Gir V-Force 3 reeden mere hestekrefter?
Gir V-Force 3 reeden mere hestekrefter?
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
heaheahea
RS250 96` Chesterfield 280cc, VHM gulltopper, carbon hugger, Gilles rearsets, CRG bremsehendel og goodridge stålomspunne liner
Tim..
Har du tenkt over hvilken jobb VForcen gjør for motoren?
Finnes det en lignende del på andre typer motorer?
Vforcen er en reed valve
Hva betyr valve på godt norsk? Jo, ventil.
reed ventil med andre ord.
Nå har det seg slik at en Yamaha R1 er en 4takter så vi får desverre ikke prøvd :/
Men tilbake til poenget.
Det å bytte ut original reeden med en Vforce blir som at man bytter til kvassere kammer / bedre ventiler på en 4takter.
På en 4takter så er vel det muligens den vanligste måten å trimme sykkler? Nei, ikke vet jeg da jeg kan minimalt om 4taktere..
Men det skal jo sies at det er mye å hente på å tune motoren gjennom ventilene og kammene..
(har jeg hørt)
Vforcen er ventil og kam på en og samme tid!
Kan vedde en 100lapp på at man kan trimme ut 9hk ekstra på en Yamaha R1 ved å montere kvassere kammer/ ventiler på den.
Har du tenkt over hvilken jobb VForcen gjør for motoren?
Finnes det en lignende del på andre typer motorer?
Vforcen er en reed valve
Hva betyr valve på godt norsk? Jo, ventil.
reed ventil med andre ord.
Nå har det seg slik at en Yamaha R1 er en 4takter så vi får desverre ikke prøvd :/
Men tilbake til poenget.
Det å bytte ut original reeden med en Vforce blir som at man bytter til kvassere kammer / bedre ventiler på en 4takter.
På en 4takter så er vel det muligens den vanligste måten å trimme sykkler? Nei, ikke vet jeg da jeg kan minimalt om 4taktere..
Men det skal jo sies at det er mye å hente på å tune motoren gjennom ventilene og kammene..
(har jeg hørt)
Vforcen er ventil og kam på en og samme tid!
Kan vedde en 100lapp på at man kan trimme ut 9hk ekstra på en Yamaha R1 ved å montere kvassere kammer/ ventiler på den.
- Aleksander
- Fersk Racer
- Sted: Florø
En R1 med reedventil, hah
Hvis du ser på hvordan V-force er laga, etter som jeg har sett er det ingen andre som har 4 porta igjennom, som da selvfølgelig gir bedre flow. Og blada deres er nok litt bedre en F.eks boyesen eller andre som produserer reddventiler.
Hvis du ser på hvordan V-force er laga, etter som jeg har sett er det ingen andre som har 4 porta igjennom, som da selvfølgelig gir bedre flow. Og blada deres er nok litt bedre en F.eks boyesen eller andre som produserer reddventiler.
Sist redigert av Aleksander den 14 nov 2007, 18:38, redigert 1 gang totalt.
Rieju RR castrol 0.075L 03mod
Ford fiesta 1,3L 94mod (Selges)
Ford fiesta 1,3L 94mod (Selges)
- Aleksander
- Fersk Racer
- Sted: Florø
Det beste håndfaste beviset jeg har sett:
Vforce velges fremfor boyesen sine systemer i konkuranser, fordi som ikke visste dette:
Boyesen LAGDE reed ventilen, så det å overgå dem sine toppløsninger er ganske stort ville jeg si.
Lite trolig at jeg kommer til å benke min med og uten da jeg er for slapp til å skru for å bevise poenget mitt.
Men har planer om å benke den med ventilen iallefall..
TDK:
Som sagt, jeg kjenner en kar som er som FÅ andre karer han sa at forskjellen er der..
Hva skiller han fra alle andre?
Han har peiling
, han har grunnlag for å påstå noe sånt da han har testet alternativene og Vforcen var overlegen.
Han kan skru sykkel så det er ingen begrensninger som f.eks. dårlig dysing&forgasserinnstillinger som vi andre idioter gjerne kødder med til en viss grad.
Vforce velges fremfor boyesen sine systemer i konkuranser, fordi som ikke visste dette:
Boyesen LAGDE reed ventilen, så det å overgå dem sine toppløsninger er ganske stort ville jeg si.
Lite trolig at jeg kommer til å benke min med og uten da jeg er for slapp til å skru for å bevise poenget mitt.
Men har planer om å benke den med ventilen iallefall..
TDK:
Som sagt, jeg kjenner en kar som er som FÅ andre karer han sa at forskjellen er der..
Hva skiller han fra alle andre?
Han har peiling
Han kan skru sykkel så det er ingen begrensninger som f.eks. dårlig dysing&forgasserinnstillinger som vi andre idioter gjerne kødder med til en viss grad.
- fullpower_rider
- Silver
- MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
- Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
- Kontakt:
Jeg som driver med tuning av snøscootere og kjenner veldig mange som kjører racing å sånt har ikke v-force gitt noe mere effekt. Men gassresponsen blir betydeligere bedre i mange tilfeller. Jeg ville ikke ha brukt penger på det hvis jeg ikke drev med racing.
og med en standard snø-scooter 600cc 120 hk originalt
og får 126 hk med v-force Får du ikke ! tro meg max 1-2 hk max. De hk merker du ikke nesten ikke. På min nye snø scooter leveres v-force 3 som standard på snø-scooteren. Den har 800 cc og 151 hk+ på 8 tussen rpm. Men når jeg får den blir det stor gassere fra psi og twin effektanlegg fra dem også
kjenner en innportør i Sverige godt. da får jeg 175 hk ++ og med litt trail porting så kan det bli veldig bra
+ nye topper fra psi
Fyfaen det blir dyrt

og med en standard snø-scooter 600cc 120 hk originalt
og får 126 hk med v-force Får du ikke ! tro meg max 1-2 hk max. De hk merker du ikke nesten ikke. På min nye snø scooter leveres v-force 3 som standard på snø-scooteren. Den har 800 cc og 151 hk+ på 8 tussen rpm. Men når jeg får den blir det stor gassere fra psi og twin effektanlegg fra dem også
Sist redigert av fullpower_rider den 14 nov 2007, 21:02, redigert 1 gang totalt.
x Aprilia rs 125 Den var værst!
- fullpower_rider
- Silver
- Kontakt:
- fullpower_rider
- Silver
- Kontakt:
- fullpower_rider
- Silver
- Kontakt:
- fullpower_rider
- Silver
- Kontakt:
- fullpower_rider
- Silver
- Kontakt:
At det er best betyr jo ikke at alle vil bruke det, å bruke Moto Tassinari sine reeds kontra egenproduserte er nok ganske mye dyrere. Produsentene er ute etter en balanse mellom pris og kvalitet. Er nok kun de som vil ha det beste av det beste som går for f.eks Moto Tassinari og Boysen.
Noen kjører Aprilia, andre kommer senere.