justeringsdelene på gassern:
tomgangskrue
lufteskrue/blandingskrue
dyse nål
flotøren
hoved dyse
dette er de vanligste justeringsmulighetene som er nesten likt på alle gassere jeg har vært borti.
tomgangskruen.

som bildet viser så er denne avrundet i enden og går gradvis høyere opp, når man skrur denne inn så vil gasser stempelet også gå høyere opp og sykkelen får mere bensin, når man har gjort dette så kan det hende den får for lite luft igjen så da kan det hende man skru litt på lufteskrua slik at sykkelen får mere luft slik at det blir en rett blanding mellom luft og bensin som gjør at motoren klarer å forbrenne all bensinen.
denne skruen har innvirkning på hvor høyt turtall sykkelen skal gå på tomgang derav tomgangskrue.
lufteskrua.
lufteskrua har innvirkning på tomgang og litt i det du tar igang og på turtall opp mot 4k omdreininger. denne brukes til å kompansere mengden med luft slik at sykkelen går best mulig, merker du at sykkelen begynner å henge litt på turtall så får den for mye luft, merker du at sykkelen dabber av litt vist du har den på tomgang og kjører bånngass og den dør ut da får den for lite luft. merker du at sykkelen dabber av når du tar igang så for den også for lite luft, men da kan det også ha noe med ossen dyse nåla står.
grunnistillingene for denne er 2,5 runde ut, men vil variere veldig på ossen filter osv man bruker så dette er ikke noe særlig fasit svar jeg har min på 5 runder ut så.
dyse nåla.
denne sitter i midten av gasser stempelet, den har størst innvirkning på 5-6-7 k omdreininger, men du kan også merke det helt fra du tar igang. som dere ser på bildet så er nåla tynnest nederst og tjukkest på toppen, altså når man gir gass så dras nåla opp og den blir tynnere og tynnere slik at mere og mere bensin kan flyte igjennom hovedysa, denne nåla stikker ned i hovedysa. som sagt den har innvirkning helt fra man tar igang så vist sykkelen dauer helt av når man skal ta igang og det ikke hjelper å gi den mere luft med lufteskrua så må man stille ned clipset på nåla et hakk slik at den får litt mindre bensin. vist sykkelen fjusker på 5-6-7 k rpm så må man gi litt mindre bensin med nåla eller muligens rense filteret litt. rsen er veldig følsom på akkuratt det turtallet der. og vist du kjenner sykkelen blir alt for varm men den går bra så kan det også være smart å spe på med litt bensin i noen tilfeller.
sikkert mye mere jeg kunne skrevet, men dette får bli for denne gang så får jeg heller endre det senere.
gassern

gasser stempelet med nål

dysenåla med clipset som justerer bensin mengden

gasser stempelet

gasser stempel med dysenål i midten

gassern med tomgangskrua i midten til høyre for bensin intaket og lufteskrua er den lille skrua lengst til høyre.

håper guiden er til hjelp for noen