En liten intro om meg:
Jeg heter Kenneth og er 23 år gammel (litt over gjennomsnitt med en rs 125?). Jeg jobber for tiden med data for forsvaret og har en unge på 6mnd. Bor i oslo og fant ut etter et par turer på 2 timer hjem fra jobb at det var på tide med lett mc igjen. Grunnen til at det ble lett mc var at jeg allerede hadde det førerkortet + det er billigere å forsikre, samt prisen på sykkelen er lavere.
Når jeg var 16 tok jeg lappen og hadde en 2006 modell honda cbr 125. Jeg var egentlig veldig fornøyd med den og hadde aldri problemer, men jeg synes den var litt liten og den var kanskje ikke så kul? Jeg er relativt opptatt av utseende av tingene jeg eier så jeg synes Aprilia rs var et godt valg! Jeg prøvekjørte et par rser før jeg fant den jeg var fornøyd med. Jeg har aldri kjørt totakter så det er veldig uvant. Om dere har noen tips for kjørestil og eventuell oppfølging på sykkelen tas det imot med takk!
Ting som er gjort med sykkelen når jeg kjøpte den:
-ny clutch
-nytt sylinderkitt med stempel kjørt 2000 km
-nye dekk (dunlop sportmax)
-evotec skiltoppheng
-tyga Carbon kit framskjerm, bakskjerm og kjedebeskytter
Sykkelen har gått 15800 nå og er en 2006 modell.
Ting jeg har lyst til å gjøre med sykkelen:
- hvit rimtape Halvveis ferdig
- svart sete
- xenon i fjernlys (muligens nærlys etterhvert)
- svart vindskjerm (usikker på double bubble eller vanlig)
Ikke en veldig stor liste, men har ingen planer om trim.
Jeg skal også ha meg en 2-delt skinndress (type aplinestars eller liknende) men må finne en på mitt budsjett. (Tips?)
Et par ting må fikses på sykkelen før den er 100% også.
- Tror bakklossene er slitt, de lager en skrapelyd, så må få sjekket ut om det er noe igjen før det går på jernet.
- Festet til lyddemperen falt av på vei hjem, men deler er bestilt.
Er faktisk denne sykkelen; viewtopic.php?f=26&t=9843
Så tråden etter jeg hadde laget min egen
Beklager alle skrivefeil

Men en ting jeg anbefaler deg å gjøre er å lakke hekken hvit, jeg lakkerte hekken for en kompis og det så veldig bra ut