deler uten å ta betalt. Hvorvidt du velger å stole på meg får være din egen sak, jeg har jobbet med den som vi avtalte, forklart deg problemene underveis og jeg jobbet med den til jeg rett og slett ikke hadde mulighet lenger.
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*

And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.

Robban
Admin
MC: Aprilia RS 250 2003
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg innav Robban » 05 jul 2013, 07:46

Gryterett; det stemmer det du sier om at kassetten matcher serienummeret på motoren, men dette er mer aktuelt for alle de forskjellige typene RGV som finnes, det skal være mulig å få tak i erstattningskassett til RS 250, nytt vet jeg ikke, men brukt ihvertfall. Det må da være noen på forumet som har en delemotor?
Aprilia RS 250 2003
Aprilia RS 500 *under construction*

And then on the eighth day, The Devil created the Aprilia RS 250 ; cause he was a bad ass, and had to get around town ... God secretly wished he had one.

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer

Legg innav Gryterett » 05 jul 2013, 16:37

Kassetten er maskinert for å passe med begge blokk delene og de interne serienr skal være like - man kan ikke bruke vj21 kasetter uten å maskinere delene.
Selv ved bruk av kassetter fra andre vj22 motorer kan man få problem,enkelte kassetter 'passer' andre ikke - se på rgv forumet.
Det er ingen sikkerhet for at en brukt kassett passer til den blokken du har.

Man får ikke kjøpt nye løse kassetter verken til rgv eller rs250 - skal du få tak i en kassett som er maskinert til en blokk MÅ du kjøpte komplett blokk og da følger kassetten med.
http://www.thetuningworks.co.uk/store/p ... ts_id=1209

http://www.af1racing.com/store/Scripts/ ... tegory=677 - Kassetten har ikke delenr siden den følger med blokk delene.
Ser man på begge blokk delene og kassettn er alle disse 3 merket som del nr 1 på tegningen.
http://www.af1racing.com/store/Scripts/ ... tegory=665

Jeg har scannet 2 orginale Aprilia manualer og laget pdf filer, heller ikke i delekatalogen finnes den med delenr.
https://www.dropbox.com/sh/at4wn7y983s9m6o/MnxF5XFRWa

Pass på at skive nr 6 og 7 ikke er blandet når clutch ble montert - ene er 2mm andre er 3 mm tykk.

selton
Fersk

Legg innav selton » 05 jul 2013, 18:04

Har tatt noen bilder nå...

har bare skrudd av dekselet, har alldrig skrudd på en klutsj før så jeg venter med det til jeg vet mer..

noen som blir noe klok på disse bildene..:)

http://imageshack.us/photo/my-images/194/do2f.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/153/exwz.jpg/

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Kontakt:

Legg innav Fubb » 05 jul 2013, 18:12

Første bildet er bare låseblikket til mutteren. Den er normalt sett litt banket opp vist den har blitt brukt før ;)
Andre bildet så er det ikke noen synlige skader vist man ser bortifra at det ser ut til at noe har slipt borti. Mulig det er bare olja som får det til å se slik ut?

Clutchen er veldig enkel å skru på igrunn :)

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer

Legg innav Gryterett » 05 jul 2013, 18:20

Er dette en støpekant eller en sprekk ? er noe som har slip/tatt borti.

Bilde

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Kontakt:

Legg innav Fubb » 05 jul 2013, 18:25

Var den plassen eg også tenkte litt på. Siden rett over ser det slipt ut?

selton
Fersk

Legg innav selton » 05 jul 2013, 18:34

sjekket nå..og det ser ut som det har sprukket ja...så det ikke før du nevnte det nå...hvor alvorlig er det...?

selton
Fersk

Legg innav selton » 05 jul 2013, 18:55

jeg holder til på nes på romerike, ca 5 mil nord for oslo, 2 mil fra gardermoen....noen som har lyst å hjelpe meg med dette problemet jeg har? hadde virkelig satt pris på det, da har ikke så mye erfaring på dette området..:)

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer

Legg innav Gryterett » 05 jul 2013, 18:56

En sprekk er helt klart alvorlig, du er ikke den første som har en sprekk dær men mange har fått det sveist og opp å gå igjen.

Girkassen må uansett ut, rengjør da kassetten å se etter andre skader på drev osv - en støpekant og en sprekk kan fort se like ut på et så lite område, ta en dobbelsjekk med forstørrelsesglass.

Det er helt klart en slipekant på halvmånen oppafor det som kan være en sprekk, kan ikke huske å ha sett en så grov kant før - rengjør om kom med bedre bilder når du har demontert.

selton
Fersk

Legg innav selton » 05 jul 2013, 19:07

ja jeg for ta en titt til og se hva jeg for til..men uansett så har jeg jo ikke behov for kick start hvis det viser seg at den har sprekt der..går jo fint an å trille den igang...men som du sa jeg for demontere den mer og se etter mere skader...
men hva tror du dette kommer av..før jeg leverte sykelen var jo det aldrig noe problem med kickstartern..det må jo komme av en monterings feil..?? uansett så vil jeg bare få den fikset og tenker ikke å skylde på noen...men jeg synes jo dette virker rart...for etter den stoppet før jeg leverte den, var det ikke noe problemer med kickstarten, den gikk veldig smurt..

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer

Legg innav Gryterett » 05 jul 2013, 19:29

Det at du/dere har drevet på å prøve å starte en motor som ikke gikk rundt er også nok til å skade kassetten,selv ved normal bruk kan kassetten sprekke siden kicken slår 'hardt' tilbake mot stoppern.

Jeg personelig har bare hørt positive tilbakemeldinger ang Robban, jeg har ikke selv noe erfaring med kvaliteten på jobbene han gjør.
Sist redigert av Gryterett den 07 jul 2013, 19:56, redigert 1 gang totalt.

selton
Fersk

Legg innav selton » 05 jul 2013, 19:52

kan dessverre ikke si det samme der....siden det ikke funker nå...sprøtt....

Brukeravatar
Gryterett
Fersk Racer

Legg innav Gryterett » 05 jul 2013, 20:02

Hvis du ikke stoler på jobben som ble gjort og lurer på om monteringen er feilaktig så er det bare å ta bilder som doukmentasjon, som Robban sa så hadde dere avtalt at det ikke var garanti på denne jobben.
Det er helt klart en sjanse å ta å sette bort en slik jobb til en privatmann.

selton
Fersk

Legg innav selton » 06 jul 2013, 16:49

selton
Fersk

Legg innav selton » 06 jul 2013, 18:32

selton
Fersk

rs 250 problemer..

Legg innav selton » 16 jul 2013, 03:37

har hatt problemer med en motor som har blitt overhalt....det begynte med at kick startern kilte seg helt fast..så jeg åpnet clutsj huset og fant ut at det hadde sprukket av en liten bitt der kick staget(drevet) holdes fast på innsiden.. jeg kan klare meg uten kickstart da jeg tror det var årsaken til at den kilte seg fast..??
men har mer spm.:) er en overalt motor veldig treg eller mye komp så du nesten ikke får dyttet den i gir i 2-3 gir..det opplevde jeg, så jeg sprutet inn litt bensin med olje i sylinderne og da går den litt lettere...Men når jeg skulle prøve å dytte den i gang var den helt død, virket som den ikke fikk bensin.. og det stemte på en måte...sjekket alle ledninger fra tanken til forgasserne, fant ingen feil....men det virker som det kun lekker bensin når jeg prøver å starte den, eller når motoren går rundt når jeg dytter den..da den ikke lekker ellers.....
For å være sikker så tok jeg av tanken og luftfilterboksen og sprutet bensin/olje i forgasserne, prøvde å starte den på 3 gir, og da tente den 4-5 ganger så vidt..til den stoppet....og like etter begynte speedometeret, turtellern og gå amok..så noe elektrisk må det kanskje være feil med..? Må jo også si at batteriet mitt har stått et par mnd. så det kan ha vært litt redusert...Kan dette ha noe med årsaken til bensin lekkasjen og det elektriske..?
og like etterpå døde batteriet helt....har det på ladning nå, så skal sjekke etterpå om alt det elektriske er i orden.....

Håper dere som leser dette forsto hva jeg prøvde å fortelle....:)
så hvis noen av dere har noen formening om dette, setter jeg pris på det....

Hellebust
Fersk

Re: rs 250 problemer..

Legg innav Hellebust » 16 jul 2013, 12:25

Når det lekker bensin ut av forgasseren å går ikke lenger, vil jeg tro det er flotøren som har hengt seg opp.
Det med speedometeret kan være så lite som at det har kommet fukt i en av sensorene, skjedde med min forrige 125 ;)

Om det var det du spurte om da, var litt dårlig formulert syns jeg..

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Kontakt:

Legg innav Fubb » 16 jul 2013, 12:26

Instrumentene går amok når det ikke er batteri. Går helt fint å kjøre uten, men turtelleren funker ikke da ;)

selton
Fersk

Legg innav selton » 16 jul 2013, 14:16

Brukeravatar
Fubb
Wannabe admin
Kontakt:

Legg innav Fubb » 16 jul 2013, 16:21

Eg drar sykkelen igang med å ha den på depotstøtte, 3dje giret og dra til med hånden. Med ganske nyoverhalt motor. Så om den låser seg så høres det litt rart ut :',

selton
Fersk

Legg innav selton » 16 jul 2013, 17:10

selton
Fersk

hjelp

Legg innav selton » 17 jul 2013, 14:12

Noen som vet hvordan flottøren på forgassern skal være/settes..? all bensinen renner ut i overfløds slangen når jeg prøver å starte den...
satt stor pris på hjelp...:0)

Gå tilbake til «RS250»