Hei!
Lurer på hvilken dyse en burde ha på en original sykkel uten EGR ventil? Har en kompiss med 05 som har fjernet erg ventilen, men har originalt anlegg og ingen rave. BR8EG også.
Dyse ved ingen EGR ventil, ellers org.
- Christian
- Gold
- MC: 2004 Aprilia RS125
- Sted: Florø
- Kontakt:
Re: Dyse ved ingen ERG ventil, ellers org.
Det trengs ikke å dyse opp når man har fjernet EGR-ventilen.
2004 Aprilia RS 125 Free Power
Re:
[quote="Even"]Den fører eksos fra svana (som har gått igjennom systemet) tilbake til luftfilteret for "dobbel brenning". Dette er for å minske utslippene ja. Den kan dabbe effekten litt. Sier seg jo selv at sykkelen heller vil ha "ferske varer" hele tiden
[/quote
Er du sikker på dette? Slik det ser ut for meg tilfører denne luft TIL eksosen.
The SAS takes advantage of the pressure fluctation at the exhaust. At the low pressure stages (when cleaning),the exhaust SUCKS IN fresh air FROM the secondary air system; the unburned gases leaving the combustion Chamber,warm and still active, continue and complete combustion when in a higly oxiding evironment.
At the excess-pressure stages, the secondary air (reed) valve closes the circuit, thus blocking return flows.
Heng meg om jeg tar feil..
Er du sikker på dette? Slik det ser ut for meg tilfører denne luft TIL eksosen.
The SAS takes advantage of the pressure fluctation at the exhaust. At the low pressure stages (when cleaning),the exhaust SUCKS IN fresh air FROM the secondary air system; the unburned gases leaving the combustion Chamber,warm and still active, continue and complete combustion when in a higly oxiding evironment.
At the excess-pressure stages, the secondary air (reed) valve closes the circuit, thus blocking return flows.
Heng meg om jeg tar feil..
MX 125 -04