Så byttet jeg stempel igjen på den øverste sylindern...den startet og gikk fint..kjørte vel ca 12 mil under 8000 omdreininger, virket som den funket bra og gikk gjevnt og fint...prøvde å gi på litt for å se om jeg hadde det draget jeg skal ha på over 8000 omdreininger..dro den til 10000, men den gikk ugjevnt og hadde ikke den powern den skulle ha...motoren ble veldig svak og hørte noen ugreie lyder fra sylindern..det smalt også i potta....har prøvd å starte den etterpå , den starter men det er så vidt jeg for turtall på den også dør den ut med smell fra eksosen...noe av di samme symptonene den hadde sist gang den skjerte seg...nå er jeg lei å skru på den siden det har skjert seg hver gang jeg har prøvd.....
har du noen råd eller vet du hva som kan være årsaken til dette...? vet du noe hva dette kan koste å reparere på et verksted?,,sansyligvis bare den ene stemplet som har gått...
Vært nøye med det jeg har gjort når jeg har skrudd på den..men da jeg hadde den på sjekk etter hva som hadde skjedd sist gang hadde verkstedet justert litt på den ene ventilen..så er ikke helt sikker jeg fikk stilt den helt der den var i utgangspunktet...men den skal vel ikke skjere seg pga det..?
Lurer også på en annen ting,,siden jeg fant en liten gjenstand som ødela sist....der veiva sitter i det lille rommet er det tett mellom der og motor oljen er?...må bare si at jeg er ganske fersk på dette..hehe...bare begynner å få en liten mistanke at det kunne vært mer der som har ødelagt stemplet..tenkte det rant ned med oljen jeg når jeg skiftet den sist....??
takknemlig for all hjelp jeg kan få...