1: forberedelse
Mange har eget verktøy til stramming av clutchen, men hvis man ikke har det! sånn som meg så bruker jeg en
helt vanlig flat trekker og en 11mm fastnøkkel! i manualen står det 10mm, så om det er fra sykkel til sykkel vet ikke jeg..
når alt verktøyet er fremme stiller man inn "fin innstilleren", den som er ved clutchstyret til ca mitt på.. så man kan både gå opp og ned på fin innstillingen
2: ta av plast skruen som er mitt på clutch lokket.. her vil man se en bolt som går innover i motoren med en mutter rundt! dette er selve justerings skruen..
(lekker det olje ut av hullet etter skruen er stilt inn er det for mye olje i motoren din..)
3: for og løsne skruen setter man inn fastnøkkelen, eller pipe for den saks skyld inn og vri vanlige veien.. da løsner mutteren, og bolten er også løs, da kan man stille bolt inn eller ut ettersom man skal stramme eller slakke..
INN er stramming
UT er slakking
mens man skrur bolten inn må man kjenne på clutchhendlene.. denne blir da strammere og strammere.. så når den er har 1mm innover mens man trykker er den fin! ( se bilde, begynne og ta så langt som jeg har trykket den inn )
så strammer man bare bolten igjen og setter på plast skruen og fin innstiller med skruen på styret
og voila så har man stilt inn clutchen!
bare kom med spørsmål osv...