Problemer med clutch og girkasse

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Brukeravatar
jaantoore
Gold
Sted: Eide i Møre og Romsdal
Kontakt:

Problemer med clutch og girkasse

Legg innav jaantoore » 22 aug 2008, 22:53

Jaja, da fikk jeg åpnet clutchdekselet og her var det ganske kraftig slitasje på kula, og på clutcharmen!

Bilde

Bilde

Jeg har kun kjørt 5-6 mil med den siden jeg kjøpte denne brukt hos en forhandler(ikke aprilia), jeg har varmet den opp til minst 40 grader før jeg i det heletatt har begynt å kjøre og selvfølgelig ikke over 6000 før den har nådd stabil temperatur! Lurer på å slenge på dekselet og sette den hos de jeg kjøpte den på deres regning.

en annen ting er med den gir mekanismen...når jeg tokk av dekselet nå så såg jeg i den haynes boka jeg har at det ligger noen skiver innpå det staget i motoren mellom den største fjøra på girmakanismen, altså den største av de. skal det da være skiver der? :? dette var ikke hos meg, og det har til nå vært mulig å dra dette staget 1cm ut, dette er vel ikke rett?

slik såg det ut når jeg hadde tatt av dekselet og clutchen..:

Bilde

Fikk også høre en annen lyd...dette var når jeg snurret på staget/akslingen som clutchen ligger på... det hørtes nesten ut som et lager eller noe sånt var ødelagt for lyden kom med jevne mellomrom når jeg snurret...må da mest sannsynligvis klyve jeg da en motor som jeg har kjørt i 5-6 mil! har på følelsen av at de har holdt igjenn innformasjon om sykkelen :cry: jeg blir rett og slett lei meg når noe som jeg har brukt alle pengene mine på noe som varer 5-6 mil :cry:

Bilde
når jeg snurret på denne sakte irundt traff den på en måte ett hakk..dette er i fri. Hva tror dere dette kan være?

De som kan hjelpe meg med noe er engler :|
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Bilde

patmat
Verdensmester
Sted: mo i rana
Kontakt:

Re: Hjelp!

Legg innav patmat » 23 aug 2008, 08:24

Det skal være skiver der jan tore! Når jeg byttet clutchen glemte jeg å sette på de skivene som gjorde at girarmen skled ut og låste alt så jeg ikke kunne gire mer en til 3 gir hvis jeg var heldig. Ang det lageret i girkassa di som virker ødelagt/slitt synes jeg du ikke burde prøve på noe fanterier selv hvis du har kjøpt den hos en forhandler for de har et ansvar og en oppfølgingsplikt ved feil på det de selger! Håper det løser seg :)
RS'n selges! ta kontakt=)

Brukeravatar
jaantoore
Gold
Kontakt:

Legg innav jaantoore » 23 aug 2008, 09:07

skal ha på dekselet igjen og si ifra at jeg forsatt hører lyder til de jeg kjøpte den av og at de får gjøre noe med det...jeg betalte jo tross alt hele 33000 kroner for denne...
Aprilia RS250 1998mod.

Bilde

patmat
Verdensmester
Sted: mo i rana
Kontakt:

Legg innav patmat » 23 aug 2008, 12:48

Få høre hvordan det gikk da når du har snakket med de!
RS'n selges! ta kontakt=)

Brukeravatar
jaantoore
Gold
Kontakt:

Legg innav jaantoore » 23 aug 2008, 15:13

Det skal jeg gjøre! :wink: Pappa har nå sagt til en annen mekaniker hvilke lyder vi hørte og han sa at vi måtte bare sende den inn så de fikk ordne opp, han skulle også ta på seg og si at det var han som åpnet opp, da han kjenner elvsaas gutta veldig godt...Håper dette går veien... [-o<
Aprilia RS250 1998mod.

Bilde

Brukeravatar
jaantoore
Gold
Kontakt:

Legg innav jaantoore » 25 aug 2008, 15:14

Mamma har nå gjort litt research og det viste seg at Elvsaas har hele tre ganger kjøpt den samme sykkelen... :shock: den forje eieren hadde den i kun to måneder. Mistenksomt igrunn...Ringte i dag til elvsaas, først ringte jeg til verkstedet, så ble jeg satt over til en til og så satt over til sjefen, jeg fortalte han hva jeg hadde sett og hørt, og nølte i starten da han snakket med meg, men da moren min fikk ta over og fortelle at jeg hadde brukt alle pengene mine og at det hadde vært mye tull, så sa han at jeg måtte sende den inn, så de fikk se på sykkelen. [-o<
Aprilia RS250 1998mod.

Bilde

Brukeravatar
Øystein G
Bronze
MC: Aprilia Rs125 '07 Black
Sted: Beitostølen
Kontakt:

Legg innav Øystein G » 25 aug 2008, 15:41

Haha, da blir det nok ikke kjøring på en stund ;)
Bilde
Fp ++

Brukeravatar
jaantoore
Gold
Kontakt:

Re: Problemer med clutch og girkasse

Legg innav jaantoore » 25 aug 2008, 17:06

nei, :( men det første alle jeg ble satt over sa når jeg fortalte om tingene var "Har du tenkt å få detta på garantien du nå da?" og jeg svarte de måtte huske kjøpsloven...og da mamma fortalte at jeg ikke fikk med norsk bruksanvisning, begynte han å rakke ned på aprilia da! :evil: og at det var så og si umulig, men så sa mamma at jeg hadde kjøpt bok hos de da, dog på engelsk...men det er tabbe av sjefen da :P
Aprilia RS250 1998mod.

Bilde

Gå tilbake til «Hjelp meg»