Avskiltet, trenger hjelp snarest!

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
patmat
Verdensmester
Sted: mo i rana
Kontakt:

Avskiltet, trenger hjelp snarest!

Legg innav patmat » 19 okt 2008, 19:24

Det måtte jo skje...Dro å henta en kompis i kveld for vi skulle å bowle og på tur dit mista jeg plutselig hovedlyset, jaja tenkte jeg å kjørt til bowlingen uten å tenke over det. Etter bowlingen måtte jeg kjøre han hjem og flere blinket til meg og jeg viste selvfølgelig hvorfor men tanken på å stoppe å sette sykkelen på en plass hvor jeg kjenner ingen for å se vente på å bli hentet når det høljeregnet ute var ikke fristende så jeg tok sjansen på å komme meg hjem. Jeg var halveis på tur hjem (rett før sentrum) da jeg møtte en politibil, jeg så han blinket for å snu så jeg kjørte greit å enkelt til siden siden jeg viste det var meg de var ute etter. I utgangspunktet var det lyset jeg ble stopet for men han så at jeg også manglet speedometer(hele klokka altså) som egentlig er det værste for den har jeg ikke. Han sa som så at hvis jeg fikset det innen 2-3 dager skulle jeg få beholde lappen og slippe anmeldelse og bot. Hvorvidt de truslene er realistisk vet jeg ikke for kjenner ikke rettighetene mine helt der så innspill mottas med takk der og! MEN hele poenget er at jeg trenger en speedometer klokke som passer til waieren på en suzuki gs 125 1997. Den delen av waieren som skal festes på speedometeret ser slik ut:
Bilde

Dette haster litt som dere skjønner....skal ta kontakt med bla scanlink i morgen å høre om de kan ha men det er jo ikke sikkert.
Har du mulighet til å sjekke på jobben din inuf for eksempel?
Miste lappen for noe slikt forresten? Er det virkelig mulig?

På forhand takk!
RS'n selges! ta kontakt=)

Brukeravatar
fullpower_rider
Silver
MC: Aprilia rs 125 2002 solgt :(
Sted: Nor-Trøndelag/Namsos
Kontakt:

Legg innav fullpower_rider » 19 okt 2008, 19:34

haha, miste lappen for å ikke ha lys og speedometer, det er noe av det dummeste jeg har hørt
x Aprilia rs 125 Den var værst!

patmat
Verdensmester
Kontakt:

Re: Avskiltet, Trenger hjelp snarest!

Legg innav patmat » 19 okt 2008, 19:37

Synes også det hørtes litt drøyt ut....han snakket også om en bot på 5-6 tusen for dette i tilleg til å miste lappen i 3 mnd om jeg ikke fikset det snarest.

robin_1379
Bronze
Sted: skien
Kontakt:

Legg innav robin_1379 » 19 okt 2008, 20:33

har du sjekket ebay, mopedportalen osv?
BMW 520 E39 96
MH Furia Max 06
Hebo Manston Patanegra, Metrakit Pro Race Competion Thrower, Dellorto VHST 26mm, TP V-force, Metrakit SP clutch, Stage6 xl filter, TP coil, Doppler endurance veiv, MVT Millenium Tenning
X: Aprilia rs50 03

patmat
Verdensmester
Kontakt:

Legg innav patmat » 19 okt 2008, 20:36

Kom nettopp over denne: http://www.crash.no/index.php?main_page ... cts_id=879
Så rimelig å grei ut til å få den godkjent men hvordan funker denne i forhold til speedometerfunksjonen?

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 19 okt 2008, 20:44

Kan selvsagt sjekke på jobben, men tviler at vi har det på lager. Får uansett ikke gjort noe med det før lørdag, skal ikke på jobb før da. Kan ikke ordne noe spesialgreier til deg, så det er nok bedre å handle med din lokale Suzuki-forhandler. Da slipper du ihvertfall frakta.

Hørtes veldig rart ut med de straffene han truet med. Tviler på at det er snakk om noe mer enn en liten bot.

Den speedoen i linken har nok samme type giver som en vanlig sykkelspeedo.

patmat
Verdensmester
Kontakt:

Legg innav patmat » 19 okt 2008, 20:51

Okei. Men tror du den vil funke bare for å få den godkjent liksom? Hvor lenge den holder driter jeg vel egentlig i, eneste som betyr noe nå er å skiltene tilbake snarest.
Når det kommer til de truslene så var det 2 politikarer som var like sure som en 2mnd gammel melkpakke! Snakket til meg som om jeg skulle ha drept en gammel dame eller noe. At en pære ryker i hovedlyset kan jo skje hvemsomhelst til og med dem! Men det er jo værre på en mc som har kunn 1 pære i hovedyset. Tror de var mest gærne på at speedometeret manglet så hadde kontakten til blinklysa på venstre side sklidd ut så når jeg blinket av veien funket ikke de å det var de selvfølgelig også gærne på! (måtte svinge av til venstre). Var uheldig synes jeg selv for har jo ikke gjort noe veldig galt da! Og frist på 3 dager til å vise sykkelen for å slippe bot å gudanveta synes jeg var vel drøy hvis deler må bestilles! Skal ta meg en tur på politihuset i morgen jeg.

Brukeravatar
inunf
Admin
Sted: Molde
Kontakt:

Legg innav inunf » 19 okt 2008, 21:20

Jeg aner ikke om den typen speedo er godkjent. Ring Biltilsynet og hør.

patmat
Verdensmester
Kontakt:

Legg innav patmat » 19 okt 2008, 21:24

Tror heller jeg ringer leverandør og hører. Men ettersom jeg forsto hvis jeg var kjapp skulle de ha skiltene på politistasjon så jeg kunne vise den dær og så få tilbake skiltene. Altså at det ikke blir opprettet sak. Drar dit og finner det ut i morgen

patmat
Verdensmester
Kontakt:

Legg innav patmat » 20 okt 2008, 13:39

Da har jeg vært på politistasjonen og fått avklart at det blir ikke opprettet sak mot meg og jeg har bare å få fikset de feil som er å vise den på biltilsynet så får jeg skilta tilbake. Speedo fra crash blir sendt i morgen tidlig så satser på at alt går greit.

Brukeravatar
Øystein G
Bronze
MC: Aprilia Rs125 '07 Black
Sted: Beitostølen
Kontakt:

Legg innav Øystein G » 20 okt 2008, 18:36

Bare rett og slett ett rasshøl av noen politimenn da! :evil:
Bilde
Fp ++

patmat
Verdensmester
Kontakt:

Legg innav patmat » 20 okt 2008, 23:14

Ja de var helt på kanten når det kommer til normal oppførsel altså!! Kjeftet og smalt så det holdt å kom med trusler som om jeg skulle vært en storkriminell. Ikke ga de meg noe informasjon om når jeg kan hente skiltet, om det ble sak eller noe som helst de bare dro. Så jeg sto bare der jeg til jeg ble henta.... Men siden det ikke blir noen sak av det gadd jeg ikke å nevne noe om det i politimøtet i dag da det viste seg at det var en patrulje fra et annet distrikt som hadde stoppet meg! Menmen shit happens...

Brukeravatar
Enge
Fersk Racer
MC: Aprilia RS 125cc 07 White

Legg innav Enge » 26 okt 2008, 00:53

Var latterlige trusler for å ikke ha hovedlys og speedometer. Bra du visste dem litt om hva du egentlig mente i møtet da :lol:

Gå tilbake til «Hjelp meg»