Kenneths pendle-rs 2006 (hvit løve)

Her kan du ha din egen tråd, med en presentasjon av sykkelen din; hvor lenge du har eid den, hva du har gjort med den og selvfølgelig litt generell informasjon eller om du sitter med noe annet på hjerte. Legg selvfølgelig med MANGE bilder! Dette er også stedet for arbeidslogger.
KennethOisann
Nysgjerrigper

Kenneths pendle-rs 2006 (hvit løve)

Legg innav KennethOisann » 13 jul 2014, 22:27

Hei!

En liten intro om meg:
Jeg heter Kenneth og er 23 år gammel (litt over gjennomsnitt med en rs 125?). Jeg jobber for tiden med data for forsvaret og har en unge på 6mnd. Bor i oslo og fant ut etter et par turer på 2 timer hjem fra jobb at det var på tide med lett mc igjen. Grunnen til at det ble lett mc var at jeg allerede hadde det førerkortet + det er billigere å forsikre, samt prisen på sykkelen er lavere.

Når jeg var 16 tok jeg lappen og hadde en 2006 modell honda cbr 125. Jeg var egentlig veldig fornøyd med den og hadde aldri problemer, men jeg synes den var litt liten og den var kanskje ikke så kul? Jeg er relativt opptatt av utseende av tingene jeg eier så jeg synes Aprilia rs var et godt valg! Jeg prøvekjørte et par rser før jeg fant den jeg var fornøyd med. Jeg har aldri kjørt totakter så det er veldig uvant. Om dere har noen tips for kjørestil og eventuell oppfølging på sykkelen tas det imot med takk!

Ting som er gjort med sykkelen når jeg kjøpte den:

-ny clutch
-nytt sylinderkitt med stempel kjørt 2000 km
-nye dekk (dunlop sportmax)
-evotec skiltoppheng
-tyga Carbon kit framskjerm, bakskjerm og kjedebeskytter

Sykkelen har gått 15800 nå og er en 2006 modell.

Ting jeg har lyst til å gjøre med sykkelen:

- hvit rimtape Halvveis ferdig
- svart sete
- xenon i fjernlys (muligens nærlys etterhvert)
- svart vindskjerm (usikker på double bubble eller vanlig)

Ikke en veldig stor liste, men har ingen planer om trim.

Jeg skal også ha meg en 2-delt skinndress (type aplinestars eller liknende) men må finne en på mitt budsjett. (Tips?)

Et par ting må fikses på sykkelen før den er 100% også.
- Tror bakklossene er slitt, de lager en skrapelyd, så må få sjekket ut om det er noe igjen før det går på jernet.
- Festet til lyddemperen falt av på vei hjem, men deler er bestilt.

Er faktisk denne sykkelen; viewtopic.php?f=26&t=9843
Så tråden etter jeg hadde laget min egen
Beklager alle skrivefeil ;)

Sist redigert av KennethOisann den 01 aug 2014, 12:31, redigert 8 ganger totalt.

eXploraL
Fersk Racer

Re: Kenneths pendle-rs 2006 (hvit løve)

Legg innav eXploraL » 14 jul 2014, 09:48

Elsker white lion! Fineste RS etter Alitalia imo :)

Gratulerer med sykkel! Følger :) Ang xenon så ligger det en guide på forumet om hvordan montere, er ganske så lett ;) Jeg kjøpte meg xenon til min 07 mod, kosta 150 kr og funker fett! Det er i fjern og nærlys :)

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 14 jul 2014, 12:34

Tusen takk! :) har sett guiden, så tror ikke installering skal bli noe problem. Men er litt usikker på effekt o.l. vet ikke hva alt betyr, og må vel ha et mc kit som har high/low beam? H11 er vel sokkelen? Så vil jeg ha 5000k eller 6000k hvertfall. Liker de fargene. Men så igjen er jeg usikker på 35w eller 55w.. noen som kan forklare setningen h11 6000k 55w ?

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Legg innav KnutOlav » 14 jul 2014, 13:15

Du skal ha H11 sokkel ja :) W er effekten på pæra, eller styrken om du vil kalle det det. Jeg kjører med 35w og det holder i massevis, da slipper jeg å bli blinket på av bilister om natten og ser samtidig veldig godt! H11 er sokkelen på pæra, 6000k er varme, hvor mange Kelvin pæra brenner med, dette avgjør fargen. :)

Jeg bruker H11 6000k 35w i både nærlys og fjernlys. Anbefaler deg å skifte til hvite parklys, seg veldig dumt ut med gult og hvitt lys samtidig ;)

Veldig flott sykkel forresten! =D> Men en ting jeg anbefaler deg å gjøre er å lakke hekken hvit, jeg lakkerte hekken for en kompis og det så veldig bra ut :)

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 14 jul 2014, 14:38

Ok. Takk for forklaringen. Men det er vel to forskjellige pærer? Nær og fjærnlys? Kan jeg bruke disse liksom http://m.ebay.com/itm/151053440513?

Skal tenkte over å fikse hekken, hvilken lakk brukte du?
Vurderer også kanskje å pulverlakkere felgene enten svarte eller hvite.. tenker svarte med hvit rimtape kan være fett på denne!

Fikk også "fikset" potta midlertidig, har lagt til bilde i første post

edit: da bestilte jeg de. kostet 170kr, så hadde ikke så mye å tape :P
Sist redigert av KennethOisann den 15 jul 2014, 14:46, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Berg25
Wannabe admin
Sted: Trondheim
Kontakt:

Legg innav Berg25 » 14 jul 2014, 16:41

Trim mann! Du må fjerne plomberingene for å få det meste ute av sykkelen. Nå kjører du kun en sykkel med alle ulempene med 2-takt, og ingen av fordelene!
Bilde
---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Legg innav KnutOlav » 14 jul 2014, 16:45

Nei, det er samme pære i både nærlys og fjernlys. De der ser ut som de skal passe ja.

Brukte CorroProtect Hvit (http://bildeleksperten.no/sider/produkt.asp?ID=1012) og en grunning jeg hadde liggende, brukte ikke klarlakk. Lakken kjøpte jeg på YX :)

Tror hvite felger på hvit sykkel blir for mye, så jeg ville tatt svart med hvit rimtape. Pulvlerlakk er heller ikke så forferdelig dyrt, fikk flott resultat på mine felger :)

Brukeravatar
bfredrikwilhelmsen
Norgesmester
Sted: Eidsvoll

Legg innav bfredrikwilhelmsen » 15 jul 2014, 22:53

velkommen! og gratulerer med fin sykkel!
bille lakkert svarte felger, hvit hekk, svart sete, sota vindskjerm og noen sponsor klistremerker på bakskjermen (i hvit)
da tror jeg du ville fått en utrolig fin sykkel! :g

https://apriliaforum.torvald.no/viewtopic.php?f=26&t=10355

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 16 jul 2014, 11:59

Tusen takk! Om jeg skal fikse felgene blir det nok til høsten/ vinteren, da jeg er "avhengig" av sykkelen for å komme meg på jobb.
Ellers tenker jeg å se hvordan det blir med svart sete før jeg lakkerer stumpen ;) men det som er litt "kjipt" på denne modellen er at hodet og rumpa er ikke klarlakkert, men er matt ish.. så har jeg litt lyst til å lakkere fronten slik at den glinser..

Byttet til hvite led park lys, også har jeg bestilt xenon kitet, men det kommer ikke på en stund.

Hva tenker dere om double bubble vs vanlig vindskjerm?

Brukeravatar
bfredrikwilhelmsen
Norgesmester

Legg innav bfredrikwilhelmsen » 17 jul 2014, 11:17

det kan bli bra med svart blank istede for matt ja :)
jeg mener at double bubble er stygt... den "vanlige" ser mye bedre ut da den fortsetter på linjen ifra front kåpa :g
men drt er jo smak og behag

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 20 jul 2014, 22:15

Mini update i første post, prøvde ut dekktusj!

Også har jeg et spørsmål.. hvordan fester man på de festene som depostøtta bruker? Hvor stor skruer trenger man? Har lest at man skal borre og bruke m8 skruer? Og hvor fester man depostøtta foran?

Tenkte å få satt på rimtape, men er ikke så lett alene, uten depotstøtte.. med mindre noen har noen gode forslag?

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 22 jul 2014, 08:45

øhm.. lite problem?

Når jeg kjører i gang sykkelen (når den er varm og god) så "dør den ut" når jeg ikke har veldig høyt turtall.. Trodde først det var jeg som hadde dårlig clutching, men tror ikke det er det.. samtidig så har den høy tomgang innimellom.. Hvis jeg ruser motoren i Nøytral, så hender det at den henger seg opp på rundt 3000 omdreininger (dette skjer også ved kald motor) det er ikke hver gang, og noen ganger synker den også.. Noen som har en ide om hva det kan være? er ikke veldig mekanisk anlagt, men jeg lærer fort hvis jeg ser hvordan delene ser ut o.l..

Og hvis jeg kjører en liten stund med dette, kan det være farlig?

eXploraL
Fersk Racer

Legg innav eXploraL » 22 jul 2014, 22:41

Kan hende den trekker litt falskluft :) La sykkelen gå på tomgang mens du sprayer startgass rundt innsuget, ruser den seg så er det ikke tett der :)

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 23 jul 2014, 08:00

Ok, da skal jeg prøve det! Jeg må vel vippe opp tanken og slikt for å komme til der nedi?

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 31 jul 2014, 09:06

Ny update i første post!

Litt usikker på om jeg har en oljelekkasje et sted? muligens pakningen til girkasse?

JonnAdrian
Fersk Racer
Sted: Hønefoss, Buskerud

Legg innav JonnAdrian » 01 aug 2014, 14:52

Mener du at du ikke får dratt den ut langt på turtallet? Min har ofte høy tomgang etter å ha kjørt "hardt" med den, to kamerater sine er likens, så jeg regner med at det skal være sånn :)
09' Aprilia RS125 Spains No. 1 FP-eksos
07' Aprilia RS125 FP (vraket)
92' BMW 318IS M-Tech

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 04 aug 2014, 14:37

Nei, Den går helt ut på turtallet. Men den har blitt "bedre" etter at jeg fikk festet vakumslangen igjen. ikke 100% men bedre. Starter også lettere om morgenen

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 08 aug 2014, 11:18

Whoop!

Fikk utstyret mitt igår! bestilte meg på mandag fra revzilla og fikk det på ettermiddagen i går(torsdag). Skal få lagt ut bilder senere :)

har også noen "skurrelyder" fra sykkelen i det siste. Har to forskjellige lyder. Ene er litt sånn dirrete, nesten som at noe er løst og dirrer pga høyt turtall (det rister jo godt i sykkelen) og den andre er en pipete lyd, ikke helt skjærende.. men nesten

Høres ut som at det kommer forfra begge lydene. Den pipingen høres ut som at kommer fra bremsene foran, men det er klosser igjen.. og hører lyden best når jeg ligger i 90-100, før det så hører jeg det ikke. Noen idee om hva lydene kan være? eventuelt hva jeg burde få sjekket?

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 08 aug 2014, 13:46

Sry for trippel-post.. men nå tror jeg eksosen gikk... på vei hjem (varmt+sniking) så endret lyden på sykkelen seg drastisk. Den er mer "brutal og boblete" men samtidig skarp.. har ikke fått tid til å sjekke noe enda, får nok ikke tid før i morgen..

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Sted: Bergen/Åsane

Legg innav Riccird1 » 08 aug 2014, 17:02

Trolig eksosen som har løsnet, gjerne en fjær som har hoppet av, kan også være eksospakningen (??)
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 08 aug 2014, 17:17

Håper det er en av fjærene.. lettest å fikse :p heldigvis helg, så trenger ikke sykkelen på et par dager.

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 15 aug 2014, 10:52

Viste seg at det ikke var fjærene, men den delen som er festet til motoren. Altså den man skrur fast. Venstre skrue var veldig løs og den til høyre var det slark på også. Måtte ha av hele eksosen for å skru til, og etter byttet + festet siste skrue til inntaksboksen så tror jeg den får mer falsk luft eller noe liknende. Den ruser seg veldig fort på tomgang, og når jeg bremser på giret, eller girer for den saks skyld så tøffer den bortover som et tog... Kan det hende at jeg ikke har fått festet eksosen riktig? om den skulle vært lenger inn på festet til motoren? var vanskelig å få til fjærene, så er vel mulig at den ikke er festet like bra som den skulle?
Disse jeg strammet
Bilde

Føler heller ikke at den drar like bra lenger?

KennethOisann
Nysgjerrigper

Legg innav KennethOisann » 19 aug 2014, 14:41

Er det noen som har bilde av "varmeskjoldet" som sitter på innsiden av kåpene? Jeg tror jeg mangler det varmeskjoldet på begge sider og støy skjoldet på venstre side.. Noen fler som mangler dette? burde jeg kjøpe det inn fort som fy?

Brukeravatar
bfredrikwilhelmsen
Norgesmester

Legg innav bfredrikwilhelmsen » 19 aug 2014, 17:27

jeg kjører uten varmskjoldet på den ene underkåpa mi. det går helt fint :)

Gå tilbake til «Din tråd»